کد خبر : 1863742 | 19 دی 1401 ساعت 13:41 | 44.8K بازدید | 10 دیدگاه

مجری می‌خواست زیدان و دشان را به جان هم بیندازد

لوگرائه از زیدان عذرخواهی کرد

حمله نوئل لوگرائه، رییس فدراسیون فوتبال فرانسه، به زین الدین زیدان موجی از انتقاد علیه او را به همراه داشته است.

 لوگرائه از زیدان عذرخواهی کرد

به گزارش "ورزش سه"، فرانسه در شوک فرو رفته است. اظهارات لوگرائه درباره زیدان باعث تعجب بسیاری از فوتبال‎‌دوستان، بازیکنان سابق و فعلی و همچنین خبرنگاران و رسانه‌ها شده است.
او در مصاحبه با RMC Sport مدعی شد که بهتر است خبرنگاران علاقمند به زیدان برنامه خاصی برای او تهیه کنند تا بتوانند باشگاه یا تیم ملی دیگری را برای او پیدا کنند و همچنین گفت که با این مربی فرانسوی صحبت نکرده و حتی اگر تماسی با او گرفته بود هم جوابش را نمی‌داد.
بسیاری از چهره‌های شناخته شده در فرانسه نسبت به این اظهارات واکنش نشان دادند. اولین نفر کیلیان امباپه بود که اعتراضش را در شبکه‌های اجتماعی نشان داد و رسانه‌های فرانسه هم ساکت نماندند چون چنین واکنشی به یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ فرانسه را درک نمی‌کردند.
روزنامه اکیپ فرانسه جلد امروزش را به این موضوع اختصاص داد و از تیتر «غیرقابل قبول» درباره اظهارات لوگرائه استفاده کرد. در بخشی از متن این خبر آمده است:« لوگرائه عادت به بزرگنمایی در رسانه‌ها دارد و عواقب کنترل نشده این اتفاق برایش مهم نیست. او روز یکشنبه تصمیم گرفت به دعوت تلویزیونی پاسخ مثبت بدهد و این مصاحبه یک ساعت و نیم بعد انجام شد و چرا باید چنین اظهاراتی علیه زیدان مطرح شود؟ آنها به دنبال گرفتن واکنش بودند؟»

1789679

ونسان دولوک، یکی از خبرنگاران مطرح فرانسه، در این باره نوشت:« این اولین بار نیست که کسی حس می‌کند دوران کارش رو به پایان است و باید کاری انجام دهد. رییس فدراسیون فوتبال نباید چنین صحبت‌هایی را مطرح کند. نوئل لوگرائه به عامل شرمندگی برای فوتبال فرانسه تبدیل شده است و در حال نابود کردن میراثش است. او باعث می‌شود سرمربی تیم ملی در شرایط سختی قرار بگیرد و مطرح کردن چنین اظهاراتی حتی ممکن است دلایل خوب تمدید قرارداد با دشان را هم زیر سوال ببرد.»

1789680

لو پاریزین در این بین تلاش کرد به اختلاف جدی بین امباپه و لوگرائه اشاره کند:« امباپه مانند بسیاری دیگر از کاربران شبکه‌های اجتماعی توییتی درباره اظهارات لوگرائه درباره زیدان منتشر کرد و از این موضوع انتقاد کرد اما این توییتی ساده نبود و این ستاره پی اس جی عملا رییس فدراسیون فوتبال فرانسه را مورد حمله قرار داد.»
اما نکته جالب اینجاست که RMC Sport مدعی شده که با نزدیکان لوگرائه تماس گرفته و نظر آنها درباره رابطه او با زیدان را جویا شده است:« رییس فدراسیون فوتبال رابطه بسیار خوبی با زیدان دارد و این ادعای نزدیکان او است. آنها اخیرا در مراسم توپ طلا با هم صحبت کردند. لوگرائه دقیقا جایگاه او در تاریخ فوتبال فرانسه را می‌داند. او قصد داشت با این اظهارات بگوید که زیدان می‌تواند به هر تیم دیگری ملحق شود و شانس هدایت تیم دیگری را داشته باشد.»
موج انتقادات از لوگرائه باعث شد که او از موضعش عقب‌نشینی کند. رییس فدراسیون فوتبال فرانسه با انتشار بیانیه‌ای اظهار داشت:« من باید از صحبت‌هایی که نشانگر تفکراتم و علاقه‌ام به بازیکنی که زیدان بود و مربی‌ای که به آن تبدیل شده نبود عذرخواهی کنم. مصاحبه‌ای که انجام دادم اشتباه بود چون مجری به دنبال ایجاد حاشیه با قرار دادن دشان و زیدان روبروی هم بود. زیدان می‌داند که من هم مانند تمام مردم فرانسه بسیار به او علاقمند هستم.»

1789681

دیدگاه‌ها