کد خبر : 1684997 | 31 اردیبهشت 1399 ساعت 23:59 | 23K بازدید | 0 دیدگاه

خلیلیان: تست هفتگی از دستورات جدی است؛

بازیکن کرونا بگیرد، از لیگ برتر خارج می‌شود!

سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی تاکید کرد باشگاه‌ها باید طی ۵ تا ۷ روز یکبار از اعضای تیم‌های خود تست کرونا بگیرند.

بازیکن کرونا بگیرد، از لیگ برتر خارج می‌شود!

به گزارش "ورزش سه"، مهرزاد خلیلیان با بیان اینکه اگر تست کرونا یک بازیکن مثبت شود، آن بازیکن از چرخه مسابقات خارج خواهد شد، اظهار کرد: اگر یک تا حتی پنج بازیکن مبتلا به کرونا شوند، آن بازیکن از جریان بازی‌ها بیرون می‌رود.

 

او در خصوص زمان تست‌گیری از بازیکنان ابراز کرد: هر پنج تا هفت روز یکبار از بازیکنان لیگ برتری تست کرونا گرفته می‌شود.

سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی ادامه داد: به دلیل اینکه بحث مسابقات است، یک مقدار تنش بین فدراسیون فوتبال و وزارت بهداشت وجود دارد که ما تلاش می‌کنیم تا ببینیم بهترین تصمیم چه چیزی است.

خلیلیان یادآور شد: آن چیزی که الان مصوب شده، این است که بازیکنان و اعضای تیم‌ها برای شروع تمرینات و همچنین آغاز بازی‌ها باید تست PCR بدهند.

 

او تصریح کرد: شاید باید مذاکرات بیشتری انجام دهیم و بچه‌های خود فوتبال هم جلوتر از خود فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و ایفمارک باشند و بگویند که شرایط به چه شکلی است؟

سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی درباره زمان‌بندی تست‌گیری از بازیکنان ابراز کرد: تاکید وزارت بهداشت روی تست‌گیری در هر پنج روز یکبار است و باشگاه‌ها باید این توان را داشته باشند که هر پنج روز یکبار، تست بدهند.

خلیلیان درباره اینکه برخی تیم‌ها اعلام کرده‌اند بخاطر مشکلات مالی نمی‌توانند هر هفته تست کرونا بدهند، گفت: آقای سهیل مهدی عنوان کرده که شاید برخی از باشگاه‌ها نتوانند تست کرونا بدهند؛ مطمئنا اگر باشگاه‌ها نتوانند این کار را انجام بدهند، باز هم یک با یک چالش جدید مواجه خواهیم شد.

 

او ادامه داد: تاکنون تست دو بازیکن لیگ برتری مثبت شده و سایر تیم‌ها نیز برای پشت سر گذاشتن تست‌ها، اعلام آمادگی کرده‌اند.

سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی عنوان کرد: برای برگزاری کامل مسابقات، هنوز هیچ چیز به طور ۱۰۰ درصد مشخص نیست و دو هفته آغازینِ شروع لیگ برتر را برای رصد شرایط گذاشته‌ایم. پیش‌بینی و بررسی‌های لازم انجام می‌شود و امیدوار هستم با کمک تمام باشگاه‌ها، ناظرین و سازمان لیگ، بهترین شرایط به وجود بیاید تا کوچک‌ترین خطری پیش روی ما نباشد.

خلیلیان در خصوص نحوه استقرار تیم‌ها در هتل‌ها گفت: طبق دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونا، باید در هر اتاق از هتل‌ها، تنها یک بازیکن حضور داشته باشد و کسی حق ندارد در اتاق‌های دو یا سه نفره مستقر شود.

 

او اضافه کرد: وزارت بهداشت پروتکل‌های برگزاری بازی‌ها را اعلام کرده و اعضای تیم‌ها می‌توانند وارد سایت شوند و این دستورالعمل‌ها را ببینند.

دیدگاه‌ها