کد خبر : 1482999 | 03 دی 1396 ساعت 14:14 | 42.7K بازدید | 0 دیدگاه

جامائیکا و سنگال با پوما و آمبرو قرارداد بستند اما...

ایران باید از آدیداس لباس بخرد!

تیم ملی ایران تنها تیم حاضر در جام جهانی 2018 روسیه است که لباس هایش را از کمپانی معروف آدیداس خریداری می کند چرا که دیگر تیم ها در ازای دریافت پول لباس برندهای مختلف را در روسیه خواهند پوشید.

ایران باید از آدیداس لباس بخرد!

به گزارش " ورزش سه" دو تیم جامائیکا و سنگال نیز قراردادهای جدیدی را با دو کمپانی معروف آمبرو و پوما امضا کردند. جامائیکا قراردادی به ارزش 4 میلیون دلار و به مدت چهار سال با آمبرو و سنگال نیز قراردادی به مبلغ 3 میلیون دلار با کمپانی پوما امضا کرد اما تیم ملی ایران برای حضور در جام جهانی قرار است لباس های برند آدیداس را خریداری کند. از آن اتفاق عجیبی که معمولا در فوتبال ایران رخ می دهد.


چرا ایران آدیداس می خرد


در حالی که تیم ملی جامائیکا در جام جهانی 2018 حضور ندارد اما فدراسیون این کشور قراردادی 4 میلیون دلاری بسته اند تا در طی چهار سال علاوه بر تامین تمام لباس های این تیم این مبلغ را از کمپانی آمبرو دریافت کند اما تیم ملی ایران برای جام جهانی باید برای لباس هایی که می پوشد پول بدهد. نکته جالب تر اینکه بر خلاف دیگر کشورها که لباس های مخصوصشان از مدت ها قبل برای جام جهانی طراحی شده است مسئولان فدراسیون فوتبال ایران از میان نمونه های پیشنهادی کمپانی آدیداس نمونه ای را که مورد تایید کی روش باشد را انتخاب خواهد کرد. روند معکوسی که در تهیه لباس تیم ملی ایران امروز وجود دارد اتفاق تازه ای نیست چرا که قبل از این لباس های تیم ملی نیز یک معضل بزرگ برای بازیکنان و کادر فنی بوده است.


مسئول حقوقی فدراسیون فوتبال امروز با تایید این موضوع اعلام کرد که فدراسیون فوتبال ایران قرار است به مدت یکسال لباس ها را با تخفیف 70 درصدی از کمپانی آدیداس خریداری کند. دلیل این اتفاق هم یک مساله کاملا اقتصادی است. فدراسیون فوتبال به دلیل قرارداد با اسپانسر و تعهدات این قرارداد نمی توانست آدیداس را به عنوان اسپانسر لباسش انتخاب کند چرا که به قول مسئول حقوقی فدراسیون این موضوع برای فدراسیون محدودیت ایجاد می کرد. اما با این شرایط فدراسیون هم می تواند اسپانسرش را داشته باشد و هم لباس هایش را با قیمت مناسب از آدیداس بخرد.

 


اواخر امسال با یوزپلنگ


فدراسیون فوتبال اعلام کرده که اواخر امسال مراسم رونمایی از لباس تیم ملی با برند آدیداس و در حالی که این لباس منقش به یوزایرانی است رونمایی خواهد شد. اما آنچه مشخص است و سوال برانگیز به نظر می رسد این است که چطور از میان 32 تیم حاضر در جام جهانی فقط تیم ملی ایران به خاطر قرارداد با اسپانسر دچار معذوریت است؟! 

دیدگاه‌ها