کد خبر : 1703625 | 01 شهریور 1399 ساعت 15:08 | 68.4K بازدید | 13 دیدگاه

خطر بازگشت دیاباته به سری آ(گزارش)

یک ویسایت ایتالیایی به بهانه بازگشت تیم بنونتو به سری آ، از درخشش شیخ دیاباته در این تیم، یاد کرده است.

خطر بازگشت دیاباته به سری آ(گزارش)

به گزارش "ورزش سه"، در پایان این فصل از رقابت های سری B ایتالیا، تیم بنونتو با 86 امتیاز و 18 امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم جدول رده بندی، با اقتدار به سری آ ایتالیا صعود کرد. وب سایت ایتالیایی DerbyDerbyDerby در مطلب صبح امروز خود به احتمال بازگشت شیخ دیاباته مهاجم استقلال به سری آ ایتالیا خبر داد.


این وبسایت نوشته است: بنونتو که دوباره خودش را در سری آ می بیند، ممکن است با شیخ دیاباته آقای گل فوتبال ایران قرارداد امضا کند. دیاباته که در ژانویه 2018 برای نجات بنونتو از سقوط، به این تیم پیوست، توانست در 11 دیدار، 8 گل برای این تیم به ثمر برساند.


شاید لیگ برتر فوتبال ایران رقابتی‌ترین لیگ فوتبال در دنیا نباشد، اما اگر شیخ دیاباته را به یاد می‌آورید. دستتان را بالا بیاورید و بگویید که به یاد دارید. این ستاره در نیم فصل دوم ۲۰۱۷-۲۰۱۸ خیلی بی سر و صدا از عثمانعلی اسپور ترکیه به بنونتو پیوست و توانست نام خودش را به عنوان تأثیرگذارترین بازیکن سری آ به ثبت برساند.

 

1521649


این یک خبر فیک نیست! در دهه 2010 تا 2019 شیخ با به ثمر رساندن 0.73 گل در هر دیدار، توانست بهترین رکورد گلزنی را در لیگ ایتالیا در یک دهه اخیر از خود به جای بگذارد. بعد از شیخ ستاره‌های مانند لوکاکو،  کاوانی با 0.71 گل در هر بازی، رونالدو و ابراهیموویچ با آمار 0.69 گل در هر مسابقه، آمار گلزنی خوبی در سری آ دارند. 


لیگ برتر فوتبال ایران روز سی ام مرداد به پایان رسید و تیم فوتبال پرسپولیس با کسب عنوان قهرمانی جواز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورد و با گرفتن ۶۵ امتیاز از عنوان قهرمانی اش دفاع کرد. پرسپولیس در این فصل تنها ۱۷ گل خورده است. جایگاه دوم و سوم هم به تیم‌های استقلال تهران (۱۴ امتیاز فاصله با پرسپولیس) و فولاد خوزستان (۱۶ امتیاز فاصله با تیم قهرمان) رسید.

 

1521650


در استقلال شخصیت اصلی بازی‌ها شیخ دیاباته است که آشنایی قدیمی با فوتبال ایتالیا دارد. او که 2 بار توانسته دروازه یوونتوس را باز کند، در این فصل بهترین گلزن لیگ برتر فوتبال ایران شده است. ۱۵ گل در ۲۰ بازی غنیمت بزرگی برای مهاجم مالییایی است که در ۲۵ آوریل امسال ۳۲ ساله شد تا نشان دهد 2 بار گلزنی به یوونتوس اتفاقی نبوده است.


 قرارداد دیاباته فصل بعد به اتمام می رسد اکنون که بنوونتو به سری آ برگشته است، چه کسی می‌داند، شاید اورستو ویگوریتو رئیس جدید باشگاه بنونتو ستاره قدیمی را به عنوان فوق ستاره جدید و بمب نقل و انتقالاتی به سرمربی تیمش یعنی فیلیپو اینزاگی، هدیه بدهد.

دیدگاه‌ها