کد خبر : 1981912 | 02 آذر 1402 ساعت 19:15 | 670 بازدید | 0 دیدگاه

رویدادهای پیش‌روی تیم‌های ملی هاکی روی یخ ایران

تیم‌های ملی هاکی روی یخ کشورمان این روزها به خاطر مسابقات پیش‌رو سخت در حال تمرین هستند تا بتوانند حضور موفقی در مسابقات بین المللی داشته باشند.

رویدادهای پیش‌روی تیم‌های ملی هاکی روی یخ ایران

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر، اولین رویدادی که در سال جدید میلادی ملی پوشان کشورمان باید در آن شرکت کنند مسابقات جهانی هاکی روی یخ دسته سوم قهرمانی گروه B است که از تاریخ ۲۳ تا ۲۹ فوریه ۲۰۲۴ (۴ تا ۱۰ اسفند) در کشور بوسنی و هرزگوین در شهر سارایوو برگذار می شود و تیم‌های هنگ‌کنگ، بوسنی و هرزگوین، سنگاپور، ایران، کره شمالی و فیلیپین در آن حضور دارند. 
تیم ملی مردان ایران که با سابقه سه ساله توانست از دیویژن ۴ به دیویژن ۳ بیاید همچنان هدف اصلی‌اش تلاش برای ماندن در همین دیویژن خواهد بود.

اما مهمترین رویداد ماه‌های اخیر برای تیم ملی دختران کشورمان است که باید طبق برنامه فدراسیون جهانی هاکی روی یخ از تاریخ ۲۴ تا ۳۱ مارس ۲۰۲۴ (۵ تا ۱۲ فروردین) در مسابقات آسیایی قرقیزستان شرکت کنند.

این مسابقات با حضور کشورهای هند، ایران، قرقیزستان، کویت، مالزی، فیلیپین و امارات متحده عربی در بیشکک قرقیزستان برگزار می‌شود.
دختران ملی پوش کشورمان که نایب قهرمان دوره قبل این مسابقات شدند، حالا سعی دارند با حضور مقتدرانه عنوان قهرمانی مسابقات آسیایی قرقیزستان را از آن خود کنند.

دیگر رویدادی که انجمن هاکی روی یخ کشور پیش رو دارد مسابقات آسیایی - اقیانوسیه زیر ۱۸ ساله‌ها است که با اعلام فدراسیون جهانی هاکی روی یخ از ۲۳ تا ۳۰ آوریل ۲۰۲۴ (۴ تا ۱۱ اردیبهشت) در شهرهای تاشکند و سمرقند کشور ازبکستان برگزار می‌شود. کشورهای اندونزی، هند، ایران، کویت، ماکائو، مالزی، مغولستان، اوزبکستان، تایلند و امارات متحده عربی در این مسابقات حضور دارند.

این دومین حضور تیم ملی زیر ۱۸ سال در این مسابقات خواهد بود و هدف حضور ایران در این مسابقات آمادگی نسل بعدی ستارگان هاکی روی یخ ایران است.

دیدگاه‌ها