کد خبر : 1255424 | 06 مرداد 1394 ساعت 11:18 | 3.5K بازدید | 0 دیدگاه

فقط انجمن ساواته ایران را به رسمیت می‌شناسیم

نامه فدراسیون بین‌المللی ساواته به گودرزی

فدراسیون بین‌المللی ساواته پس از مطلع شدن از ادغام چند ورزش رزمی در ایران از جمله ساواته خطاب به وزیر ورزش نامه‌ای را ارسال کرده است.

نامه فدراسیون بین‌المللی ساواته به گودرزی
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فارس، طی یکی دو سال گذشته سبک های کیک بوکسینگ واکو، موی تای، اواسپورت، جوجیتسو و ساواته از فدراسیون ورزش‌های رزمی منفک شده و با تشکیل فدراسیون انجمن های ورزشی، فعالیت خود را زیر نظر این فدراسیون ادامه دادند.

محمود رشیدی رئیس فدراسیون ورزش‌های رزمی از زمانی که به عنوان سرپرست مسئولیت این فدراسیون را قبول کرد بازگرداندن این سبک ها را به عنوان یکی از برنامه های اصلی خود اعلام کرد. وی در تلاش بود تا مقدمات بازگشت این 5 سبک را به فدراسیون تحت رهبری خود فراهم کند. طبق آخرین خبرها مسئولان فدراسیون ورزش‌های رزمی مدعی شدند که با تصمیم مسئولان وزارت ورزش و جوانان این 5 سبک به زیر مجموعه فدراسیون ورزش‌های رزمی بازگشتند.

به همین دلیل فدراسیون بین‌المللی ساواته پس از مطلع شدن از ادغام چند ورزش رزمی در ایران از جمله ساواته خطاب به گودرزی وزیر ورزش و جوانان نامه‌ای را ارسال کرده است.

متن نامه به شرح زیر است:

جناب آقای وزیر

لازم است به اطلاع شما رسانده شود مطابق با اساسنامه فدراسیون بین‌المللی ساواته(FISAV) در هر کشور تنها یک تشکیلات ملی به منظور اداره ساواته به رسمیت شناخته می‌شود. تجربه کسب شده از کشورهایی که در یک فدراسیون چندین ورزش را تلفیق کردند بیانگر ایجاد مزاحمت برای مدیریت عملکرد ساواته است زیرا افرادی به این کشورها که اصولا شناختی از فرهنگ ساواته ندارند قصد تحمیل خود را به ساواته دارند.

FISAV تنها فدراسیون بین‌المللی ساواته در جهان است که در سال 1985 میلادی تأسیس شده است. فدراسیون بین‌المللی ساواته اعضای خود را از هرگونه فعالیت در سایر ورزش‌های مبارزه‌ای منع کرده است.

اینکه فدراسیون بین‌المللی ساواته در اسپورت آکورد به رسمیت شناخته شده است خانم دکتر جولی گابریل رئیس فدراسیون بین‌المللی ساواته نیز به عنوان نایب‌رئیس اسپورت آکورد می‌باشد که در حال حاضر به منظور به رسمیت شناختن ساواته شده توسط کمیته بین‌المللی المپیک فعالیت می‌کند.

ساواته ورزشی است که نزدیک به 250 سال پیش در حومه پاریس (پس از انقلاب فرانسه) ایجاد شد و اینکه پس از حضور در بازی‌های المپیک پاریس (1924) تلاش خواهیم کرد تا ساواته در المپیک 2024 نیز حضور داشته باشد.

از این فرصت استفاده می‌کنم تا به تلاش‌های مجددانه حمیدرضا حصارکی رئیس انجمن ساواته ایران،‌ کنفدراسیون ساواته آسیا و عضو هیأت رئیسه فدراسیون بین‌المللی ساواته به منظور توسعه ساواته اشاره‌ای داشته باشم. او یکی از اعضای کمیته اجرایی FISAV است.

انجمن ساواته ایران نخستین و تنها انجمن به رسمیت شناخته شده توسط FISAV و کنفدراسیون ساواته آسیا است که به شماره 24765 در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری به ثبت رسیده و حصارکی به عنوان رئیس آن عضو قانونی FISAV است. در این خصوص فدراسیون بین‌المللی ساواته در ایران تنها انجمن ساواته ایران به ریاست حصارکی را به عنوان عضو رسمی خود تأیید نموده و به رسمیت می‌شناسد.

با توجه به جایگاه وی در FISAV کنفدراسیون ساواته آسیا و انجمن ساواته ایران و همچنین نقش مهم ایران در توسعه ساواته در آسیا، انجمن ساواته ایران میزبان رقابت‌های قهرمانی اسیا در سال 2016 خواهد بود. در این خصوص FISAV تنها از یک تشکلات ساواته در ایران آن هم به ریاست حصارکی حمایت می‌کند.

میزبانی و موفقیت انجمن ساواته ایران و حمایت و تشویق آن فرصت درخشش ورزشکاران ایران را در مسابقات بین‌المللی فراهم خواهد کرد.

پیشاپیش از شما سپاسگزارم و امیدوارم که افتخار دیدار شما به زودی حاصل شد. صمیمانه‌ترین مراتب احترام من را پذیرا باشید.

ژیل لودویگو

نایب‌رئیس فدراسیون بین‌المللی ساواته در روابط بین‌الملل و مسابقات


دیدگاه‌ها