کد خبر : 1989194 | 03 دی 1402 ساعت 16:15 | 225.3K بازدید | 399 دیدگاه

زور نکونام و اوزونیدوس به همدیگر نرسید

گل‌گهر 1 - 1 استقلال: تساوی با داوری جنجالی

دیدار استقلال و گل‌گهر در هفته ما قبل پایانی نیم‌فصل نخست لیگ برتر، با نتیجه تساوی به پایان رسید.

گل‌گهر 1 - 1 استقلال: تساوی با داوری جنجالی

به گزارش "ورزش سه"، در یکی از مهمترین دیدارهای هفته چهاردهم لیگ برتر، استقلال و گل گهر در یک بازی کم‌موقعیت به تساوی یک – یک رسیدند. هر دو گل دو تیم براساس نظر کارشناسان، روی اشتباهات داوری به ثمر رسیدند.

این مسابقه تا لحظه به ثمر رسیدن گل میزبان، موقعیت مهمی به روی دروازه‌ها نداشت. در دقیقه 20 بود که ارسال ابوالفضل رزاق‌پور از میانه‌های میدان به روی دروازه، با ضربه سر مسیح زاهدی وارد دروازه شد تا میزبان به گل نخست بازی دست یابد. هر چند مرور تصاویر تلویزیونی نشان می‌دهد این گل در شرایط آفساید به ثمر رسیده بود.

در ادامه نیز این گل گهر بود که موقعیت‌های خوبی را به روی دروازه استقلال خلق کرد. ابتدا زنده‌روح از سمت چپ توپ سریعی را به روی دروازه ارسال کرد که حسینی به‌سختی و در دو مرحله آن را مهار کرد. در ادامه نیز سعید سحرخیزان از پشت محوطه جریمه اقدام به شوت‌زنی کرد که ضربه او با اختلاف بسیار کمی و به شکلی خطرناک از کنار تیرک به بیرون رفت.

استقلال در آخرین دقیقه نیمه اول به گل تساوی رسید. یامگا از سمت راست حرکتی را آغاز کرد که ضربه او به بدن بازیکن گل گهر برخورد کرد و کمک داور مسابقه یک پنالتی به سود این تیم اعلام کرد. روی این صحنه نیز تصمیم کمک داور مشکوک و بحث‌برانگیز بود. کوین یامگا پشت این نوپ ایستاد و ضربه‌اش را برخلاف جهت حرکت اخباری وارد دروازه کرد تا نیمه اول با تساوی یک – یک به پایان برسد.

شاگردان نکونام در نیمه دوم می‌توانستند حتی از حریف پیش بیفتند. پیمان بابایی دقایقی پس از ورود به زمین، در محوطه جریمه میزبان یک توپ‌گیری فوق‌العاده از علیزاده داشت و توپ را به آرمان رمضانی سپرد. در شرایطی که بازیکنی از گل گهر مقابلش نبود، او اقدام به شوت‌زنی کرد که ضربه مهاجم استقلال را محمدرضا اخباری با واکنشی دیدنی راهی کرنر کرد.

روی اشتباه عجیب حردانی، گل گهر تا آستانه گلزنی پیش رفت. باگناما در محوطه جریمه توپ را از صالح گرفت و آن را برای کوشکی فرستاد. شوت محکم و روی پای این بازیکن حوالی نقطه پنالتی را سیدحسین حسینی با واکنشی تماشایی دفع کرد و دروازه تیمش را نجات داد.

در نهایت نیز این بازی با تساوی یک – یک به پایان رسید. بدین ترتیب استقلال 29 امتیازی شد و شمار امتیازات گل گهر نیز به عدد 19 رسید.

ویدئو: 320289

گزارش لحظه‌به‌لحظه دیدار تیم‌های گل‌گهر و استقلال را در همین صفحه از "ورزش سه" دنبال کنید:

کرنومتر بازی از هفته چهاردهم - بیست و سومین دوره رقابت‌های لیگ برتر | سه‌شنبه: 1402/10/03؛ ساعت: 15:00 
پاس گلورزشگاه: شهید قاسم سلیمانی سیرجان /  5 هزار تماشاگر 
سوت گروه داوری: پیام حیدری / کمک‌ها: فرهاد مروجی – محمد عطایی؛ داور چهارم: محمدرضا تارخ / ناظر: سعید بطحایی


گل گهر ترکیب گل گهر:
محمدرضا اخباری| ابوالفضل رزاق‌پور| مسیح زاهدی| سامان فلاح| بهنام برزای| علیرضا علیزاده| احمدرضا زنده‌‎روح| حمید بوحمدان (4+90: پوریا لطیفی‌فر)| علیرضا کوشکی (86- امیررضا اسلام‌طلب)| مهدی ممی‌زاده (74- اریک باگناما)| سعید سحرخیزان (74- میشل تی‌ورده)
سرمربی: ماریوس اوزونیدوس

1970623

استقلال ترکیب استقلال:
سیدحسین حسینی| روزبه چشمی| سعادت حردانی| آرمین سهرابیان| کوین یامگا| ابوالفضل جلالی (76- جعفر سلمانی)| امید حامدی‌فر| مهدی مهدی‌پور (76- سعید مهری)| آرش رضاوند (86- زبیر نیک نفس)| آرمان رمضانی (86- گوستاوو بلانکو)| مهرداد محمدی (63- پیمان بابایی)
سرمربی: جواد نکونام

1970615

توپ گلشرح گل:

گل گهر یک – استقلال صفر (دقیقه 20: مهران زاهدی): گل گهر در سمت راست صاحب یک ضربه کاشته شد که ارسال ابوالفضل رزاق‌پور به روی دروازه با ضربه سر مهران زاهدی به گل نخست بازی تبدیل شد. 

ویدئو: 320263

گل گهر یک – استقلال یک (دقیقه 45: کوین یامگا): یامگا از سمت راست وارد محوطه جریمه شد که ضربه او به بدن بازیکن گل گهر برخورد کرد و کمک داور مسابقه یک پنالتی به سود استقلال اعلام کرد. خود یامگا پشت توپ ایستاد و آن را برخلاف جهت حرکت اخباری وارد دروازه کرد.

ویدئو: 320267

کارت زرد اخطار

گل گهر حمید بوحمدان (38)، علیرضا علیزاده (80)
استقلال صالح حردانی (4+45)، ابوالفضل جلالی (80)


کرنومتردقایق حساس: 

دقیقه 33: ارسال خطرناک زنده‌روح از سمت چپ را حسینی به زحمت و در دو مرحله مهار کرد.
دقیقه 35: سعید سحرخیزان در پشت محوطه جریمه صاحب توپ شد که شوت این بازیکن با فاصله بسیار کمی از کنار تیرک دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 39: شوت راه دور بوحمدان با فاصله از کنار تیرک عمودی راهی اوت شد.
دقیقه 57: یک ارسال توسط رزاق‌پور به روی دروازه با ضربه سر زنده‌روح همراه شد که حسینی به زیبایی این توپ را مهار کرد که البته کمک داور آفساید بازیکن گل گهر را اعلام کرد.
دقیقه 65: روی اشتباه علیزاده و توپ‌گیری فوق‌العاده پیمان بابایی در محوطه جریمه، او توپ را برای رمضانی ارسال کرد و این بازیکن نیز صاحب فرصت بسیار خوبی شد ولی ضربه بغل پای آرمان را محمدرضا اخباری به زیبایی راهی کرنر کرد. کرنر ارسالی نیز با ضربه سر بابایی از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 89: استقلال از سمت راست حرکتی را آغاز کرد که پس از دفع ناقص مدافعان گل گهر، توپ به پیمان بابایی رسید، ولی ضربه این بازیکن با اختلاف از کنار دروازه به بیرون رفت.


بولت پرسپولیسدر حاشیه

برای احترام به روح ملیکا محمدی، بازیکن تیم ملی بانوان که بامداد امروز در یک سانحه تصادف جان خود را از دست داد، اعضای 2 تیم و هواداران پیش از شروع بازی، یک دقیقه سکوت کردند.

هواداران سیرجانی با نصب بنری با مضمون «سیرجان دیار ماست، گل‌گهر افتخار ماست» به حمایت از شاگردان مارینوس اوزونیدیس پرداختند.

طرفداران سیرجانی همچنین مهران گلزاری، کاپیتان گل‌گهر را که به دلیل مصدومیت شدید، ادامه فصل را از دست داده تشویق کردند.

در دقیقه 38 حمید بوحمدان پس از خطای روی روزبه چشمی به داور اعتراض کرد و به همین دلیل با کارت زرد پیام حیدری، جریمه شد.

در دقیقه 42 پیام حیدری با نظر فرهاد مروجی اعتقاد داشت این ضربه کوین یامگا به دست ابوالفضل‌ رزاق‌پور برخورد کرده و برای استقلال پنالتی گرفت که این امر منجر به اعتراض شدید بازیکنان گل گهر و سرمربی این تیم به داور و کمک داور اول شد.

اعتراض‌های اوزونیدیس که معمولا مربی آرام و بدون حاشیه‌ای است سبب شد داور به او کارت زرد نشان بدهد.

آرمین سهرابیان، مدافع استقلال که فصل گذشته در گل‌گهر سیرجان حضور داشت، قبل از آغاز مسابقه با اعضای تیم سابقش خوش و بش کرد.

پس از پایان نیمه اول، بازیکنان و کادر فنی گل‌گهر در حال اعتراض به داور بودند که استقلالی‌ها در پاسخ به اعتراض آنها گفتند گل تیم میزبان آفساید بوده است و اگر تیمی معترض باشد استقلال است. این اتفاق باعث درگیری لفظی بین اعضای دو تیم شد.

در ادامه یکی از اعضای تیم گل‌گهر که مشخص نبود چه سمتی داشت اعتراض شدیدی کرد که بلافاصله او را به بیرون از زمین هدایت کردند.

اوزونیدیس سرمربی یونانی گل‌گهر در راهروی ورزشگاه با دیدن داور شروع به داد و بیداد کرد که سر و صدای او باعث تعجب استقلالی‌ها شده بود.

دیدگاه‌ها