کد خبر : 1281937 | 21 آبان 1394 ساعت 15:21 | 72.7K بازدید | 0 دیدگاه

اقای جذاب در گرگ و میش آمد

مربی کروات سپاهان را بهتر بشناسید

در ادامه قصه حضور مربیان کروات روی نیمکت سپاهان این بار نوبت به گزینه سابق استقلال رسید تا هدایت مدافع عنوان قهرمانی را در دست بگیرد.

مربی کروات سپاهان را بهتر بشناسید
به گزارش "ورزش سه"، ایگور استیماچ نام سرمربی جدید سپاهان است، همان کسی که چند ماه پیش و قبل از انتخاب پرویز مظلومی برای هدایت استقلال جدی ترین گزینه خارجی این باشگاه تهرانی بود. استیماچ از جمله چهره های فوتبالی کرواسی است که برخلاف دوران فوتبالش در عرصه مربیگری کارنامه چندان موفقی نداشت.

1075011

سابقه مربیگری دیناموزاگرب و تیم ملی کرواسی را دارد اما در دوسال گذشته هیچ موفقیتی کسب نکرده است. پس از جدایی از تیم ملی کرواسی مشتری خاصی نداشت وتنها برای مدتی کوتاه هدایت زادار کرواسی را در دست گرفت. مرد 48 ساله کروات در دوران فوتبالش پیراهن هایدوک اشپیلت، دینامووینکوفچی، کادیز، دربی کانتی و وستهام یونایتد برتن کرد. در مجموع 322 بازی رسمی انجام داد و 17 گل به ثمر رساند. در سال 1987 به تیم ملی زیر 20 سال یوگسلاوی دعوت شد و از سال 1990 تا 2002، 53 بار برای تیم ملی کرواسی به میدان رفت و 2 گل ملی به ثمر رساند.

 از سال 2005 با نشستن روی تیمی که به فوتبال کرواسی و دنیا معرفی شد یعنی هایدون اشپلیت وارد عرصه مربیگری شد و طی یک دهه گذشته سابقه هدایت تیم هایی چون هایدوک، سیبالیا، انکی زاگراب، تیم ملی کرواسی و زادار را در کارنامه اش به ثبت رساند.

1075012

استیماچ در تیم ملی کرواسی روزهای پرافت و خیزی داشت؛ او از سوی رسانه های کشورش به مربی کاملا تدافعی مشهور شد و عملکرد در دو سالی که روی نیمکت کروات ها نشست کاملا این موضوع را اثبات کرد. باخت های متوالی که در تاریخ کرواسی به ثبت نرسیده بود و در کنار بازی های نه چندان زیبا باعث شد تا فشار رسانه های گروهی و طرفداران داور سوکر رئیس فدراسیون کرواسی که دوست و رفیق صمیمی استیماچ بود را وادار کند حکم به اخراج او بدهد.

البته استیماچ علاوه بر داور سوکر حامیان بسیاری در کرواسی داشت از جمله میروسلاو بلاژویچ، چهره شناخته شده برای ایرانی ها با لقب چیرو، بلاژویچ استیماچ را از جمله شاگردان خود می داند که در دنیای مربیگری می تواند افتخارات زیادی به دست بیاورد.

1075010

سرمربی جدید سپاهان را می توان چهره جذابی برای رسانه ها دانست چون از دیسیپلین و نظم و انضباط خاصی در کارش بهره می برد. مربی خوش پوش و خوش برخوردی که چند ماه پیش هم وقتی برای مذاکره با استقلال به تهران آمد، با وجودی که رفتار حرفه ای از مدیریت باشگاه ندید با آن برخوردی حرفه ای داشت و در هنگام ترک ایران مدعی شد بالاخره یک روز به آرزویش برای کار در کشور ما خواهد رسید که حالا این فرصت در باشگاه بزرگی همچون سپاهان برایش مهیا شد.

استیماچ سومین مربی کروات شاغل در لیگ پانزدهم ایران خواهد بود که باید با استاد سابق خود برانکو ایوانکوویچ و دوست صمیمی اش دراگان اسکوچیچ رقابت کند. این مربی با احتساب 4 مربی کروات که سابقه نشستن روی نیمکت تیم ملی، کرواسی یا یوگسلاوی را داشتند پنجمین مربی ای قلمداد می شود که با سابقه فعالیت ملی وارد باشگاه ایران شده است.


ایگور استیماچ چند ماه پیش که تا آستانه نشستن روی نیمکت استقلال پیش رفته بود، براساس اخباری که به گوش رسید با مدیران این باشگاه بر سر تمامی جزییات قرارداد از جمله مبلغش که بالغ بر 250 تا 300 هزار دلار برای هر فصل بود، به توافق رسیده بود. اما در لحظات آخر کشمکشی که میان اعضای هیات مدیره استقلال رقم خورد او را از نشستن روی نیمکت این تیم محروم کرد. اما حالا سپاهانی ها در کمتر از چند ساعت به صورت محرمانه او را راضی به حضور در ایران و امضای قراردادی مشروط به این نحو که ابتدا او تا پایان فصل هدایت سپاهان را در لیگ برتر و لیگ قهرمانان در دست داشته باشد تا در صورت موفقیت قراردادش برای فصل آتی تمدید شود.

دیدگاه‌ها