کد خبر : 1515694 | 18 فروردين 1397 ساعت 12:45 | 23.4K بازدید | 0 دیدگاه

یک بازی تا رکورد 83 ساله

بارسلونای والورده، فرصت‌طلب و نتیجه‌گرا

ارنستو والورده مربی بارسلونا به دنبال رکورد فوق‌العاده‌ای است که امثال یوهان کرویف، پپ گواردیولا و لوییس انریکه نتوانستند به آن برسند

بارسلونای والورده، فرصت‌طلب و نتیجه‌گرا

به گزارش "ورزش سه"، صدرنشین لالیگا اگر امشب در بازی خانگی مقابل لگانس شکست نخورد، با رکورد 38 بازی بدون باخت در لالیگا برابر می‌شود. بارسلونا آخرین بار 364 روز قبل با 2 گل به مالاگا باخته و می‌تواند به رکورد 38 بازی بدون باخت رئال سوسیداد برسد اگر برابر تیم چهاردهم جدول که تقریبا از بقا در لالیگا مطمئن است، شکست نخورد.


بارسا با 9 امتیاز اختلاف نسبت به اتلتیکومادرید در صدر جدول لالیگا قرار گرفته و این اختلاف ممکن است در پایان بازی‌های این هفته بیشتر شود چون تیم دیگو سیمئونه فرداشب بازی فوق‌العاده سختی در زمین رئال مادرید دارد. کاتالان‌ها هفته قبل در آستانه از دست دادن امید خود برای تکرار این رکورد 38 ساله بودند چون در فاصله 2 دقیقه مانده تا پایان دیدار خارج از خانه با سویا 2 گل عقب بودند اما دو گل پشت سر هم از لوییس سوارس و لیونل مسی شکست‌ناپذیری این تیم را حفظ کرد.

 

 

1290215

 


با این بازگشت دیرهنگام، بارسلونا برای هشتمین بار در این فصل باخت را به تساوی یا برد تبدیل کرد و یک بار دیگر ثابت کرد در نخستین فصل کار والورده از چه روحیه تسلیم ناپذیری برخوردار است. بارسا همچنین در لیگ قهرمانان هم شکست نخورده و با پیروزی 4 بر یک چهارشنبه شب برابر رم گام بلندی برای حضور در مرحله نیمه‌نهایی برداشت و شانس خود برای رسیدن به سه‌گانه قهرمانی را حفظ کرد. بارسا در حالی رم را مغلوب کرد که در بهترین شرایط خود نبود و از دو گل به خودی بازیکنان تیم میهمان بهره برد با این وجود برد قاطعی به دست آورد و ثابت شد تیم زیر نظر والورده فرصت طلب و نتیجه گرا است.


در حالی که هشت بازی تا پایان فصل باقی مانده و بارسا هیچ دیدار خارج از خانه‌ای برابر هشت تیم بالای جدول ندارد، این تیم می‌تواند برای نخستین بار در تاریخ لالیگا یک فصل را بدون شکست به پایان برساند هر چند در خانه بازی‌های سختی برابر تیم‌های سوم و چهارم جدول، رئال مادرید و والنسیا دارد. سوسیداد در سال 1980 فرصت تکمیل فصل بدون باخت را در بازی یکی مانده به آخر برابر سویا از دست داد و همین شکست باعث شد قهرمانی لیگ را نیز به رئال مادرید بدهد.


رئال با پیروزی در بازی فرداشب به یک امتیازی اتلتیکومادرید می‌رسد اما از سال 2012 نتوانسته در رقابت‌های لیگ در خانه تیم همشهری را شکست دهد.

 

منبع: ایران ورزشی

دیدگاه‌ها