کد خبر : 1896594 | 28 اسفند 1401 ساعت 13:42 | 29.2K بازدید | 40 دیدگاه

باید تیم ملی را جوان‌تر کنیم؛

رضایی: حداقل باید 3،4 سال به قلعه‌‎نویی وقت بدهند

مربی جدید تیم ملی معتقد است تیم ملی باید برای حضور در جام ملت‌های آسیا جوان‌تر بشود.

رضایی: حداقل باید 3،4 سال به قلعه‌‎نویی وقت بدهند

به گزارش "ورزش سه"، رحمان رضایی که پیش‌تر در جام ملت‌های 2007 شاگرد امیر قلعه‌نویی بود، حالا پس از 16 سال این‌بار به عنوان دستیار این مربی باید تیم ملی را آماده جام ملت‌های آسیا کند. 
مربی جدید تیم ملی در بدو ورود به هتل المپیک و در حالی که چمدان به دست در حال اضافه شدن به اردوی تیم بود، با سوالی از سوی خبرنگار "ورزش‌سه" درباره پیش‌‌بینی‌اش از آینده تیم ملی مواجه شد و در واکنش به آن گفت: «امیدواریم آقای قلعه‌نویی با یک برنامه‌ریزی خوب بتواند از پس این مسئولیت برآید. با توجه به شروعی خوبی که از امروز خواهیم داشت. البته برخی بازیکنان هنوز اضافه نشده‌اند و تمرین امروز سبک‌تر خواهد بود. امروز ریکاوری را انجام می‌دهیم تا فردا بتوانیم تمرین خوبی را برگزار کنیم.»

سوال بعدی از رحمان رضایی درباره غیبت سردار آزمون در اردوی تیم ملی بود و او گفت: «اطلاع دقیق ندارم و خود آقای قلعه‌نویی در جریان هستند.»

از رحمان رضایی پرسیده شد که انتخاب امیر قلعه‌نویی به عنوان سرمربی جدید تیم ملی را چطور ارزیابی می‌کند. او در واکنش به این سوال گفت: «فکر می‌کنم آقای قلعه‌نویی در این شرایط با توجه به تجربیاتی که دارد و همین‌طور آشنایی که با لیگ و تیم‌های آسیایی دارد، به خوبی می‌تواند کمک کند. بالاخره ایشان سابقه سرمربیگری تیم ملی را در جام ملت‌ها هم دارند و امیدوارم بتوانیم در فاصله کمتر از یک سالی که داریم، تیم خوبی را راهی مسابقات کنیم.»

ویدئو: 275538

از رحمان رضایی درباره توقعات بالا از تیم ملی پرسیده شد و اینکه چقدر به آینده امیدوار است که او این‌طور به این موضوع پاسخ داد:« از الان صحبت قهرمانی کردن زیاد جالب نیست. باید شرایط را ببینیم. امکانات و بازی‌‎ها را ببینیم. باید ببینیم تا سال آینده شرایط بازیکنان چطور خواهد بود. البته خود آقای قلعه‌نویی هم مصمم است ناکامی‌های بیش از یک دهه‌ای را پایان بدهد. آخرین سالی که مقام آوردیم سال 2004 بود. تقریبا می‌توان گفت 15،16 سال است علی‌رغم اینکه رنکینگ خوب، کیفیت خوب بازیکنان و حضور در جام جهانی داشته‌ایم، نتوانستیم نتایج خوبی بگیریم و حداقل مدالی را بگیریم. به همین دلیل اقای قلعه‌نویی مصمم هستند تا از حیثیت فوتبال ایران در آسیا دفاع کنیم. البته تیم‌های دیگر بیکار ننشسته‌اند. وقت می‌گذارند. مدیریت خوب و بازی‌های تدارکاتی خوب دارند. بعضی از آن‌ها پیشرفت فوق‌العاده‌ای داشتند و بازی‌های جام جهانی موید این قضیه است. مدعیان زیادی هستند. کره، ژاپن، استرالیا و تیم‌های عربی که سطح فوتبال خودشان را بالا آورده‌اند. بنابراین فکر می‌کنم جام ملت‌های آسیای پیش رو خیلی رقابت فشرده‌ای بین تیم‌های مدعی خواهد بود. اما مهم این است که از حیثیت و کیفیت فوتبال خودمان دفاع کنیم. به خاطر اینکه همیشه کیفیت و حیثیت فوتبال ما در آسیا خوب بوده و هست و فقط باید از نظر عناوین بهتر بشویم.»

سوال بعدی از رحمان رضایی درباره قرارداد یک ساله با امیر قلعه‌نویی بود و اینکه آیا بهتر نبود این قرارداد به صورت بلندمدت‌تر امضا می‌شد. بازیکن سابق پروجای ایتالیا و پرسپولیس در واکنش به این سوال گفت: «خب سال‌های گذشته به مربیان خارجی وقت دادیم. حتی به کی‌روش یک دهه وقت دادیم. یک دهه برای گرفتن عنوان خیلی زیاد است. امیدوارم فدراسیون با تدابیری که می‌اندیشد، وقت خوبی را به آقای قلعه‌نویی بدهند. حداقل سه الی چهار سال.

باید یک برنامه‌ریزی خوب انجام بشود تا بتوانیم این تیم را ترمیم کنیم. میانگین سنی تیم در جام جهانی قطر بالا بود. بالاخره باید بازیکنانی اضافه بشوند و تیم را جوان‌تر کنیم. ضمنا اینکه بازیکنان باتجربه هم در کنار تیم خواهند بود و به جوان‌ترها کمک خواهند کرد. در مجموع فکر می‌کنم این وقت باید به مربی داخلی داده شود. صرف اینکه مربی داخلی باشد و بخواهیم یکی، دو ساله این قضیه را تمام کنیم، خیلی معقول نخواهد بود.»

دیدگاه‌ها