کد خبر : 1370301 | 15 آبان 1395 ساعت 08:10 | 20K بازدید | 1 دیدگاه

جوان‌زدایی، چمنیان و یک حقیقت تلخ

عباس چمنیان – سرمربی تیم ملی نوجوانان از اینکه شاگردش، عارف محمد علی پور به تیم پرسپولیس ملحق شده اصلا خوشحال نیست!

جوان‌زدایی، چمنیان و یک حقیقت تلخ

به گزارش "ورزش سه"، او این انتخاب را برای شاگردش یک راه اشتباه می داند و برای خود دلایلی دارد، دلایلی که به نظر می رسد منطقی باشد.


او می گوید بازی دادن به عارف محمد علی پور در پرسپولیس بیشتر شبیه یک رویاست به این دلیل که پرسپولیس در سال های اخیر کمتر به جوانان بازی داده و از سویی عارف در پستی بازی می کند که یک اشتباه او برجسته می شود و بهتر بود در یک تیم خوب جوانان بازی می کرد تا اینکه راهی پرسپولیس شود.


البته که پیشنهاد حضور در پرسپولیس برای بازیکنان بزرگسال هم وسوسه کننده است چه رسد به کاپیتان تیم ملی نوجوانان. اما این یک حقیقت تلخ است که باشگاه های ما چندان به جوان ها بهاء نمی دهد.


امروز این طور می توان گفت هیچ یک از بازیکنان تیم ملی جوانان در تیم های لیگ برتری به بازی گرفته نمی شوند چه رسد به نوجوانان! باز فصل گذشته پرویز مظلومی به امید نورافکن در ترکیب استقلال بازی می داد، مجید جلالی از وجود محمد سلطانی فر و علی شجاعی در ترکیب سایپا بهره می برد، یحیی گل محمدی گاهی به رضا شکاری در ترکیب ذوب آهن بازی می داد اما در فصل پیش رو حتی شاهد حضور یک جوان در ترکیب تیم های لیگ برتری نبودیم و گویی قرار است نتیجه جوانگرایی را قربانی کند. هر چند این طور نیست تیمی که به جوان ها بازی دهد تیم از پیش بازنده باشد.

 

1154810

 

این یک حقیت تلخ است. باشگاه های لیگ برتری بیشتر به جای جوانگرایی جوان زدایی می کنند! شاید ایرادی هم به مربیان باشگاه ها وارد نباشد چون مدیران عامل فقط نتیجه را ملاک ارزیابی مربیان قرار می دهند و بر این اساس تصمیم می گیرند!


مجید جلالی که فصل گذشته به محمد سلطانی مهر و علی شجاعی بازی داد در سایپا به کجا رسید؟ جزء اینکه در جریان فصل چند بار تصمیم به برکناری او گرفته شد و در پایان هم مدیران سایپا تصمیم خود را عملی کردند. از این مثال ها بسیار است. پس بهتر که نوجوانان در تیم های خوب جوانان بازی کنند و جوان ها هم برای تیم امید به میدان بروند و همان طور که عباس چمنیان گفته از تیم های کوچک شروع کنند و به جایی بروند که بازی کنند.


عارف محمد علی پور و عارف محمد علی پورها اگر بازی کنند و پله به پله جلو بیایند بی شک تیم های بزرگ را برای بازی کردن خواهان خود می بینند نه برای نیمکت نشینی...


بازی کردن در یک تیم کوچک بهتر از نیمکت نشینی در یک تیم بزرگ است و این یک اصل در فوتبال حرفه ای است.

دیدگاه‌ها