کد خبر : 1556101 | 02 مهر 1397 ساعت 09:00 | 10.2K بازدید | 0 دیدگاه

دونادونی در آستانه‌ی سرمربی‌گری ژاپن

روبرتو دونادونی سرمربی سابق تیم ملی ایتالیا به زودی به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ژاپن منصوب خواهد شد.

دونادونی در آستانه‌ی سرمربی‌گری ژاپن

به گزارش "ورزش سه"، رسانه‌های ایتالیا گزارش دادند که دونادونی 55ساله که سابقه‌ی مربی‌گری  تیم‌های باشگاهی ناپولی و بولونیا را در کارنامه دارد برای گفتگو با فدراسیون فوتبال ژاپن به این کشور سفر کرده است.


دونادونی که به عنوان هافبک سابقه‌ی بازی در تیم ملی ایتالیا را دارد، بخش عمده‌ی دوران فوتبالی خود را در باشگاه میلان سپری کرده، با این تیم شش بار به قهرمانی سری آ رسیده و سه بار لیگ قهرمانان اروپا را فتح کرده. دونادونی بعد از بازنشستگی از فوتبال، به عنوان سرمربی تیم ملی ایتالیا انتخاب شده، دو سال سرمربی لاجوردی‌ها بوده و با این تیم در رقابتهای یورو2008 شرکت کرده است.


دونادونی پس از جدایی از بولونیا در ماه مه سال گذشته تا امروز بدون باشگاه بوده. این در  حالی است که دونادونی سه سال هدایت این تیم حاضر در سری آ را به عهده داشت.


آکیرا نیشینو، مربی‌ای که ژاپن را به مرحله‌ی یک‌هشتم نهایی جام جهانی روسیه رساند بعد از جام جهانی از سمت خود کناره‌گیری کرد تا هاجیمه موریاسوی ژاپنی جانشین او شود. اما حالا به گزارش گازته دلو اسپورت و سایر رسانه‌های ایتالیایی ژاپنی‌ها قصد دارند دونادونی را به عنوان سرمربی تیم ملی خود اعلام کنند و مذاکرات بین او و فدراسیون فوتبال ژاپن در توکیو در جریان است.


دونادونی بعد از آلبرتو زاکرونی دومین سرمربی ایتالیایی تیم ملی ژاپن خواهد بود. زاکرونی در سال 2011 به همراه سامورایی‌‌های آبی در جام ملتهای آسیا شرکت کرده بود.

دیدگاه‌ها