کد خبر : 1947102 | 07 تیر 1402 ساعت 09:57 | 7.3K بازدید | 0 دیدگاه

شکایت 100 میلیونی از ستاره شطرنج دنیا شکست خورد

هانس نیمن، شطرنج‌باز آمریکایی، شکایتی 100 میلیون دلاری از مگنوس کارلسن به خاطر متهم کردنش به تقلب مطرح کرده بود که با شکست مواجه شد.

شکایت 100 میلیونی از ستاره شطرنج دنیا شکست خورد

به گزارش "ورزش سه"، کارلسن، پس از دیداری‌ که با نیمن داشت، مدعی شده بود که او در این دیدار تقلب کرده و همین موضوع جنجال بسیاری را برپا کرد. 

هرچند او هرگز به صورت کامل توضیحی در این باره نداد اما تصمیم گرفت از مسابقات کناره‌گیری کند و جملاتی منتسب به ژوزه مورینیو را به کار برد. او در توییترش نوشت: «اگر چیزی که فکر می‌کنم را بگویم، آنها من را بیرون خواهند انداخت.»

این رفتار باعث شد که انتقادهای بسیاری از مرد شماره یک شطرنج دنیا مطرح شود و حتی کاسپاروف هم از او خواست که مدارک بیشتری را ارائه کند که چنین اتفاقی رخ نداد. 

1786364

همین وضعیت باعث شد که نیمن تصمیم به طرح شکایت 100 میلیون دلاری از او بگیرد و مدعی شود که اظهارات و رفتار او باعث هتک حرمت شده است.

رأی این دادگاه امروز پس از نزدیک به 9 ماه و برگزاری چندین جلسه اعلام شد و آنها درخواست این شطرنج‌باز آمریکایی برای دریافت 100 میلیون دلار از کارلسن را رد کردند. قاضی دادگاه همچنین دستور داد که این شکایت نمی‌تواند در دادگاه و ایالت دیگری مطرح شود.

دیدگاه‌ها