کد خبر : 1997828 | 07 بهمن 1402 ساعت 23:45 | 107.9K بازدید | 183 دیدگاه

قطار لالیگا هم رفت

فروپاشی کامل بارسا: یک تحقیر تاریخی (عکس)

بارسلونا دیداری را که 0-2 عقب افتاده بود ولی توانست 3-2 پیش بیفتد را در خانه 3-5 بازنده شد. خداحافظ لالیگا و شاید خداحافظ آقای ژاوی.

فروپاشی کامل بارسا: یک تحقیر تاریخی (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، این یک فاجعه تمام عیار برای بارسلونا بود. یک شکست تحقیرآمیز دیگر دو هفته پس از شکست 4-1 از رئال در فینال سوپرجام اما این بار سناریو کاملا متفاوت بود. 

بارسلونا در یک بازی طوفانی و به عجیب‌ترین شکل ممکن در خانه 3-5 برابر ویارئال بازنده شد. در مسابقه‌ای که دو نیمه کاملا متفاوت داشت.

1983771

13 روز پیش رئال مادرید بارسلونا را بدون سوپرجام گذاشت. باخت 4-1 همه جور زنگ خطر را در بارسا به صدا درآورد. پنجشنبه گذشته این اتلتیک بود که با حذف بارسا از کوپا دل ری، سیلی دیگری به آبی و اناری‌ها زد. شاگردان ژاوی چاره‌ای جز سوار شدن به قطار لیگ نداشتند اما امشب و در مونتجوئیک، آنها قطار دیگری را از دست دادند. این بار ویارئال بود که عملا آنها را از مبارزه برای لالیگا کنار گذاشت.

بارسا پس از شکست در زمین بیلبائو (4-2) و حذف از کوپا دل ری به پیروزی در این بازی نیاز حیاتی داشت. همه چیز مهیا بود بارسا در مونتجوئیک به لالیگا برگردد به خصوص که رئال ساعتی قبل‌تر توانسته بود در زمین لاس پالماس برنده شده و فاصله را به 10 امتیاز افزایش دهد اما بارسا بازهم بدون تمرکز وارد زمین شد.

1983773

سه دقیقه از شروع بازی گذشته بود که ویارئال به گل رسید اما این گل به درستی آفساید اعلام شد. میهمان که کاملا سازماندهی شده بازی می‌کرد، در دقیقه 22 به یک گل دیگر رسید اما این بار با دخالت VAR گل مردود اعلام شد. دلیل رد شدن گل قرار داشتن گلزن در آفساید بود ولی ویارئال در دقیقه 41 بالاخره به یک گل سالم دست یافت.

روی اشتباه در یارگیری کریستنسن، موره‌نو توانست گلزنی کند و بارسا نیمه اول را بازنده به رختکن رفت.

بارسا هنوز یک نیمه برای جبران و بازگشت به جمع مدعیان زمان داشت اما روی اشتباه عجیب کانسلو که تازه وارد زمین شده بود گل دوم را دریافت کرد. این گل از یک حیث دیگر نیز دردناک بود چون توسط پدیده سابق لاماسیا یعنی الیاس آخوماش به ثمر رسید.

طوفان بارسا بعد از این گل شروع شد. بارسا که سراسر حمله شده بود، بین دقایق 60 تا 71 توانست سه گل بزند و ورق را کاملا برگرداند تا خاطره بازی رفت در زمین ویارئال را تکرار کند. گوندوگان، پدری و مدافع حریف گل‌های بارسا را زدند.

1983775

همه چیز برای یک جشن بازگشت خوب در مونتجوئیک فراهم بود و بارسا بعد از زدن سه گل می‌توانست حتی فاصله را بیشتر نیز کند. وقتی ویتور روکه فرصت تک به تک را گل نکرد، امیدها به تیم میهمان برگشت. 

گونچالو گدش، که او نیز تازه وارد زمین شده بود، روی یک ضد حمله توانست کار را دوباره مساوی کند. 3-3، باورنکردنی چرا که محتمل‌ترین سناریو به گل رسیدن دوباره بارسا بود اما میزبان بازهم غافلگیر شد.

1983776

هنوز قسمت جنجالی و جذاب بازی باقی مانده بود. کمی از دقیقه 90 گذشته بود که بارسا به یک پنالتی دست یافت. 

شوت گوندوگان به دست مدافع ویارئال برخورد کرد و داور در سوت خود دمید اما با دخالت VAR نظرش عوض شد و پنالتی را پس گرفت. بارسا هنوز در شوک تصمیم داور بود که روی یک ضد حمله گل چهارم را دریافت کرد.

1983787
1983788
اعتراض ژاوی به رد شدن پنالتی

دو اشتباه متوالی از کوبارسی و پنیا کافی بود تا زیردریایی زرد به گل چهارم برسد. در دقیقه 90+12 فاجعه تکمیل شد؛ زمانی که مورالس توانست گل پنجم را نیز بزند تا یک برد تاریخی برای ویارئال به ثبت برسد.

قطار دیگری با سرعت تمام از مونتجوئیک خارج شد. همه چیز برای بارسا با این نتیجه واقعا از دست رفته به نظر می‌رسد.

بعد از دریافت دو گل بارسا با واکنشی چشمگیر نتیجه را برگرداند. تغییرات ژاوی تاثیر مطلوبی داشت و تیم متفاوت بود. تهاجمی، تیزبین و مهم‌تر از همه موثر. بارسا برگشت و 3-2 شدن نتیجه.

1983778

با این حال، این یک سراب بود. ویارئال توانست دوباره به بازی برگردد و تمام کاری که آبی اناری‌ها در نیمه دوم انجام داده بودند را خراب کرد. نتیجه این است که لالیگا از بارسا دور شد. بارسا امشب هیچ اجازه‌ای برای اشتباه نداشت ولی سه امتیاز دیگر را واگذار کرد. لالیگا، در حال حاضر ماموریت غیرممکن است.

1983791

38 روز پیش در آخرین دیداری که بارسلونا در ورزشگاه خودی انجام داده بود، به پیروزی دشوار و سخت مقابل آلمریا، آخرین تیم جدول، دست یافت. همانجا اولین سوت‌ها علیه تیم و مربی به گوش رسید. امشب این سوت‌ها بیشتر بود. در پایان بازی، هواداران، مربی و بازیکنان را با سوت‌های اعتراضی بلند به نشانه نارضایتی مجازات کردند. بازی و شکست بعدی شاید نوبت به دستمال‌های سفید باشد تا به نشانه اعتراض بلند شوند.

این رسوایی جدید، شاید، شاید، پایان کار احتمالی ژاوی در بارسلونا باشد.

1983792

چرا بارسا شانس قهرمانی ندارد؟ به فاصله 10 امتیاز با صدرنشین و در حالی که بارسا 17 بازی دیگر باید انجام دهد، در تاریخ لالیگا سابقه نداشته که تیمی بتواند چنین فاصله‌ای را جبران کرده و قهرمان شود. اختلاف هشت امتیازی جبران شده ولی 10 امتیازی هرگز.

بارسا فصل گذشته در 53 بازی 46 گل دریافت کرد ولی امسال در 32 بازی (کل بازی های فصل) 46 گل دریافت کرده است. پنیا 33 گل در 15 بازی و تراشتگن 13 گل در 17 بازی.

مارسلینو 20 بار با تیم‌های مختلف در لالیگا برابر بارسا بازی کرده بود و نتیجه هفت تساوی و 13 شکست بود. او امشب به اولین برد لالیگایی برابر بارسا دست یافت و آن هم چه بردی!

بارسا در 13 روز برابر سه تیم با اختلاف چهار گل یا بیشتر بازنده شده است. 4-1 برابر رئال، 4-2 برابر بیلبائو و 5-3 به ویارئال.

دیدگاه‌ها