کد خبر : 1683304 | 23 اردیبهشت 1399 ساعت 09:57 | 2.8K بازدید | 0 دیدگاه

جلسه مشترک وزیر ورزش و کمیسیون فرهنگی مجلس

جوانگرایی در سطح مدیران ورزش ادامه دارد

وزیر ورزش وجوانان در جلسه مشترک بااعضای کمیسیون فرهنگی با قدردانی از حمایتهای اعضای این کمیسیون فرهنگی مجلس بیان کرد و دستاوردهای این وزارتخانه در دو حوزه ورزش وجوانان را حاصل تلاش مجموعه وزارت ورزش، همه اعضا دولت و نمایندگان مجلس به ویژه کمیسیون فرهنگی دانست .

جوانگرایی در سطح مدیران ورزش ادامه دارد

به گزارش"ورزش سه " به نقل از  پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان ، مسعود سلطانی فر در دیدار با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی؛همراهی ها و حسن نیت نمایندگان بویژه اعضای کمیسیون فرهنگی را در حمایت از ورزش و امور جوانان ستایش کرد و اظهار داشت : امروز اگر کارنامه ی موفقی وجود دارد ، محصول تلاش مجموعه وزارت ورزش، همه اعضا دولت و نمایندگان مجلس به ویژه کمیسیون فرهنگی است.


سلطانی فر با بیان اینکه در اجرا پروژه های مختلف،  ساماندهی امورمختلف ورزش وجوانان ، قوانین بالا دستی ومادر   ، نتایج مسابقات  و در امور جوانان، دستاوردهایی اثر گذاری به ارمغان آمده است ؛ اظهار داشت : بعد از 49سال  که قانون قدیم ورزش کشور  مبنای تصمیم گیری درحوزه  ورزش بود، از  سه سال پیش لایحه  اهداف وظایف و اختیارات تهیه و به مجلس تقدیم و در نهایت تصویب شد که پس از تایید شورای نگهبان ابلاغ خواهد شد.


وزیر ورزش و جوانان اصلاح  اساسنامه فدراسیونها و کمیته ملی المپیک و پارالمپیک، چابک سازی ساختار وزارتخانه و اصلاح تعاملات مالی،  اداری،  تشکیلاتی و مدیریتی را بخشی دیگر از اقدامات صورت گرفته عنوان کرد و جوانگرایی در انتصابات را  یکی از مهمترین سیاستهای این وزارتخانه نام برد و توضیح داد: امروز سیزده ، چهارده  نفر از مدیران کل استانی بین 33 تا 45 ساله هستند که در واقع این مدیران،  تیم مدیریتی اینده وزارت ورزش وجوانان هستند .


سلطانی فر با بیان اینکه علاوه بر جوانگرایی در بدنه مدیریتی ستاد ، در فدراسیونها  هم این موضوع پیگیری شد است ، تصریح کرد : به عنوان مثال کسانی در فدراسیونها به کار مشغول بودند که سابقه  بالای 20 سال داشتند  که یکی پس از دیگری جای خود را به  جوانان دادند.


وزیر ورزش وجوانان تاکید کرد روند  جوانگرایی با همین  رویکرد ادامه می یابد تا   جمعی از مدیران جوان را که می توانند باعث پویایی، حرکت ،  رشد و تحرک در ورزش شوند ، تربیت کنیم .


سلطانی فر در ادامه گفت : 90 درصد اماکن ورزشی ما فاقد سند بودند و در چند سال گذشته موفق شدیم صدها مورد از این اماکن را مستند سازی کنیم .


وزیر ورزش و جوانان همچنین قانون 27 صدم درصد از ٩ درصد از اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده برای ورزش را اتفاقی بزرگ یاد کرد  و گفت :اگر چه در یکی دوسال گذشته به خاطر مسایل مالی که به دلیل تحریمهای ناعادلانه،  کشور با ان مواجه شده  و محدودیت منابع درآمدی، نتوانسته ایم  از تخصیص کامل آن استفاده کنیم ولی بااین قانون، بنیان بسیار خوبی گذاشته شده است و چنانچه این شرایط تحریمی و کرونا را پشت سر بگذاریم این سهمیه و عددی که در قانون اصلی مالیاتی درج  و تصویب شده می تواند کمک زیادی به اجرای پروژه های مختلف وتامین نیازهای هیاتهای ورزشی داشته باشد .

دیدگاه‌ها