کد خبر : 1585906 | 02 بهمن 1397 ساعت 13:34 | 40.5K بازدید | 0 دیدگاه

ایران حتی از اندونزی هم پایین تر است؛

سیطره ژاپن بر آسیا: این بار در بلیت فروشی

انتشار آمار کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره بلیت فروشی و درآمد باشگاه های مختلف از این امر، نشان دهنده پیشرفت برخی کشورها و ضعف بعضی دیگر از جمله ایران است.

سیطره ژاپن بر آسیا: این بار در بلیت فروشی

به گزارش "ورزش سه"، روز گذشته کنفدراسیون فوتبال آسیا آمار و ارقام ده ساله  حضور تماشگران در ورزشگاه های فوتبال را منتشر کرد؛ آماری که محدود به تعداد تماشگران نبوده و شامل روند حرفه ای شدن لیگ ها و  باشگاه ها،از طریق بلیت فروشی در لیگ های داخلی و جام باشگاه ها که در سه سال گذشته عددی بالغ بر 497 میلیون دلار بوده است. اما باز هم این عدد شوق فوتبال دوستان قاره را منعکس  نمی نماید چراکه این آمار و ارقام فقط 17 لیگ حرفه ای را در نظر گرفته است که اگر کشور های دیگر هم در این آمار حساب می شدند، عددی به مراتب بالاتر به دست می آمد. در 30 کشور آسیایی ، فوتبال ورزش اول به حساب نمی آید. کشور هایی که غالبا فقیر و فاقد زیر بناهای پیشرفته هستند. چه زمین چمن مصنوعی و چه حتی چمن طبیعی ایده آل.
 


این کمبود ها ،حقایق زیادی را مطرح می کند. نیاز به یک تعامل اساسی و برنامه کامل برای پنج سال آینده وجود دارد. برنامه ای که  در آن به اهمیت پراکنده کردن فوتبال در سطح قاره توجه شود. قاره ای که در خیلی از کشورها به ورزش هایی هم چون کریکت و ورزش های انفرادی و گروهی دیگری به جز فوتبال توجه می شود. قاره ای که در آن یک سوم جمعیت جهان در حدود 4.5 میلیارد نفر ساکن هستند که اگر برنامه ریزی صورت گیرد و  امکانات لازم  وجود داشته باشد، دستاورد بزرگی در تحول فوتبال آسیا به دست می آید.  
 


در این آمار منتشر شده، باشگاه های ژاپن از لحاظ بلیت فروشی امپراطور آسیا هستند. 264 میلیون دلار درآمد باشگاه های حرفه ای  از طریق بلیت فروشی بوده است. قیمت بلیت ها در مقیاس کشور های حرفه ای عدد معقولی بوده است.


در جایگاه دوم ،چین علی رغم حضور تماشگران بیشتر با 126 میلیون دلار درآمد قرار دارد. دلیل این امر  قیمت بیشتر  بلیت ها در ژاپن و همچنین فروش از طریق روش های مختلف است که باعث سیطره  ژاپن بر لیگ های حرفه ای آسیا شده است.
 


استرالیا با 40 میلیون دلار در این رده بندی سوم است. این عدد اگرچه رقم بالایی به شمار می رود اما بیانگر پیشرفت فوتبال در حال حاضر در کشوری است که فوتبال ورزش اول آن به شمار نمی آید. راگبی، بیسبال و فوتبال استرالیایی محبوبترین ورزش های استرالیا به شمار می آیند.
 


کره جنوبی و عربستان از لحاظ درآمد تقریبا با هم برابرند. کره ای ها با 19 میلیون دلار چهارم و عربستان با 18.5 میلیون دلار پنجم هستند. تایلند با  9.7 میلیون دلار، مالزی با 7.5 میلیون دلار میلیون دلار و اندونزی با 3.7 میلیون دلار به ترتیب در جایگاه ششم تا هشتم هستند.

 

امارات با 3 میلیون دلار نهم است که این رقم اگر چه به نسبت کم است، اما در مقایسه با جمعیت کشورها نشان می دهد که امارات به سرعت در مسیر پیشرفت  امر بلیت فروشی در قیاس با کشورهای پرجمعیت همچون ایران است که با 1.5 میلیون دلار در رده دهم است. ازبکستان هم با 1.4 میلیون دلار یازدهم است.

 

از طرفی لی جو یو کوان، چینی عضو کمیته بازاریابی کنفدراسیون فوتبال آسیا و مدیر اداره پیشرفت نونهالان چین و آسیا تاکید کرد: اهتمام به امر بازاریابی در خلال بازی های فوتبال و تحقق گام های بلند از طریق فروش به هواداران باشگاه های داخلی، یکی از راه های کسب درآمد های پراکنده در قاره است که لیگ هایی به تعداد انگشتان دست به این مهم می پردازند که نیاز به توجه بیشتری است.


 
او در ادامه گفت: باید باشگاه های حرفه ای آسیا بلیت فروشی را به عنوان یکی از مهم ترین منابع درآمد جدی بگیرند. او اضافه کرد: در ژاپن ،چین و کره جنوبی، ارقام فروش به سمت بالا می رود. درست است که این امر هزینه های زیاد فوتبال را کاهش نخواهد داد ولی در نهایت باعث درآمد زیادی خواهد شد که باید به آن توجه کافی شود.


 
مدیر چینی همچنین بیان کرد: عدم وجود برنامه برای ترویج بلیت فروشی، مثلا از طریق گروه های خانوادگی یا دانشجویی و یا هواداران باشگاه ها در طی فصل، از راه های موثر برای کسب درآمد بیشتر است. او اضافه کرد: بیشتر لیگ های غرب آسیا به بلیت فروشی توجه کافی ندارند در حالی که این کار می تواند از طریق بلیت فروشی همراه با اقامت در هتل باشگاه ها را پوشش دهد که مبلغ آن چنان زیادی نیست اما کم هم نیست و در نتیجه نیاز است که به امر بازاریابی به طور کامل توجه شود و بحث بلیت فروشی از مهم ترین این امور شمار می آید.

 

دیدگاه‌ها