کد خبر : 1855393 | 04 آذر 1401 ساعت 11:52 | 26.7K بازدید | 3 دیدگاه

اضافه شدن کیفر مور به یازده نفر اصلی

پیش‌بینی ترکیب و سیستم ولز برابر ایران از نگاه BBC

وب سایت BBC، پیش‌بینی خود از ترکیب و سیستم احتمالی ولز برای دیدار با ایران را منتشر کرده است.

پیش‌بینی ترکیب و سیستم ولز برابر ایران از نگاه BBC

به گزارش "ورزش سه"، تیم های ملی ایران و ولز از ساعاتی دیگر در دومین دیدار خود در مرحله گروهی رقابت‌های جام جهانی 2022 قطر، در استادیوم احمد بن علی به مصاف هم می روند. سایت BBC در مطلبی به پیش‌بینی ترکیب احتمالی ولزی ها برای بازی امروز پرداخته است.

در این یادداشت به قلم دنی گابیدون، خبرنگار ولزی BBC آمده است:

دیدار برابر ایران برای ولز آسان نخواهد بود اما ما باید پیروز شویم و می توانیم از انگلیس یاد بگیریم تا نتیجه‌ای که به آن نیاز داریم را کسب کنیم. من می دانم که ما کیفیتی مشابه بازیکنان انگلیس نداریم، اما روشی که آنها با استفاده از آن به پیروزی 6-2 رسیدند باید نقشه راب پیج در بازی امروز باشد.

منظور من سرعتی است که آنها در جریان این بازی از آن استفاده کردند و اینکه چگونه توپ را سریع در زمین به حرکت درآوردند، آن را در طول زمین جلو بردند و سپس روی محوطه جریمه فرستادند. ما بازیکنانی را برای انجام این کار داریم اما به ترکیب مناسب نیاز داریم تا حملات را آن طور که منظور من است پایه‌ریزی کنیم و برای من، این به معنای تغییر سیستم تیم به دفاع خطی چهار نفره است، دقیقاً مانند انگلیس.

برنامه پیج هر چه که باشد، گرت بیل، آرون رمزی و امیدواریم جو آلن نقش مهمی در اجرای آن ایفا کنند، اما همه آنها اکنون در 30 سالگی هستند و به تنهایی نمی توانند این کار را انجام دهند. بنابراین، ما باید بازیکنان با انرژی را در اطراف آنها انتخاب کنیم تا فشار مورد نیاز را روی تیم حریف اعمال کنند.

1769130
این ترکیبی است که دنی گابیدون، خبرنگار ولزی BBC پیش‌بینی کرده است. او از راب پیج انتظار تغییر سیستم از 352 به 442 را دارد.

طرح ایران می تواند متفاوت باشد
بعد از اینکه کیفر مور در بازی با آمریکا به عنوان بازیکن نیمکت نشین وارد زمین شد و تأثیرش را نشان داد، باید در این بازی از ابتدا به میدان برود، ما باید این بار بیشتر به او فرصت گلزنی بدهیم. در بازی با آمریکا، او می توانست از روی ضربه کرنر دروازه حریف را باز کند اما در طول بازی هیچ سانتری به دست او نرسید. جیمز و جانسون باید در بازی با ایران این وظیفه را برعهده داشته باشند.

مطمئناً انتظار ندارم که این بازی فقط به این دلیل که انگلیس آنها را با نتیجه سنگینی شکست داد آسان باشد. تکلیف ما بعد از دور اول بازی‌ها و تساوی با آمریکا روشن‌تر است، اما اکنون ایران چیزی برای از دست دادن ندارد.

آنها دیدند که آمریکا چگونه در نیمه اول ما را با مشکل مواجه کرد می توانستند حتی نیمه اول را برنده از زمین بیرون بیایند. فقط به این دلیل که ایرانی‌ها در سخت‌ترین بازی خود در گروه B، مقابل انگلیس موفق نشدند به این معنی نیست که برابر ما هم شانسی نخواهند داشت.

در حالی که بازیکنان تیم ملی ایران معمولاً تحت نظر کارلوس کی‌روش بسیار محتاط هستند و دوست دارند در عمق دفاع کنند، اما باید منتظر فرصت مناسبی باشند و به سمت دروازه ولز حمله کنند. آنها دو بار به انگلیس گل زدند، این را به یاد داشته باشید! بنابراین آنها از خط حمله خطرناکی بهره‌مند هستند. اگر ما جلو برویم، آنها به سمت ما خواهند آمد زیرا یک شکست دیگر باعث حذف ایران می شود.

1769134
اما کاربران BBC نیز ترکیب مورد علاقه‌شان را نیز پیشنهاد داده‌اند: با همان سیستم 352 و اضافه شدن کیفر مور به ترکیب اصلی.

هر کاری که ایران بخواهد انجام دهد، هدف ما باید این باشد که مانند انگلیس مالکیت توپ را در اختیار بگیریم و بازی را در نیمه زمین خودی انجام دهیم. متأسفانه، فکر نمی‌کنم ترکیب 2-5-3 که در مقابل آمریکا بازی را با آن شروع کردیم به ما در این امر کمک کند.

بنابراین، اگر من بودم با ساختار 2-4-4 به زمین می رفتم که امیدوارم بازی را با آن شروع کنیم و زمانی که نتیجه دلخواه را کسب کردیم، آن را به 1-3-2-4 تبدیل کنیم. در این صورت ما تیم بسیار خطرناک‌تری هستیم.

بازی با سیستم 2-4-4 نیز کلید گرفتن بهترین بازی از آرون رمزی است. او بازی خوبی مقابل آمریکا انجام نداد و بیشتر از آنچه که قبلاً دیده بودم توپ را از دست داد، اما در نهایت سعی کرد روشی متفاوت برای تأثیرگذاری بر بازی پیدا کند. ما واقعاً می‌خواهیم که او در مقابل ایران توپ گیری کند، یا اینکه بعد از مور و گرت بیل دیر به محوطه جریمه برود تا با استفاده از توپ های سوم، سانترهایی که من در مورد آن صحبت می‌کردم را انجام دهد، زیرا او استاد این کار است. سیستم 3-3-4 انگلیس زمانی که با گل بلینگام از ایران جلو افتاد به 1-3-2-4 تبدیل شد و او اولین گل آنها را به همان روشی به ثمر رساند که قبلاً بارها شاهد گلزنی رمزی به همین شیوه بودیم.

ترکیب احتمالی ولز از نظر خبرنگار BBC:
وین هنسی – کریس مفام – جو رودن – بن دیویس – نکو ویلیامز – برنان جانسون – جو آلن – آرون رمزی – دنیل جیمز – گرت بیل – کیفر مور

دیدگاه‌ها