کد خبر : 1979618 | 22 آبان 1402 ساعت 01:50 | 10K بازدید | 0 دیدگاه

جایگزین داتوناشویلی در تیم ملی صربستان از روسیه آمد

تیم ملی صربستان با کشتی‌گیر روسی که در رده‌های سنی امید و جوانان چندین طلای جهانی در کارنامه‌اش دارد، در مسابقات گزینشی المپیک شرکت خواهد کرد.

جایگزین داتوناشویلی در تیم ملی صربستان از روسیه آمد

به گزارش "ورزش سه"، و به نقل از تسنیم، چند ماه پیش از مسابقات جهانی 2023 بلگراد، زورابی داتوناشویلی کشتی‌گیر 87 کیلوگرم این کشور که در مسابقات سال قبل موفق به کسب یکی از چهار نشان طلای صربستان شده بود، تصادف سنگینی را پشت سر گذاشت تا باتوجه به مشکلات جدی که برایش از نظر جسمی ایجاد شد، در مسابقات جهانی غایب بزرگ این تیم باشد.

در این وزن صرب‌ها موفق به کسب سهمیه المپیک در اولین مسابقه گزینشی نشدند و حالا باید در رقابت گزینشی قاره‌ای شانس خود را برای کسب سهمیه این وزن امتحان کنند که زورابی داتوناشویلی همچنان قادر به همراهی این تیم نیست، بنابراین آن‌ها کشتی‌گیر دیگری که او هم دوتابعیتی شده را به این منظور انتخاب کرده‌اند: الکساندر کوماروف روسی.

این کشتی‌گیر که سه سال است در صربستان ازدواج کرده، چندین مدال طلای جهانی زیر 23 سال و جوانان را در کارنامه دارد و قرار است نماینده تیم ملی صربستان در وزن 87 کیلوگرم باشد.

صرب‌ها در مسابقات جهانی 2023 در سه وزن 63، 67 و 72 کیلوگرم با گئورگی تیبیلوف، ماته نِمِس و علی ارسلان موفق به کسب سه مدال برنز شدند و تنها در یک وزن (67 کیلوگرم) با نِمِس سهمیه المپیک گرفتند، بنابراین این تیم در پنج وزن المپیکی دیگر باید دنبال کسب سهمیه در دو مسابقه گزینشی پیش رو باشد.

تیبیلوف در 60 کیلو، علی ارسلان در 77 کیلو، کوماروف در 87 کیلو و کاجایا در 97 کیلوگرم گزینه‌های این تیم برای شرکت در مسابقات گزینشی قاره‌ای و جهانی هستند.

دیدگاه‌ها