کد خبر : 1900322 | 21 فروردين 1402 ساعت 23:04 | 20.6K بازدید | 18 دیدگاه

توخل: سیتی بالاترین سطح فوتبال اروپا را ارائه می‌دهد

توماس توخل، سرمربی بایرن مونیخ، در آستانه دیدار تیمش با منچسترسیتی در لیگ قهرمانان به ستایش از پپ گواردیولا و تیمش پرداخت و گفت سیتی بهترین فوتبال حال حاضر اروپا را بازی می‌کند.

توخل: سیتی بالاترین سطح فوتبال اروپا را ارائه می‌دهد

به گزارش "ورزش سه"، توماس توخل که مدت کوتاهی است به جای یولیان ناگلزمان روی نیمکت بایرن مونیخ می‌نشیند فردا در شهر منچستر و در استادیوم اتحاد مهم‌ترین دیدار خود به عنوان سرمربی بایرن مونیخ را پشت سر می‌گذارد.

بایرن مونیخ باید در دور رفت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان در خانه منچسترسیتی به مصاف تیمی برود که یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در این تورنمنت است. یولیان ناگلزمان با اینکه بایرن را به مرحله یک‌چهارم نهایی چمپیونزلیگ رساند اخراج شد و توخل حالا باید نشان بدهد که می‌تواند در بازی‌های حساس مقابل تیم‌های بزرگ تیمش را به نتیجه برساند.

1840973
چمپیونزلیگ برای بایرن حس خاصی دارد
وقتی روز یکشنبه در بوندس‌لیگا بازی‌مان تمام می‌شود و برای تمرین از توپ‌های چمپیونزلیگ استفاده می‌کنیم کل تیم حس و حال خاصی پیدا می‌کند. ما بی‌صبرانه منتظر بازی هستیم و می‌دانیم چه وظیفه بزرگی داریم. این محکی است که می‌خواهیم خودمان را با آن بسنجیم. می‌خواهیم با ارائه یک عملکرد خوب بهتر از بازی قبلی تیم در این تورنمنت ظاهر بشویم.

نظر توخل درباره منچسترسیتی
سبک بازی‌ای که سیتی انجام می‌دهد نسبتا واضح و سرراست است. به وضوح مشخص است که پپ با توجه به اینکه شش، هفت سال است در این تیم کار می‌کند به یک سبک بازی مشخص رسیده است. سبک بازی سیتی بسیار تهاجمی است. این بالاترین سطحی از فوتبال است که در حال حاضر در فوتبال اروپا دیده می‌شود. آن‌ها در اوج آمادگی هستند.

دشواری مقابله با ارلینگ هالند
آمار او واقعا خیره‌کننده است. هالند چه از نظر آمادگی بدنی و چه از نظر عطشی که به گلزنی دارد یک فوتبالیست برجسته است. البته سیتی فقط در او خلاصه نمی‌شود. این تیم منچسترسیتی است که فرصت‌های بی‌شماری برای هالند می‌سازد. ما هم فقط می‌توانیم به صورت تیمی و منسجم برای مقابله با آنها راه‌حل پیدا کنیم و ارائه بدهیم. با پشتکار، عزم و اراده و حضور دائمی در دوئل‌ها.

پپ گواردیولا
پپ مربی‌ای است که سبک فوتبال خودش را به تیم‌هایش تزریق می‌کند. کاری که او می‌کند منحصر به فرد است. ما سعی می‌کنیم برای مقابله با او و تیمش چه زمانی که توپ را در اختیار داریم و چه زمانی که توپ در دست آن‌ها است راه‌ حل‌هایی ارائه بدهیم. فردا باید عملکردی عالی داشته باشیم.

1840974

گنابری فردا به عنوان شماره 9 بایرن از آغاز به میدان می‌رود؟
هیچکس نمی‌تواند بگوید که گنابری نمی‌تواند شماره 9 باشد. او می‌تواند به چپ و راست حرکت کند و با هر دو پا قدرت تمام‌کنندگی عالی دارد. گنابری سریع است و می‌تواند دریبل بزند. شاید سرژ به اندازه چوپو موتینگ قدرت حفظ توپ نداشته باشد ولی توماس مولر و سادیو مانه هم همینطور هستند. قدرت توماس وقتی مشخص می‌شود که در اطراف محوطه جریمه می‌ایستد.

دیدار با پپ و رشکه در سال 2016
در آن زمان از اینکه فرصت دیدار با گواردیولا را پیدا کرده‌ام خیلی خوشحال بودم. میشائیل رشکه این دیدار را ترتیب داده بود. برای من فرصت بزرگی بود. از پپ متشکرم که دید خوبی از افکار و ایده‌هایش به من داد و با حوصله از جزئیات برایم گفت. آن روز متوجه شدم که او فوتبال را چطور می‌بیند. 
من دیدار مشابهی هم با یوپ هاینکس داشتم که خیلی رویم تاثیر داشت. این دیدارها خاص هستند. من از تیم‌های پپ چیزهای زیادی یاد می‌گیرم. ما فردا همه سعی‌مان را می‌کنیم که نتیجه خوبی به دست بیاوریم و فوتبال خوبی بازی کنیم.


مقایسه دیدار با سیتی با دیدار قبلی بایرن با پاری سن ژرمن
دیدار فردا با دیدار مقابل پی‌اس‌جی خیلی فرق دارد. شک ندارم در بازی فردا لحظاتی خواهد بود که ما حسابی به مشکل برخواهیم خورد. ولی می‌خواهیم در طول مسابقه شاهد لحظاتی هم باشیم که سیتی را دچار مشکل کنیم. ما در بایرن مونیخ استعداد و کیفیت لازم برای ضربه زدن به سیتی را داریم.

آنالیز توخل از منچسترسیتی
ما برای بازی فردا بازی‌های چند هفته اخیر سیتی را آنالیز کرده‌ایم. من اینجا در انگلیس و در لیگ برتر به عنوان مربی کار کرده‌ام. معتقدم که تا حد زیادی می‌دانیم باید از سیتی چه انتظاری داشته باشیم. هدف‌مان این است که نگذاریم کنترل توپ را خیلی در اختیار داشته باشند. قبل از بازی‌های خیلی مهم شعارم این است: هر چه کمتر بهتر.

دیدگاه‌ها