کد خبر : 1857420 | 14 آذر 1401 ساعت 08:25 | 34.3K بازدید | 10 دیدگاه

دو تیم تاکنون در مرحله حذفی تقابل نداشتند

انگلیس - فرانسه: برای اولین بار در تاریخ

انگلیس و فرانسه برای اولین بار در تاریخ جام جهانی در دیداری از دور حذفی مقابل هم قرار خواهند گرفت.

انگلیس - فرانسه: برای اولین بار در تاریخ

به گزارش "ورزش سه"، انگلیس و فرانسه را خیلی ها جزو مدعیان اصلی فتح جام جهانی 2022 می دانند ولی طبق قرعه یکی از این دو تیم باید پیش از مرحله نیمه نهایی، از دور رقابت ها کنار برود. شاگردان ساوت‌گیت و دشان روز شنبه هفته آینده برگزار کننده یکی از چهار دیدار مرحله یک چهارم نهایی خواهند بود.

این برای اولین بار در تاریخ جا‌م‌های جهانی است که انگلیس و فرانسه در مرحله حذفی به هم می خورند. دو تیم در تاریخ رقابت‌ها دو بار طی بازی‌های مراحل گروهی باهم بازی کرده اند اما هیچ گاه بعد از این مرحله گذرشان به هم نخورده است؛ در این دوره چنین اتفاقی رخ داده و یکی از دو مدعی جام باید به دست دیگری قربانی شود.

1775466
این عکس مربوط به اولین تقابل دو تیم انگلیس و فرانسه در تاریخ جام جهانی است./ مرحله گروهی جام جهانی 1966

انگلیس و فرانسه تاکنون 31 بار در قالب رقابت‌های مختلف مقابل هم قرار گرفته اند؛ سهم انگلیس در این تقابل‌ها 17 برد بوده، فرانسه 9 بار موفق به کسب برد شده و 5 دیدار دو تیم نیز با تساوی به پایان رسیده است. اولین رویارویی انگلیس و فرانسه به سال 1923 بر می گردد که سه شیرها در دیداری دوستانه 4-1 حریف خود را شکست دادند. فرانسه برای کسب اولین برد خود مقابل انگلیس، پنج شکست دیگر هم متحمل شد تا در تقابل هفتم (1931) توانست 5-2 به پیروزی برسد.

اولین دیدار رسمی انگلیس و فرانسه در یورو 62 بود که با تساوی به پایان رسید و یک سال بعد در همین رقابت‌ها، فرانسه 5-2 انگلیس را شکست داد. سه شیرها در سال 1966 در حضور 99 هزار تماشاگر ورزشگاه ومبلی، انتقام این شکست را گرفتند و فرانسه را 2-0 بردند تا اولین تقابل دو تیم در جام جهانی را به نفع خود به پایان برسانند.

1775467
یکی از جذابترین تقابل های انگلیس و فرانسه به مرحله گروهی یورو 2004 بر می گردد که خروس ها با درخشش زیزو از سد حریف گذشتند.

انگلیس یک بار دیگر در جام جهانی 1982 با فرانسه دیدار کرد که این بار نیز برنده از زمین خارج شد. این تیم حالا به دنبال تکرار روند پیروزی‌های خود مقابل خروس‌ها در جام جهانی است. البته این بار در مرحله حذفی، شرایط متفاوت‌تر از همیشه است و باید دید شاگردان دشان چه تدبیری برای کسب اولین برد خود مقابل سه شیرها در جام جهانی خواهند داشت.

دیدگاه‌ها