کد خبر : 1717611 | 16 آبان 1399 ساعت 12:51 | 81.5K بازدید | 1 دیدگاه

سرمربی رئال مادرید از بحران نمی ترسد

زین‌الدین زیدان؛ این مربی 7 جان دارد

زین‌الدین زیدان موفق شده بر جدیدترین موج انتقادها از او به عنوان سرمربی رئال غلبه کند ولی این اولین بار نیست که زیدان موفق به چنین کاری شده است.

زین‌الدین زیدان؛ این مربی 7 جان دارد

به گزارش "ورزش سه"، زین الدین زیدان در دو دوره ای که به عنوان سرمربی روی نیمکت رئال مادرید نشسته با وجود جامهای متعددی که برای این تیم بدست آورده بارها با شرایطی مواجه شد که موقعیتش به عنوان سرمربی به شدت تهدید و او تا آستانه اخراج پیش رفت اما زیدان هر بار موفق شد بر موج انتقادها و فشارها غلبه کرده و به کارش ادامه دهد.

 

 

فصل 2015-2016: سه نتیجه بد در لیگ و بازگشت

زیدان که پیشتر هدایت کاستیا را به عهده داشت در حالی به عنوان سرمربی رئال منصوب شد که بسیاری از این انتصاب دل خوشی نداشتند. به همین علت همه اقدامات و نتایج او زیر ذره بین قرار داشت.

 

دو تساوی مقابل بتیس و مالاگا و یک شکست دردناک مقابل اتلتیکو کافی بود تا زیدان با شدیدترین فشارها مواجه شود. اما رئال مادرید نسبت به این فشارها با 12 پیروزی پیاپی واکنش نشان داد که یکی از آنها پیروزی مقابل بارسلونا بود تا ادامه کار زیدان در رئال تضمین شود.

 

1537845

 

فصل 2015-2016: یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان مقابل ولفسبورگ

این بازی نقطه عطف دوران مربیگری زیدان در رئال مادرید است. زیدان به عنوان مربی تا آن زمان تنها یک جام بدست آورده بود، رئال از کوپا دل ری حذف شده بود و بعید بود در لالیگا به قهرمانی برسد. همه امیدها به لیگ قهرمانان بود و حذف زودهنگام از این رقابتها بدون شک اخراج زیدان را در پی داشت. ولفسبورگ در بازی رفت یک چهارم نهایی 2-0 پیروز شد تا زیدان در یک قدمی اخراج قرار بگیرد. اما با درخشش کریستیانو رونالدو رئال در برنابئو کامبک زد تا در نهایت رئال یازدهمین قهرمانی خود را در میلان جشن بگیرد.

 

1540028

 

فصل 2017-2018: مشکلات در لیگ، تحقیر در جام حذفی و جدال دشوار با PSG

رئال در لالیگا وضعیت خوبی نداشت و به نظر می رسید از اشتهای کافی برای قهرمانی برخوردار نیست. در جام حذفی هم لگانس شاگردان زیدان را حذف کرده بود. بار دیگر آینده زیدان به دیدارش با PSG و جدال با تیم نیمار و امباپه بستگی داشت. رئالیها در مرحله یک هشتم پاریس را پشت سر گذاشتند و در ادامه هم با پیروزی بر یوونتوس، بایرن مونیخ و لیورپول، سیزدهمین قهرمانی خود را جشن گرفتند.

 

1537602

 

فصل 2019-2020: شکست 7-3 مقابل اتلتیکو و شکست 3-0 مقابل PSG

فصل بعد از بازگشت دوباره زیدان به رئال هم خوب پیش نمی رفت. در همان دوران پیش فصل زیدان و تیمش در آمریکا مقابل اتلتیکو 7-3 شکست خوردند و شکست مقابل حریف همشهری برای رئالی ها همیشه اتفاق ناگواری است.

 

رئال بعد از آن هم دو بازی اولش در لالیگا را با تساوی پشت سر گذاشت و شکست 3-0 مقابل PSG در پاریس فشارها بر زیدان را به اوج رساند. اما پیروزی 1-0 مقابل سویا زیدان را از این بحران خارج کرد و او در نهایت قهرمانی لالیگا را بدست آورد.

 

 

فصل 2019-2020: وضعیت بغرنج در اروپا و شکست مقابل مایورکا

کمی بعد از بحران قبلی زیدان با بحرانی جدید روبرو شد. زیدان بازی اولش مقابل PSG را باخته بود و در بازی بعدی هم در خانه مقابل کلوب بروژ به تساوی رسید. صعود به مرحله حذفی برای تیم زیدان بسیار پیچیده شده بود. شکست در مقابل مایورکا در لالیگا هم باعث شد رئال در بحرانی دیگر فرو برود. اما دو برد پیاپی مقابل گالاتاسارای امیدهای اروپایی رئال را برگرداند و لوس بلانکوس در ادامه لالیگا هم چندین بازی پیاپی را بدون شکست پشت سر گذاشت.

 

فصل 2019-2020: شکست مقابل لوانته‌، منچسترسیتی و بتیس

در شروع سال 2020 رئال با بحران مواجه بود. آنها در جام حذفی به سوسیداد باخته بودند و بازی رفت با سیتی در برنابئو هم با شکست به پایان رسیده بود. دو شکست مقابل لوانته و بتیس در لالیگا هم بحران را به اوج رساند.

 

اما توقف فوتبال به دلیل اپیدمی کرونا به زیدان فرصت داد تا تیمش را سر و سامان داده و در نهایت فاتح لالیگا شود. این برای فراموش کردن حذف مقابل سیتی در لیگ قهرمانان کافی بود.

 

فصل 2020-2021: شکست مقابل کادیز و شاختار

جدیدترین بحرانی که زیدان در چند هفته گذشته با آن مواجه بود. دو شکست مقابل تیم تازه صعود کرده کادیز و همچنین شاختار دونتسک در کنار عملکرد بد رئال در همه بازیهای اخیر موج انتقادها علیه زیدان را به راه انداخته و آینده او را با شک و تردید مواجه کرده است.

 

1540954

 

اما زیدان یک بار دیگر در نوکمپ موفق شد بارسلونا را شکست دهد تا همه این ها به فراموشی سپرده شود.

 

 

دیدگاه‌ها