کد خبر : 1964207 | 18 شهریور 1402 ساعت 17:51 | 26.1K بازدید | 39 دیدگاه

نمی‌‎توان به تعداد دستیاران قلعه‌نویی خرده گرفت؛

جباری: تیم ملی بهتر از دوران اسکوچیچ و کی‌روش بازی می‌کند

پیشکسوت فوتبال ایران می‌گوید نمی‌توان به تعداد دستیاران امیر قلعه‌نویی خرده‌ای گرفت، چون یک کار معمول برای پیشبرد جزئیات است.تيم ملي فوتبال ایران در ديداري دوستانه در برابر بلغارستان به برتري رسيد.

جباری: تیم ملی بهتر از دوران اسکوچیچ و کی‌روش بازی می‌کند

به گزارش "ورزش‌سه"، ملي‌پوشان فوتبال ايران غروب پنجشنبه در بلغارستان به مصاف تيم ملي ايران كشور رفتند و در نهايت با تك‌گل محمد محبي بازي را به سود خود پايان دادند. در صحنه گل دفع توپ مدافع ايران با اشتباه مدافع بلغار به سامان قدوس كه توپ را با انگيزه تعقيب مي‌كرد، رسيد و او توانست محبي را مقابل دروازه خالي حريف صاحب موقعيت كند. قدوس با اين پاس گل بعد از چند اردو غيبت بازگشت موفقي به تيم ملي داشت.

رضا جباري يكي از پيشكسوتان فوتبال ایران در خصوص اين بازي به خبرنگار «اعتماد» گفت: در ابتدا بگويم حقيقت اين است كه الان به اين فكر نمي‌كنم كه قلعه‌نويي مربي تيم ملي است يا كي‌روش يا مربي ديگر. شيوه رفتاري من اين است كه تيم ملي برايم‌ مهم است مثل پرسپوليس. الان هم تيم ملي كشورمان است و حرف‌هايم درباره تيم ملي خودمان است و ارتباطي به رييس فدراسيون و سرمربي ندارد. جباري در ادامه گفت: چه بسا كه با خيلي از مواضع فدراسيون مشكل دارم، اما به‌طور كلي بازي‌اي كه ديدم تيم ملي نسبت به زمان كي‌روش و اسكوچيچ خيلي بهتر بازي كرد. چه در فاز دفاع و چه در فاز حمله. اين را بايد در نظر گرفت كه در خارج از ايران و مقابل تماشاگران حريف بازي مي‌كرديم و اين درست است كه آنها جزو سطح اول فوتبال اروپا نيستند، اما به هر حال يك تيم اروپايي بودند با امكانات و علم روز فوتبال اروپا. يعني آن‌ها از اين قضايا بهره مي‌برند. ضمن اینکه تيمي هم كه من ديدم (تيم ملي بلغارستان) تيم بدي نبود. 

جباري در خصوص نقاط قوت بازيكنان تيم ملي گفت: بچه‌ها با اعتماد به نفس و خيلي راحت بازي مي‌كردند و انسجام تيمي خوبي داشتيم. با اين حال يكسري كارهاي تاكتيكي هم لازم است كه در آينده انجام شود. اما از لحاظ فني و روحي رواني وضعيت تيم ملي خوب بود. بعد از سال‌ها هدايت تيم ملي كشورمان برعهده كادرفني ايراني است. 

1922636

جباري كه چند سالي است وارد جرگه مربيان شده درباره حضور مربيان ايراني در راس هرم فوتبال هم گفت: در زمان بازي ما اگر مي‌گفتند بين مربيان ايراني و خارجي فاصله زياد است حرف درستي بود، چون مربيان خارجي خيلي جلوتر از مربيان ايراني بودند. اما الان با تكنولوژي و ارتباطاتي كه شكل گرفته ما يكسري مربي داريم كه حتي مي‌توانند در سطح جهاني مربيگري كنند. اما يكسري افكار از قبل در جامعه ما شكل گرفته كه مي‌گويند مربي ايراني به درد نمي‌خورد و مربي خارجي خوب است. نمي‌گويم همه مربيان ما اما يكسري از مربيان ما واقعا با علم جهاني پيش مي‌روند و مي‌توانند در سطح باشگاه‌هاي بزرگ و ملي مربيگري كنند. 

جباري در ادامه اظهار داشت: همين مربيان كه الان در تيم ملي هستند و خيلي هم به آنها انتقاد مي‌كنند به نظرم مربيان خوبي هستند و آقاي قلعه‌نويي هم به لحاظ شخصيتي و كاريزماتيك مي‌توانند تيم را مديريت كند و با يك تمرين‌دهنده خوب تلفيق شود كار فني شكل مي‌گيرد.

جباري درباره انتقادات برخي‌ها به تعداد زياد دستياران قلعه‌نويي گفت: خودم در پايه‌ها كار مي‌كنم و پنج تا دستيار دارم و احساس مي‌كنم تعدادمان كم است. در كار مربيگري برخلاف ديد جامعه كار بسيار سخت است و اعتقاد دارم يازده دستيار هم براي تيم ملي كم است! شما ببينيد تيم ملي انگليس ۹ دستيار دارد يا كي‌روش در جام جهاني قطر ۹ يا ۱۰ دستيار داشت. اكثر مربيان اين‌طور هستند. مثلا فرگوسن هم يك وقت‌هايي ۲۰ دستيار داشت. خب اين‌ها براي چيست؟ اگر اين‌طور است كه فوتبال ما از آنها عقب‌تر است بايد دستياران بيشتري داشته باشيم و نمي‌شود به اين تعداد نفرات خرده گرفت، چون فكر مي‌كنم مي‌توانند كمك كنند. اما در نوع انتخاب هميشه يكسري اختلافات وجود دارد شايد به دو، سه نفر هم نقد داشته باشم، اما تصميم با سرمربي است. جباري در پايان و در خصوص عدم گلزني مهدي طارمي در چند بازي گذشته گفت: مسائل انتقال طارمي او را به لحاظ روحي رواني تحت تاثير قرار داده و روي بازي او اثر گذاشته و از تمركز دور كرده است. الان نمي‌دانم اطراف طارمي چه مي‌گذرد اما تشخيص من اين است چون مهدي به لحاظ فوتبالي اعتماد به نفس بالا و قدرت رهبري خوبي دارد فكر مي‌كنم‌ كمي زمان بگذرد و‌ مهدي دوباره آن تمركزش را به دست بياورد و‌ جايگاهش تثبيت شود كه در پورتو ادامه دهد. به نظرم‌ او ذاتا گلزن است و به آن شرايط قبلي برمي‌گردد، اما به لحاظ ذات فوتبالش و آن اعتماد به نفس و قدرت فوتبالي كه ‌دارد به ‌بقيه بازيكنان هم كمك مي‌كند.

دیدگاه‌ها