کد خبر : 1937396 | 24 اردیبهشت 1402 ساعت 12:09 | 14.6K بازدید | 0 دیدگاه

زیر 23 ساله‌ها پشت هم به اردو و تورنمنت می‌روند

سرمربی تیم امید وقت سر خاراندن هم ندارد!

سرمربی تیم فوتبال امید هرکسی که باشد زمان مناسبی برای آماده سازی این تیم برای حضور قدرتمندانه در مقدماتی المپیک خواهد داشت.

سرمربی تیم امید وقت سر خاراندن هم ندارد!

به گزارش "ورزش سه"، اگرچه سرمربی تیم امید ایران هنوز انتخاب نشده و قرار است این امر طی ساعات آینده اتفاق بیفتد، اما مرور برنامه‌های آماده سازی این تیم در مسیر رسیدن به المپیک پاریس یک موضوع مهم را به ما می‌رسد که باعث امیدواری است؛ اینکه با توجه به تقویم مسابقات و فیفادی‌های موجود کادرفنی جدید تیم امید زمان کافی برای آماده سازی نفرات زیر 23 سال ایران در اختیار خواهد داشت.

اولین برنامه تیم فوتبال امید که به نوعی معارفه کادرفنی جدید و شناخت بازیکنان از یکدیگر است، در خرداد ماه خواهد بود. اواسط خرداد ماه و همزمان با فیفادی پیش رو، تیم امید هم یک اردو خواهد داشت که شاید چند بازی دوستانه نیز در برنامه آنها گنجانده شود.

در ادامه تیم امید مسابقات مقدماتی قهرمانی زیر 23 ساله‌های آسیا را در پیش دارد. قرعه‌کشی این رقابت‌ها روز 4 خرداد ماه انجام می‌شود و قرار است 44 تیم آسیایی در این رقابت‌ها از تاریخ 13 شهریور ماه تا 21 شهریورماه باهم به صورت متمرکز در 11 گروه به رقابت بپردازند.

تیم امید ایران که با هدایت مهدی مهدوی‌کیا در دوره گذشته نتایج چندان خوبی نگرفت، به عنوان تیم دوازدهم آسیا در رده زیر 23 سال در سید دوم قرعه‌کشی مقدماتی قهرمانی آسیا حضور دارد. در این رقابت‌ها 11 تیم اول هر گروه به همراه 5 تیم برتر دوم به مرحله نهایی صعود خواهند کرد تا برای حضور در المپیک پاریس باهم رقابت کنند که البته هنوز زمان دقیق برگزاری مسابقات مقدماتی المپیک در سال آینده مشخص نشده است.

1700374

در کنار بازی‌های مقدماتی قهرمانی آسیا تیم امید از اول مهرماه سال جاری بازی‌های آسیایی هانگژو را در پیش خواهد داشت. تورنمنتی که امیدهای فوتبال با نظر شخص وزیر ورزش در آن حضور خواهد داشت.

برنامه بعدی تیم امید در حین برگزاری جام ملت‌های آسیا 2023 است. بر اساس برنامه زمانی که تیم ملی بزرگسالان در زمستان در قطر حضور دارد تا جام ملت‌ها را پشت سر بگذارد و لیگ برتر هم تعطیل است یک اردوی دیگر برای تیم امید برگزار شود تا بازیکنان به آمادگی بهتری برسند.

همچنین فیفادی فروردین 1403 هم برنامه بعدی است که امیدهای فوتبال باید از آن استفاده کنند و با آمادگی کامل در مسابقات سال آینده شمسی که همان مقدماتی المپیک است، به میدان بروند.

با همه این تفاسیر سرمربی جدید تیم امید وقت کافی برای آماده سازی این تیم را خواهد داشت و این اگرچه کار او و همکارانش را سخت می‌کند اما هواداران فوتبال را برای شکسته شدن طلسم صعود به المپیک امیدوار می‌کند.

دیدگاه‌ها