کد خبر : 1679161 | 30 فروردين 1399 ساعت 14:39 | 10.1K بازدید | 0 دیدگاه

با باقی مانده ها و جدا شده ها؛ 

عملکرد هافبک های خارجی لیگ در دو فصل اخیر (آمار)

بشار رسن هافبک عراقی پرسپولیس طی لیگ هجدهم و نوزدهم بیشترین حضور را در میان سایر هافبک‌های خارجی لیگ برتر به نام خودش ثبت کرده است.

به گزارش "ورزش سه"، در گذشته هم بارها به این موضوع اشاره شده که پس از پایان دوران حرفه ای بازیکنانی نظیر  علی کریمی، مجتبی جباری و محرم نویدکیا که خاطرات بسیار خوشی را در دل هوادارانشان از خودشان به یادگار گذاشتند، فوتبال ایران با کمبود بازیکنان خلاق در پست هافبک میانی و هجومی مواجه شده است و باشگاه ها سعی می کنند با خرید بازیکنان خارجی در این پست، ضعف های تیمشان را بپوشانند.
طی دو فصل گذشته هشت بازیکن خارجی در پست هافبک برای تیم هایشان به میدان رفته اند و در این مطلب به بررسی عملکرد آماری آنها پرداخته ایم.

 

رسن؛ بیشترین حضور 


بیشترین حضور در این بین به بشار رسن بازیکن عراقی پرسپولیس تعلق دارد که علیرغم نیمکت نشینی در برخی بازی ها، 39 بار در میادین حاضر شده؛ یعنی بیشتر از هر بازیکن خارجی دیگری در این پست. البته که سوگیتا و کومان هم با انجام دادن 37 بازی به رکورد او بسیار نزدیکند.

 

 

پاتوسی؛ بیشترین نمره 


مهاجم اهل آفریقای جنوبی فصل گذشته استقلال، در میانه های این فصل و پس از چند ماه دوری از لیگ برتر فوتبال ایران، با ترکیب فولادخوزستان به رقابت ها بازگشت. او طی 13 مسابقه 4 بار گلزنی کرده و 2 بار هم موفق به ارسال پاس گل شده است؛ نکته جالب در مورد او، اینکه او در همین تعداد بازیِ بسیار کم، موفق به ثبت 16 پاس کلیدی شده که در میان سایر بازیکنان قابل توجه به شمار می رود.

 

1471312

 

پاتوسی و اروین؛ بیشترین گل 


پاتوسی و اروین هر کدامشان 4 بار موفق به گلزنی شده اند که اروین تنها در 6 مسابقه موفق به ثبت 4 گل شده است و او با همین آمار توانسته خودش را به رتبه دوم بهترین هافبک های لیگ برساند.

 

1353074

 

بیشترین پاس گل؛ بشار و کومان 


ارسال پاس گل مهم ترین وظیفه یک هافبک به شمار می رود. این هشت بازیکن خارجی درمجموع موفق به ارسال  11 پاس گل شده اند که اصلا آمار خوبی به حساب نمی آید و سرآمدشان در این موضوع، رسن و کومان هستند که اولی در 39 بازی سه پاس گل ارسال کرده و دومی در 37 حضور ! 

 

1381122

 

بیشترین پاس کلیدی؛ باز هم بشار و کومان 


بشار و کومان در میان باثبات ترین لژیونرهای این لیست قرار می گیرند و برخلاف سایرین هر دو فصل را در تیم هایشان سپری کرده اند. بشار با عملکردی که ارائه داده، 30 پاس کلیدی را در 39 حضور ثبت کرده و کومان 27 پاس ارزشمند و سرنوشت ساز را در 37 بازی به نام خودش زده است.

 

گفتنی است از جمع بازیکنان بررسی شده در این مطلب، همچنان کومان، رسن و پاتوسی در لیگ برتر توپ می زنند و سایر بازیکنان از ایران رفته اند.

 

1491522

1491523

دیدگاه‌ها