کد خبر : 1508576 | 10 اسفند 1396 ساعت 18:19 | 72.4K بازدید | 0 دیدگاه

نفر به نفر با استقلال در دربی 86

وریا ستاره آبی‌ها در آزادی

دربی 86 با برد استقلال به پایان رسید تا این تیم علاوه بر گرفتن انتقام شکست بازی رفت مانع قهرمانی زودهنگام رقیب سنتی اش شود.

وریا ستاره آبی‌ها در آزادی

به گزارش "ورزش سه"، وینفرد شفر و شاگردانش در ادامه نتایج فوق العاده این هفته بازی بزرگ فصل را از رقیب دیرینه بردند تا در کنار گرفتن انتقام بازی دور رفت مانع قهرمانی زودهنگام پرسپولیس در این فصل شوند. در این بازی بازیکنان آبی پوش در هر دو نیمه دربی عملکرد خوبی داشتند و برنامه های تاکتیکی پیرمرد آلمانی را مو به مو اجرا کردند تا به بردی ارزشمند و خاطره ساز برسند.
 عملکرد 11 بازیکن استقلال در دربی 86 زیر ذره بین کارشناسان ورزش سه قرار گرفت که در این آنالیزها وریا غفوری زننده تک گل سه امتیازی استقلال به عنوان بهترین بازیکن معرفی شد، مدافعی که هم در امر گلزنی هم در ساختار تدافعی بهترین نمایش ممکن را ارائه داد و به جز یک اشتباه بچه گانه در تمامی دقایق مطمئن نشان داد.

 

  • سیدمهدی رحمتی(6 از 10)


کاپیتان استقلال با وجود مصدومیتی که برایش پیش آمده بود خودش را به دربی رساند و برای تیمش به میدان رفت. اگرچه در نیمه اول توپی داخل چارچوب آبی ها نبود اما رحمتی در پاس های روبه عقب و هدایت بازیکن از عقب خوب کار کرد. دروازه بان استقلال در نیمه دوم هم توپ خطرناکی روی دروازه اش نیامد اما چند شوت نه چندان محکم بازیکنان پرسپولیس را مهار کرد و توانست هشتمین کلین شیت خود در دربی ها را به ثبت برساند.

 

 

  • سیدمجید حسینی(8 از 10)


مدافع بلند قامت استقلال به خصوص در نیمه دوم فشار زیادی را تحمل کرد. او با همکاری سایر مدافعان در نیمه دوم وقتی که پرسپولیس فشار زیادی روی دروازه آبی ها آورد، توانست موفق عمل کند و توپ های زیادی را دفع کرد. حسینی همچون بازی های گذشته استقلال مثمرثمر بود و داخل محوطه جریمه اجازه خودنمایی به مهاجمان پرسپولیس را نداد.

 

 

  • روزبه چشمی(8 از 10)


روزبه چشمی دیگر به پست دفاع وسط عادت کرده و همواره در این پست یکی از خوب های استقلال است. چشمی در نیمه اول فشار زیادی را تحمل نکرد اما به خوبی علیپور را کنترل کرد و اجازه نداد او و سایر بازیکنان پرسپولیس صاحب توپ شود. چشمی در نیمه دوم هم بی نقص بازی کرد و در حالی که بازیکنان زیادی از پرسپولیس در محوطه جریمه استقلال بودند، به آنها اجازه شوتزنی نداد و توپ های متعددی را دفع کرد. چشمی نه تنها روی زمین که در دفع توپ های هوایی هم موفق عمل کرد و  در این بازی توانست نمره خوبی بگیرد.

 

 

  • وریا غفوری(9.5 از 10)


مدافع راست استقلال بدون تردید بهترین بازیکنان زمین در دربی 86 بود. وریا غفوری در هر دو نیمه نه تنها در امور دفاعی مسلط ظاهر شد و توانست جناح چپ پرسپولیس را از کار بیندازد که در نفوذهایش نیز موفق بود. عملکرد خوب وریا غفوری عملا وحید امیری را از جریان بازی خارج کرد و اجازه نفوذ و سانتر از کناره را به او ندارد. غفوری در حملات استقلال هم با استفاده از سرعتش بی نظیر ظاهر شد و در صحنه گلی که به ثمر رساند هم به خوبی جاگیری کرد و شم بالای گلزنی اش مشهود شد. غفوری در روزی خسرو حیدری هم در جناح راست استقلال حضور نداشت، هرگز اجازه نداد جای خالی کاپیتان دوم آبی ها به چشم بیاید و روز بسیار خوبی را سپری کرد. او در دقایق پایانی نیمه دوم هم روی نفوذ خوبش موقعیت فوق العاده ای برای گل دوم استقلال ایجاد کرد که این فرصت از دست رفت.

 

 

  • امید نورافکن(8 از 10)


امید نورافکن بعد از مصدومیتی که برایش پیش آمد و چند مسابقه قبلی استقلال را از دست داد، به ترکیب برگشت و توانست عملکرد نسبتا خوبی داشته باشد. نورافکن در پست دفاع چپ به میدان رفت و توپ های متعددی را از بازیکنان جناح راست پرسپولیس به خصوص ماهینی و بشار رسن بگیرد و اجازه خودنمایی به آنها بدهد. نورافکن اگرچه خیلی در سمت چپ نفوذ نکرد، اما در نیمه اول عملا ماهینی و بشار رسن را از بازی خارج کرده بود و هیچ توپی از او رد نشد. در نیمه دوم با بیشتر شدن فشار پرسپولیس هم نورافکن توانست عملکرد موثری ارائه دهد و در کنترل و دفع حملات پرسپولیس موفق باشد.

 

 

  • امید ابراهیمی(8 از 10)


با توجه به حضور هافبک های قدرتمند در تیم پرسپولیس امید ابراهیمی نقش ویژه ای در دربی داشت. هافبک تدافعی جنگنده استقلال در میانه زمین دوندگی بسیار داشت. او نه تنها به خط دفاع کمک زیادی کرد و حملات پرسپولیسی ها را خنثی کرد که در فاز تهاجمی هم موفق بود. ابراهیمی از هر توپی که به دست می آورد، می خواست یک حمله تدارک ببیند  و برای بازیسازی تلاش می کرد. زوج ابراهیمی و باقری در میانه زمین اجازه شوت زنی به هافبک های پرسپولیس هم نداد تا عملا کاری از دست برانکو ایوانکوویچ برای جبران گل خورده برنیاید.

 

1256113

 

  • فرشید باقری (8.5 از 10)


یکی از دو هافبک دفاعی استقلال همچون بازی های قبلی به خوبی از عهده وظایف و خواسته هایی که شفر داشت، برآمد. باقری نه تنها در امر تخریب هافبک های پرسپولیس عملکرد فوق العاده ای داشت بلکه در چند صحنه با جایگیری و حضور به موقع تاثیر حضورش در زمین را نشان داد. قدرت بدنی و اعتماد به نفس بالا در کنار هوشی که این بازیکن در امر بازیسازی از نیمه زمین خودی داشت زمینه عملکردی نسبتا خوب از این بازیکن را فراهم کرد تا یکی از بهترین های استقلال در دربی 86 لقب بگیرد.

 

 

  • داریوش شجاعیان(7.5 از 10)


داریوش در دربی 86 دو نیمه متفاوت داشت به نحوی که در نیمه نخست عملکرد او بهتر و تاثیرگذارتر بود. شجاعیان که با تکنیک و سرعت بالا در سمت راست استقلال خیلی مدافعان پرسپولیس از جمله محمد انصاری را آزار داد این شانس را داشت که در همان نیمه نخست نامش را در بین گلزنان ثبت کند اما یکی از طلایی ترین موقعیت های استقلال را از دست داد تا تنها حسرت برای طرفداران و نیمکت نشینان باقی بماند. در نیمه دوم اما عملکرد این بازیکن هم تحت الشعاع تغییر تاکتیک استقلال قرار گرفت گرچه هر گاه فرصت روی ضدحمله پیدا می کرد باز هم از سرعت و تکنیک خود بهره می برد.

 

 

  • سرور جپاروف ( 7 از 10)


ستاره ازبک باز هم توانست کفه ترازو را به سمت استقلال در میانه میدان سنگین تر کند گرچه پا به سن گذاشتن این بازیکن باعث شد او در اواخر بازی دیگر آن کارآیی که انتظار می رفت را نداشته باشد. جپاروف از همان دقایق ابتدایی با در دست گرفتن نبض میانه میدان سعی کرد با بازیسازی و رهبری بازیکنان تاثیرات خود در روند بازی را نشان دهد اما بازی فشرده و جنگ های فیزیکی بیشتر لحظات  نیمه دوم عملا ستاره ازبک را از روند حرکتی و تهاجمی استقلال خارج کرد تا شفر در دقایق پایانی حکم به تعویض او بدهد.

 

 

  • فرشید اسماعیلی (7 از 10)


به عنوان بازیکن آزاد و پشت  مهاجم خیلی سعی کرد تا در جریان دربی تاثیرگذارتر ظاهر شود بلکه طعم گلزنی دوباره در این جنگ سنتی را بچشد اما زیاد موفق نبود گرچه تلاش او ستودنی بود. فرشید که در نیمه نخست بی باک تر بود یکی دو موقعیت خوب برای گلزنی داشت اما در زدن ضربات نهایی کم می آورد تا در نیمه دوم و بعد از اخطار زودهنگامی که از داور گرفت عملا از جریان بازی خارج شود. اسماعیلی از ترس گرفتن کارت زرد دوم نه در درگیری ها شرکت می کرد نه در برنامه های تهاجمی حاضر می شد تا این که شفر با دیدن این ترس تصمیم به تعویض او به عنوان اولین بازیکن گرفت.

 

1282198

 

  • مامه بابا تیام( 9 از 10)


مهاجم سنگالی درست مثل دو بازی گذشته برگ برنده پیرمرد آلمانی در ساختار تهاجمی بود. مامه بابا تیام که یک موقعیت فوق العاده گلزنی را روی حرکت و سیو دیدنی بیرانوند از دست داد به قدری دونده و جنگنده ظاهر شد که یک بار دیگر ثابت کرد اصرارهای شفر برای خرید او بی جهت نبوده است. تیام در نهایت زهر خود را به پرسپولیس در صحنه گل ریخت و روی شوت این بازیکن و دفع اشتباه خلیل زاده بود که وریا غفوری توانست قفل دروازه ها را بشکند و تک گل سه امتیازی را به ثمر برساند. تیام در نیمه دوم هم بر اساس تغییر تاکتیکی که استقلال داشت در تمام صحنه های ضد حمله استقلال نفر اول بود و در نهایت هم روی همین جنگندگی و بزن بهادری با مدافعان پرسپولیس با سرشکسته زمین را ترک کرد.

 

 

  • علی قربانی (5 از 10)


اولین تعویضی وینفرد شفر یک بار دیگر نه به عنوان مهاجم که به عنوان هافبک چپ جای فرشید اسماعیلی را گرفت بلکه بتواند با قدرت بدنی و فیزیک مناسبی که دارد بیشتر در جنگندگی ها و برنامه های تخریبی مهره های تهاجمی پرسپولیس را تحت الشعاع قرار دهد. علی قربانی با همان خصوصیاتی که از او شاهد بودیم در دربی هم نمایشی معمولی داشت و نتوانست آن طور که انتظار می رفت در جریان بازی به استقلال کمک کند تا تعویضی معمولی قلمداد شود.

 

1286863

دیدگاه‌ها