کد خبر : 1956492 | 19 مرداد 1402 ساعت 23:30 | 157.8K بازدید | 444 دیدگاه

برد مهم در شبی که کسی فکرش را نمی‌کرد

صنعت‌نفت 0-3 استقلال: استارت شیرین نکو با صدرنشینی

در شبی که کمتر کسی انتظار چنین درخششی را از تیم جواد نکونام داشت، استقلال با سه گل از سد میزبان خود، یعنی صنعت نفت آبادان، عبور کرد.

صنعت‌نفت 0-3 استقلال: استارت شیرین نکو با صدرنشینی

به گزارش "ورزش سه"، استقلال در هفته نخست لیگ برتر در آبادان، با ارائه یک نمایش کاملا برتر و دیدنی، با سه گل از سد میزبان خود، صنعت نفت، گذشت و برای دیگر رقبای قهرمانی خط و نشان کشید.

تا میانه‌های نیمه نخست، موقعیت چندان خطرناکی به روی دروازه‌ها خلق نشد تا اینکه ارسال سلمانی از سمت چپ به روی دروازه با ضربه سر مطهری از پشت نقطه پنالتی، با ضربه سر مطهری همراه شد که فهد طالب توپ را از آن خود کرد.

ویدئو: 307448

استقلال در دقیقه 30 موفق شد به گل نخست بازی دست یابد. روی پرتاب بلند جلالی و دفع ناقص مدافع صنععت نفت، توپ به آرش رضاوند رسید و این بازیکن پس از یک کنترل خوب و با روی زانو، ضربه‌اش را روانه دروازه کرد و گل نخست بازی را به زیبایی وارد دروازه فهد طالب کرد.

صنعت نفت می‌توانست در دقایق انتهایی نیمه اول گل تساوی را به ثمر برساند که ضربه شریعت‌زاده به شکل خطرناکی به بیرون رفت. در آغاز نیمه دوم، استقلالی‌ها موفق شدند اختلاف را افزایش دهند. ارسال دیدنی جلالی با ضربه سر تماشایی مطهری به گل دوم آبی پوشان تبدیل شد.

1907858

استقلال یک بار دیگر روی دروازه نفت خطرساز شد و به گل رسید. صالح حردانی با حرکتی انفرادی از میانه میدان به سمت دروازه صنعت نفت هجوم برد و پس از عبور از میان مدافعان میزبان، وارد محوطه جریمه شد و با ضربه‌ای زمینی و دیدنی به گوشه دروازه، توانست گل سوم تیمش را به ثمر برساند.

در ادامه نیز صنعت نفت چند فرصت خوب برای گلزنی داشت که از دست رفتند. ابتدا شوت سرکش شنانی را جلالی با ضربه سر از روی خط دروازه برگشت داد و سپس شوت تهی‌دست را سیدحسین حسینی با واکنشی تماشایی دفع کرد.

در دقایق پایانی بازی بود که دو تیم فرصت‌هایی برای گلزنی داشتند. ابتدا شوت بهمئی پس از برخورد به مدافع استقلال ارتفاع گرفت و حسینی آن را از روی خط برگرداند و سپس آرمان رمضانی روی ارسال دیدنی جلالی فرصت خوبی داشت که شوت سرکش او با اختلاف کمی از کنار تیرک دروازه به بیرون رفت.

در نهایت نیز این بازی با نتیجه سه بر صفر به سود استقلال به پایان رسید تا نکونام شروع فوق العاده‌ای در آغاز لیگ برتر داشته باشد.

1907808

گزارش لحظه‌به‌لحظه دیدار تیم‌های صنعت نفت آبادان و استقلال تهران را در همین صفحه از "ورزش سه" دنبال کنید:
🏆بازی از هفته اول - بیست و سومین دوره رقابت‌های لیگ برتر 

 🗓پنج‌شنبه: 1402/5/19 ؛ ساعت: 21:30

 🏟 ورزشگاه: تختی آبادان/ 5 هزار تماشاگر

👕گروه داوری: موعود بنیادی‌فرد/ کمک‌ها: محمدرضا منصوری، قهرمان نجفی؛ داور چهارم: میثم حیدری/ ناظر: ایرج نظری

نفت آبادانترکیب صنعت نفت:
فهد طالب، میثم تهی‌دست، عباس قاسم، امیرمحمد پناهی، یوسف وکیا، رحیم آلبوغبیش، حکیم نصاریخروج از زمینعقیل طلیلیورود به زمین(68)، طالب ریکانیخروج از زمینصادق صادقی بابا احمدیورود به زمین(68)، حسین شنانی، احمد شریعت‌زادهخروج از زمینفاخر تهامیورود به زمین(62)، علی یوسف
سرمربی: عبدالله ویسی

1907810

استقلالترکیب استقلال:
سیدحسین حسینی، محمدحسین مرادمند، آرمین سهرابیان، صالح حردانی، ابوالفضل جلالی، زبیر نیک‌نفسخروج از زمینحسین زواریورود به زمین(90)، مهدی مهدی‌پورخروج از زمینمهرداد محمدیورود به زمین(75)، آرش رضاوند، جعفر سلمانیخروج از زمینپیمان باباییورود به زمین(81)، کوین یامگاخروج از زمینسبحان خاقانیورود به زمین(75) و ارسلان مطهریخروج از زمینآرمان رمضانیورود به زمین(81)
سرمربی: جواد نکونام

1907809

بولت سپاهان اخطارها:

استقلالاستقلال: کارت زردمحمدحسین مرادمند (5) کارت زردابوالفضل جلالی (90+9)

نفت آبادانصنعت نفت: کارت زردمیثم تهی دست (88) کارت زردامیرمحمد پناهی کارت زردفاخر تهامی (90+9)

⚽️ شرح گل:

استقلالصنعت نفت صفر – استقلال یک (دقیقه 30: آرش رضاوند): پرتاب اوت بلند ابوالفضل جلالی به محوطه جریمه با دفع ناقص مدافع صنعت نفت همراه شد و آرش رضاوند در میان تعداد زیادی از بازیکنان حریف صاحب توپ شد و با یک شوت روی پای دیدنی، دروازه فهد طالب را باز کرد و استقلال را پیش انداخت.

ویدئو: 307429
1907866

استقلالصنعت نفت صفر – استقلال 2 (دقیقه 46: ارسلان مطهری): استقلال در همان ابتدای نیمه دوم موفق شد دروازه حریف را باز کند. ارسال تماشایی ابوالفضل جلالی از سمت چپ به روی دروازه با ضربه سر تماشایی ارسلان مطهری همراه شد و این بازیکن توانست به زیبایی هر چه تمام‌تر، دروازه فهد طالب را باز کند.

ویدئو: 307434
1907865

استقلالصنعت نفت صفر – استقلال 3 (دقیقه 58: صالح حردانی): با تکل خوب ارسلان مطهری و قطع توپ این بازیکن، صالح حردانی از میانه‌های میدان صاحب توپ شد و پس از یک حرکت انفرادی دیدنی و عبور از میان بازیکنان میزبان، وارد محوطه جریمه شد که شوت زمینی او به گوشه دروازه رفت تا گل سوم آبی پوشان اینگونه به ثمر برسد.

ویدئو: 307438
1907864

⏱️لحظات حساس:

دقیقه 5: صنعت نفت روی یک ضدحمله و پاس در عمق در آستانه خلق یک موقعیت بود که مرادمند بازیکن میزبان را سرنگون کرد و یک کارت را به جان خرید.

دقیقه 8: ارسال کرنر مهدی‌پور با ضربه سر مرادمند همراه شد که در شلوغی درون محوطه جریمه، توپ توسط مدافعان صنعت نفت دور شد.

دقیقه 16: روی حرکت خوب و انفرادی یامگا، این بازیکن از سمت چپ سلمانی را راه انداخت و ارسال این بازیکن با ضربه سر ارسلان مطهری پشت نقطه پنالتی همراه شد که فهد طالب کار سختی برای مهار آن نداشت.

دقیقه 38: احمد شریعت‌زاده در محوطه جریمه و پس از تعلل حردانی و جلالی، از میان این دو بازیکن عبور کرد و ضربه‌اش را روانه دروازه کرد که توپ او به شکل خطرناکی به بیرون رفت.

دقیقه 70: بازیکنان صنعت نفت فرصت بسیار خوبی داشتند که شوت محکم شنانی را ابوالفضل جلالی به شکل تماشایی و با ضربه سر از روی خط دروازه برگرداند.

دقیقه 71: شلیک روی پا و دیدنی تهیدست را سیدحسین حسینی با واکنشی دیدنی دفع کرد تا دروازه‌اش همچنان بسته بماند.

دقیقه 75: علی یوسف در پشت محوطه جریمه استقلال صاحب موقعیت شد که شوت فنی او را حسینی به راحتی مهار کرد.

دقیقه 90: ضربه بهمئی پس از برخورد به یکی از مدافعان استقلال ارتفاع گرفت و حسینی به سختی و از روی خط دروازه توپ را بیرون کشید و مانع از گلزنی حریف شد.

دقیقه 4+90: حرکت دیدنی دیگر از ابوالفضل جلالی و ارسال او به روی دروازه، با ضربه روی پا و محکم رمضانی همراه شد و توپ به شکل خطرناکی از کنار تیرک دروازه به بیرون رفت.

🥇 بهترین بازیکن:

ابوالفضل جلالی عملکرد بی‌نظیری در این مسابقه داشت و روی 2 گل تیمش اثرگذار بود. استقلال با پرتاب او به گل اول دست یافت و گل دوم نیز با ارسال دیدنی جلالی و ضربه سر مطهری به دست آمد. اگر رمضانی قدر پاس طلایی ابوالفضل را می‌دانست، او می‌توانست در این زمینه هت‌تریک کند.

📌اتفاق ویژه: 

استقلال باز هم از آبادان دست پر برگشت. آبی پوشان در چهار دیدار از پنج مسابقه آخر خود در این شهر پیروز شده‌اند. ضمن اینکه نخستین حضور جواد نکونام روی نیمکت استقلال با یک پیروزی شیرین و البته غافلگیرکننده همراه بود.

🔴حاشیه:

بولت زیر مجموعهاتوبوس اعضای تیم استقلال هنگامی که قصد ورود به ورزشگاه تختی آبادان و رختکن را داشتند، مجبور به عبور از کنار هواداران تیم حریف شدند. به همین خاطر، اعضای تیم استقلال در مواجهه با هواداران تیم نفتی مورد توهین قرار گرفتند و شعارهای نامناسبی علیه شاگردان نکونام و همچنین اعضای کادرفنی این تیم سر داده شد.

ویدئو: 307416

بولت زیر مجموعهپدر و برادر مرحوم محمد عجمی‌پور، بازیکن صنعت نفت، در استادیوم حضور یافتند.

1907851
عکس: شهرام آقاجری

بولت زیر مجموعهپیش از شروع مسابقه، بازیکنان دو تیم به یاد مرحوم عجمی‌پور یک دقیقه سکوت کردند.

ویدئو: 307419

بولت زیر مجموعهدر دقیقه 55 مسابقه و به دلیل اعتراض‌ها به بخشی از جایگاه استادیوم، بازی برای دقایقی متوقف شد.

بولت زیر مجموعهدر دقیقه 10، حسینی توپ ارسالی روی دروازه استقلال را مشت کرد و سپس به دلیل احساس درد در کمر خود، روی زمین دراز کشید تا بازی لحظاتی متوقف شود.

بولت زیر مجموعهمدیرعامل باشگاه صنعت نفت در کنار زمین در حال نظم بخشیدن به اوضاع تیمش بود. در چندسال گذشته سابقه نداشته که مدیرعامل این باشگاه از کنار زمین بازی‌های تیمش را دنبال کند.

بولت زیر مجموعهنام اسپانسر جدید روی‌ پیراهن‌های استقلال جالب توجه است. اسم این حامی مالی به صورت انگلیسی نوشته شده بود.

بولت زیر مجموعهدقیقه 30 تماشاگران نفت محمدرضا عجمی‌پور را تشویق کردند و چند ثانیه بعد هم استقلال گل اول مسابقه را زد.

بولت زیر مجموعهرضاوند پس از ثبت اولین گل فصل استقلال، به سمت نکونام رفت و شادی خودش را با سرمربی تیم تقسیم کرد.

بولت زیر مجموعهدر دقیقه 7+90 بازیکنان دو تیم باهم درگیر شدند. فاخر تهامی و ابوالفضل جلالی در متن این درگیری بودند.

دیدگاه‌ها