کد خبر : 1972173 | 20 مهر 1402 ساعت 02:30 | 71.1K بازدید | 4 دیدگاه

ناکامی اندونزی در راهیابی به مرحله نهایی جام ملت‌ها؛

قهرمان جهان میراث مربی ایران را در اندونزی بر باد داد!

تیم‌ملی فوتسال اندونزی با هدایت مارکوس سراتو برزیلی از صعود به مرحله نهایی جام‌ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ باز ماند.

قهرمان جهان میراث مربی ایران را در اندونزی بر باد داد!

به گزارش "ورزش سه" مارکوس سراتو، مربی مشهور فوتسال جهان، که در سال ۲۰۱۲ همراه با تیم ملی فوتسال برزیل فاتح جام جهانی تایلند شد و پنجمین قهرمانی سلسائو با مربیگری او به ارمغان آمد، با جدایی محمد هاشم‌زاده از تیم‌ملی فوتسال اندونزی، جایگزین مربی ایرانی شد اما هرگز نتواست موفقیت‌های هاشم‌زاده را در این کشور تکرار کند و در اصل میراث بزرگ مربی ایرانی در فوتسال اندونزی به مرز نابودی کشیده شد.

تیم‌ملی فوتسال اندونزی سال گذشته با هدایت محمد هاشم‌زاده به جام ملت‌های آسیا 2022 راه یافت و بلندپروازی آن‌ها به قدری رویایی بود که پس از ایران و با برتری هفت بر سه مقابل لبنان و پیروزی چهار بر یک برابر چین تایپه به مرحله حذفی صعود کردند.

1939152

شگفتی‌سازی اندونزی با محمد هاشم‌زاده چنان به نقطه‌ اوجی رسید که این تیم در مصاف با ژاپن نمایش خیره‌کننده‌ای را داشت و علی‌رغم شکست سه بر دو مقابل سامورایی‌ها، تحسین اهالی فوتسال را برانگیخت. به خصوص که در نهایت ژاپن با برتری مقابل ایران قهرمان آسیا شد.

درخشش محمد هاشم‌زاده با تیم‌ملی فوتسال اندونزی فقط به جام ملت‌های آسیا ختم نمی‌شود، بلکه آن‌ها در مسابقات sea game آسیای شرقی با شکست مقابل تایلند در ضربات پنالتی به عنوان نایب قهرمانی بسنده کردند تا فوتسال به خوبی بین مردم اندونزی جا بیفتد.

از دلایل عدم توافق مربی ایرانی با مسئولین فدراسیون فوتبال اندونزی، سطح توقعات بسیار بالای آن‌ها بود. اندونزیایی‌ها از مربی ایران خواستار حضور و راهیابی به جام جهانی شدند و هیچ چیزی جز این برایشان قابل قبول نبود. همین موضع آن‌ها باعث شد تا محمد هاشم‌زاده از تیم‌ملی فوتسال اندونزی جدا شود.
حالا اندونزیایی‌ها نه تنها از خواب حضور در جام‌جهانی بیدار شدن، بلکه با مربی بزرگ برزیلی از صعود به جام‌ملت‌های آسیا ناکام مانده‌اند.

دیدگاه‌ها