کد خبر : 1959962 | 01 شهریور 1402 ساعت 23:26 | 213K بازدید | 598 دیدگاه

خودم در بالاترین سطح بازی کردم، بلدم

حمله تند جواد به کارشناسی‌های داوری: توجیه می‌کنید

جواد نکونام می‌گوید تیمی که برابر ذوب آهن و تراکتور موفق به زدن پنج گل شده بود، مقابل استقلال یک موقعیت گل نیز نداشت.

حمله تند جواد به کارشناسی‌های داوری: توجیه می‌کنید

به گزارش "ورزش سه"، استقلال در روزی که عملکرد قابل قبولی برابر سپاهان داشت، با یک گل برابر میزبان خود تن به شکست داد. تک‌گل زردپوشان روی ریباند پنالتی بود که سیدحسین از رضا اسدی گرفت، ولی این بازیکن در برگشت توانست دروازه استقلال را باز کند.

نشست خبری جواد نکونام پس از این بازی در شرایطی برگزار شد که خبرنگاران اصفهانی در اقدامی عجیب، تصمیم به تحریم کنفرانس مطبوعاتی سرمربی استقلال گرفتند. علت این موضوع نیز، حمایت از عکاسی بود که با نارنجک هواداران آبی پوش آسیب دید.

صحبت‌های نکونام در نشست خبری را می‌خوانیم:

بولت استقلال به دلیل وضعیت زمین، سپاهان بازی مستقیم انجام داد
اتفاقی که افتاد، ما را هم ناراحت کرد. جان همه عزیزان برای ما عزیز است، ولی به هر حال اتفاقی است که افتاده و تقصیر کسی نیست. من با این مسائل کاری ندارم و در مورد بازی صحبت می‌کنم. متأسفانه با توجه به زمین بدی که امسال باشگاه سپاهان دارد می‌دانستیم سپاهان مثل بازی با تراکتور، رو به بازی مستقیم و با نفرات قدبلند می‌آورد، ولی ما بازی را کنترل کردیم.

بولت استقلال قبل از پنالتی بازیکن ما را هل دادند
دیدید که نیمه اول دو تیم موقعیت نداشتند و فقط تیم ما یک موقعیت داشت. سپاهان روی یک ضربه ایستگاهی که فکر کنم قبل از آن توپ اوت شده بود، به پنالتی رسید. قبل از پنالتی نیز بازیکن ما را هُل دادند و امیدوارم کارشناسان به‌حق و جوانمردانه در تلویزیون صحبتشان را انجام دهند و تحت تأثیر چیزی قرار نگیرند.

ویدئو: 308679

بولت استقلال سپاهان در این بازی یک موقعیت گل هم نداشت
در نیمه دوم سوار بر بازی بودیم و تیمی که به تراکتور و ذوب‌آهن پنج گل زده بود، در دیدار با ما یک موقعیت هم نداشت. ما می‌توانستیم از موقعیت‌هایمان استفاده کنیم، ولی استفاده نکردیم.

بولت استقلال امروز اتفاقات عجیبی را در ورزشگاه دیدیم
چند مورد رخ داد که برای من خنده‌دار بود. در بازی به این حساسی، داوران هدست نداشتند و این دیگر آخرش بود! در ورزشگاه آزادی که میزبان هستیم، توپ‌جمع‌کن‌ها و کسانی که دور زمین هستند، با ما نیستند، ولی برای این بازی توپ‌جمع‌کن‌ها توپ نمی‌دادند یا توپ‌ها را کم کرده بودند. اصلا چیزهای عجیبی را دیدیم. خدا را شکر می‌کنیم سپاهان را مجبور به این کارها کردیم تا این اتفاقات رخ دهد.

بولت استقلال توپ به دست مدافع سپاهان خورد، ولی پنالتی نگرفتند
در دو بازی قبلی دو پنالتی ما را نگرفتند و هیچ صحبت و اعتراضی نکردیم. امروز روی صحنه‌ای که در محوطه هجده قدم داشتیم، بازیکن من توپ را شوت کرد، دست بازیکن حریف باز است، توپ به دستش برخورد می‌کند، ولی پنالتی گرفته نمی‌شود. هواداران ما، باشگاه ما، مثل سپاهان و دیگر باشگاه‌ها هوادار داریم و انتظار داریم عدالت رعایت شود. تا حالا چیز زیادی نخواسته‌ایم.

ویدئو: 308680

بولت استقلالاشتباهات سال قبل داوری، امسال هم تکرار شده است 
پارسال در حق استقلال که مربی این تیم نبودم احجاف شد و امسال هم دوباره در سه هفته این اتفاقات افتاده است. امیدوارم که من اشتباه کرده باشم. با احترام به همه دوستان، صحبت‌های کارشناسی را قبول ندارم، چون خودم فوتبال بازی کرده‌ام و بالاترین سطح فوتبالی را دیده‌ام. هیچی کارشناسی نمی‌تواند من را توجیه کند.

بولت استقلال کوپال ناظمی نتوانست تصمیمات درستی بگیرد
هفته گذشته با یکی از دوستان صحبت می‌کردم. طوری توجیه می‌کردند که من خودم مانده بودم. به همه داوران احترام می‌گذارم. وقتی اشتباهی صورت می‌گیرد باید گفته شود تا تکرار نشود. آقای ناظمی در یکی دو صحنه نتوانست تصمیمات درستی بگیرد. به هر حال بازی تمام شد و می‌توانستیم حداقل مساوی بگیریم.

بولت استقلال سپاهان را مجبور کردیم وقت تلف کند
به بازیکنانم خسته نباشید می‌گویم. با تمام توانشان در سه بازی جنگیدند. واقعا درود به شرفشان! از سال قبل طلب دارند، امسال هزار تومان نگرفته‌اند. آمدیم برابر سپاهان که یکی از بهترین تیم‌های‌ چند سال اخیر فوتبال ایران است، بازی فوق‌العاده‌ای انجام دادیم. مجبورشان کردیم دفاع کنند، زیر توپ بزنند، وقت تلف کنند، یا اتفاقاتی بیفتد که خارج از چارچوب فوتبال است. ولی به هر حال ما هم باید یاد بگیریم، شاید در خیلی از مسابقات این شرایط برای ما هم به وجود بیاید و بتوانیم بهترین عملکرد را داشته باشیم. اتفاقات بازی امروز بزرگی بازیکنان ما را نشان داد که توانستند سپاهان را به وقت‌کشی، وقت تلف کردن و توپ ندادن توپ‌جمع‌کن‌ها مجبور کند.

ویدئو: 308681

بولت استقلال یک اشتباه باعث گل خوردن ما شد
ما بازی سپاهان را کاملا خوانده بودیم و می‌دانستیم بازی مستقیم انجام می‌دهند و به دنبال توپ و ضربات ایستگاهی هستند، ولی متأسفانه یک اشتباه باعث شد دروازه ما باز شود.

بولت استقلال عادت استقلال به باختن در بازی‌های بزرگ؟

 در مورد یک بازی صحبت می‌کنم. من فقط به عنوان مربی امسال استقلال می‌توانم صحبت کنم و امسال مطمئن باشید این اتفاق نمی‌افتد. کاری ندارم سال گذشته چه اتفاقاتی افتاده است. من مسئول فنی تیم برای امسال هستم. سپاهان امروز قوی‌تر از سال گذشته بود و مجبور کردیم وقت تلف کنند، بازی را بخوابانند، دفاع کنند و به قول فوتبالی‌ها بزن زیرش بازی کنند. توانستیم تیمشان را تحت فشار بگذاریم.

بولت استقلال ما چه چیزمان مثل سپاهان است؟ ما هیچ‌چیز نداریم!
اینکه بازی را باختیم، طبیعی است. چون آنها همه چیز دارند و ما هیچ‌چیز نداریم، حتی هوادار. شما ببینید، در زمین خودشان با این همه هوادار بازی کردند. ما در استادیوم آزادی خودمان مهمانیم، اینجا مهمانیم، بیرون مهمانیم و همه جا مهمانیم. ما چه داریم؟ پول داریم؟ نداریم! اندازه سپاهان بازیکن داریم؟ نداریم. چه چیز ما باید مثل آنها باشد. بحث فنی من این است که امروز روی یک اشتباه باختیم و شایستگی‌مان را نشان دادیم و در آینده خواهید دید.

ویدئو: 308682

بولت استقلال خطای هند سلیمی یک اشتباه فوتبالی بود
عجیب بودن خطای هند ایمان سلیمی؟ صحبتی که انجام دادیم این است اشتباه فوتبالی است که پیش آمد. دیدید که در نیمه دوم فوق‌العاده بازی کرد و زحمتش را کشید. این چیزها پیش می‌آید. به نظرم قبل از پنالتی روی بازیکن ما خطا نشد. اگر هم خطا نشده باشد، اشتباه است و هیچ بحثی نیست و اشتباه فوتبالی است و باید بیشتر تمرین کنیم.

بولت استقلال باید داور جسورتری انتخاب می‌شد
داوری و وقت‌کشی نیازمند؟ داوری را کامل گفتم. تصمیماتی است که گرفته می‌شود. نمی‌شود حرف بزنی و از طرف دیگر هم حرف نزنی، تیم ما این همه هوادار دارد و آنها توقع دارند مربی از تیم دفاع کند. به نظرم باید داور جسورتری را برای این دیدار انتخاب می‌کردند.

بولت استقلال رنگ و روی داور بازی پریده بود!
وقتی آقای ناظمی به سمت نیمکت‌ها، داور چهارم یا ذخیره می‌رفت رنگ و رویش زرد و کف‌کرده بود، نمی‌دانم شاید خسته بود یا ارتفاع اصفهان باعث این اتفاق شده بود. یک سری چیزها را باید قبول کنیم. اگر چیزی به نفع فوتبالمان باشد و در موردش صحبت نکنم، دیگر این فوتبال ارزش دیگری ندارد. پیام نیازمند هم گفتم که ما سپاهان را به وقت تلف کردن مجبور کردیم. بازیکنانم طوری زحمت کشیدند و جنگیدند که این اتفاق رخ داد. این نقطه روشنی است که در تقابل دو تیم اتفاق افتاد.

بولت استقلال در استادیوم آزادی هیچ چیزی تحت کنترل ما نیست
در ورزشگاه آزادی که بازی می‌کنیم، هیچ چیز در اختیار ما نیست. نه هوادار، نه کنترل رختکن و نه توپ‌جمع‌کن. ولی دیدید که اینجا توپ‌ها به یک‌باره کم شد و توپ‌جمع‌کن‌ها توپ را دیر به بازیکنان می‌دادند.

دیدگاه‌ها