کد خبر : 1973329 | 26 مهر 1402 ساعت 08:20 | 65.7K بازدید | 43 دیدگاه

باور نکردنی: برای صعود به یورو باید ببازی!

تیم ملی فوتبال ایرلند برای صعود به پلی آف یورو 2024 باید حتما شکست بخورد.

باور نکردنی: برای صعود به یورو باید ببازی!

به گزارش "ورزش سه"، روزنامه آیریش میرر آن را "مورد عجیب و غریب در قوانین یوفا" می‌نامد. ما در مورد این موضوع صحبت می‌کنیم که برای راهیابی به یورو 2024، بهتر است ایرلند شکست بخورد!

تیم ملی ایرلند در گروه ‌B در تاریخ 18 نوامبر باید در آمستردام به مصاف هلند برود. فرانسه (18 امتیاز در 6 بازی)، هلند (در 6 بازی 12 امتیاز) و یونان (12 امتیاز در 7 بازی) به ترتیب در رده‌های اول تا سوم گروه قرار دارند.

پس از آن‌ها، ایرلند با 6 امتیاز از 7 بازی، بدون هیچ شانسی برای صعود مستقیم قرار دارد. با این وجود اما ایرلند همچنان رویای پلی آف را در سر می‌پروراند که در آن 12 تیم در ماه مارس سال آینده برای سه جایگاه باقی مانده مبارزه خواهند کرد.

1941380

اکنون، اینجاست که همه چیز شروع به "جالب" شدن می‌کند. 12 تیمی که در مرحله پلی آف به رقابت می‌پردازند، بر اساس نتایج به دست آمده در آخرین دوره لیگ ملت‌ها، با تیم‌های دارای بهترین رتبه از لیگ‌های A، B و C (چهار تیم از هر لیگ) مشخص می‌شوند.

طبق قوانین یوفا، اگر کمتر از چهار تیم از یک لیگ وارد مرحله پلی آف شوند، اولین مکان موجود به صدرنشین بالاترین گروه در لیگ D که استونی است، اختصاص پیدا می‌کند. اما همچنین قانون می‌گوید که هر سهمیه باقی مانده به تیم‌های دارای رتبه برتر که قبلاً واجد شرایط نشده‌اند، داده می‌شود.

ایرلند در رتبه بیست و ششم جدول رده بندی قرار دارد و بنابراین اگر نتایج به نفع آن‌ها باشد و تنها چهار تیم بالاتر از آن‌ها در لیگ B به طور خودکار به مرحله پلی آف نرسند، آن‌ها به مرحله پلی آف صعود خواهند کرد.

اما همه این‌ها تنها در صورتی امکان پذیر است که هلند بالاتر از یونان این دور را تمام کند. برای تضمین این موضوع، شکست ایرلند مقابل تیم رونالد کومان الزامی خواهد بود، زیرا برخلاف یونان، آن‌ها تیمی با رتبه بهتر هستند و بنابراین می‌توانند جایگاه خود را در پلی آف بدون دغدغه به دست بیاورند.

دیدگاه‌ها