کد خبر : 1948352 | 13 تیر 1402 ساعت 11:38 | 27.4K بازدید | 3 دیدگاه

لحظه پایانی فوتبال تو کجاست کروس؟

فرشته آلمانی، مردی که می‌خواهد زیدان باشد!

تونی کروس تایید کرد که می‌خواهد مانند زین الدین زیدان شود و در حال حاضر آشکارا درباره زمان بازنشستگی‌اش صحبت می‌کند.

فرشته آلمانی، مردی که می‌خواهد زیدان باشد!

به گزارش "ورزش سه"، واضح است که تونی کورس نمی‌خواهد در زمین مشکل ساز شود و همین باعث شده تصمیم روشنی بگیرد: زمانی که دیگر آمادگی جسمانی نداشته باشد کفش‌هایش را آویزان خواهد کرد.

تونی کروس همیشه یک فوتبالیست متفاوت بوده است. او در زمین از آن دسته بازیکنانی است که می‌تواند بازی را قبل از وقوع ببیند و مهم‌تر از همه به خاطر داشتن یک ارسال میلی‌متری توپ با پای راستش متمایز است.

اما در خارج از زمین به نظر می‌رسد که او اوضاع را حتی بیشتر تحت کنترل دارد و ایده‌اش واضح است: دوران بازنشستگی او از همیشه نزدیک‌تر است و نمی‌خواهد خود را در داخل زمین یک بار اضافه ببیند.

هافبک رئال مادرید در 33 سالگی می تواند به یک اسطوره و بدون شک یکی از برجسته ترین بازیکنان دهه اخیر در تیم تبدیل شود.

کروس در یکی از باشکوه ترین دوران تیم برنابئو مهره ای اساسی در خط میانی بوده اما او واضح است که نمی‌خواهد برای باشگاه تیمش مشکل ساز شود. و مهمتر از آن، او نمی‌خواهد در تیم احساس مسئولیت کند.

1894087

برای چند فصل، با وجود انرژی که هنوز دارد، گمانه زنی‌های زیادی در مورد بازنشستگی بازیکن آلمانی مطرح شده بود. اما بزرگترین شوک واقعی در پایان سال گذشته رخ داد، زمانی که هافبک قرارداد خود را به پایان رساند و هنوز تمدید نکرده بود.

این احتمال که کروس در پایان فصل گذشته با رئال خداحافظی کند بیش از هر زمان دیگری واقعی بود. اگر کروس برای چیزی متمایز شده، به این دلیل است که او بازیکنی است که همیشه با رئال مادرید رو به رو بوده است. آن جملات چند ماه پیش که در آن گفته بود «روزی که خوب به نظر نمی‌رسم، اولین نفری هستم که می‌روم»، ایده‌ای را روی میز گذاشت که داشت در ذهنش شکل می‌گرفت.

تنها چند هفته بعد، او به صراحت اعلام کرد که این اظهار نظر یک بازارگرمی نبوده و در واقع، این روش او برای درک زندگی و فوتبال است.

در مصاحبه با کانال تلویزیونی RTL او توضیح داد:"یک یا دو مثال منفی وجود دارد، از اینکه نمی‌توانید فوتبال را ترک کنید وقتی دیگر بازیکنی نیستید که مردم در ذهن دارند. نمی‌خواهم این اتفاق برای من بیفتد."

کروس می‌خواهد فوتبال را ترک کند نه اینکه فوتبال او را رها کند تا هواداران همیشه خاطره آن بازیکنی را که می‌تواند با سر بالا بر میانه میدان مسلط شود در خاطر داشته باشند.

1831237

آخرین نفری که در رئال مادرید با تمام افتخارات این کار را انجام داد، زین الدین زیدان در 7 مه 2006 مقابل ویارئال بود، مسابقه‌ای که در آن مرد فرانسوی با برتری 1-0 تیمش اشک ریخت و تماشاگران متوجه خداحافظی او شده بودند.

زیدان تنها 34 سال داشت و می‌توانست چند فصل دیگر دوران حرفه‌ای خود را ادامه دهد اما مانند کروس تصمیم گرفت که زمان آویزان کردن کفش هایش فرا رسیده است.

بهتر است زمانی این کار انجام شود که تصمیم خود فوتبالیست باشد و به دلیل کمبود زمان بازی او مجبور به خداحافظی نشود.

فصل بعدی ممکن است فصلی باشد که در آن زوجی که توسط لوکا مودریچ و تونی کروس تشکیل شده بود برای همیشه شکسته شود.

کروس گفت:"من این احساس را دارم که این فصل به خوبی 9 فصل گذشته در مادرید پیش رفته است. چرا فصل بعدی به همین خوبی پیش نرود؟ و علاوه بر آن، هنوز هم سرگرم کننده است."

اما اعلام قصد بازنشستگی در حال حاضر روی میز است... و او قرار نیست خود را به زور روی چمن بکشد یا به سختی در مادرید حضور داشته باشد.

دیدگاه‌ها