کد خبر : 1654632 | 18 آذر 1398 ساعت 17:25 | 57K بازدید | 0 دیدگاه

دو پنالتی، یک اخراج و یک دنیا هیاهو

عجیب‌ترین سوت‌های لیگ برتر در مشهد

دو سوت از بیژن حیدری مسابقه شهرخودرو – سپاهان را به یکی از پرحاشیه ترین بازیهای هفته تبدیل کرد.

عجیب‌ترین سوت‌های لیگ برتر در مشهد

به گزارش "ورزش سه"، وقت های تلف شده دیدار در حال تمام شدن بود. یحیی گل محمدی در حرکتی  که پیش از این به ندرت از او دیده بودیم با عصبانیتی غیرقابل تصور کاپشن خود را از تن درآورد و به زمین کوبید و فریادزنان به سوی داور رفت. در نمای دیگر بیژن حیدری که داوری دیدار را به عهده داشت و مشخصا با تصمیم خود همه ورزشگاه امام رضا را به هم ریخته بود با حرکات دست خود سعی در دور کردن بازیکنان شهرخودرو از کنار خود داشت تا بازی را هر چه سریعتر آغاز کند.

 

حرکات یحیی، اعتراض هواداران و بازیکنان شهرخودرو که بدون آرام و قرار بودند به ثانیه هایی قبل بر می گردد. زمانی که ارسال محمدی مهر از کناره راست زمین توسط مهدی زاده، مدافع سپاهانی ها در محوطه جریمه مهار شد. مهار مدافع سپاهان در حالی اتفاق افتاد که احتمالا بازیکنان این تیم هم راضی به اعلام پنالتی توسط داور بودند اما بیژن حیدری این توپ را پنالتی نمی دانست. این حرکت در دقیقه 2+90 اتفاق افتاد و دنیایی از حاشیه و بلوا را به دنبال داشت.

 

1458213

 

این توپ، دومین توپی بود که محل اعتراض شدید شهرخودرویی ها شده بود اما شاید بد نباشد به دقیقه ای قبل از آن هم اشاره کنیم. دقیقه ای حرکت نورافکن از کناره چپ زمین با ارسال خوب او ادامه یافت اما برخورد احتمالی کی روش با مدافع شهرخودرو باعث شد تا مهاجم سپاهانی ها به توپ نرسد. هرچند درباره این صحنه سخت بتوان تشخیص داد که مدافع شهرخودرو مرتکب خطا شد اما باید از آن به عنوان یکی از صحنه های اتفاق افتاده در دقایق پایانی این بازی نام برد.

 

1458214

 

در هر صورت هیاهویی که در ثانیه های پایانی بازی مهم هفته راه افتاد در دقایق میانی نیمه دوم نیز دیده شد. یک فرصت دیگر برای تیم میزبان که باز هم با تصمیم داور میدان از دست شهرخودرویی ها از دست رفت. تصمیمی که بیژن حیدری گرفت و با توجه به همه اطمینانی که مشهدی ها از پنالتی بودن توپی که به دست نورافکن خورد، داشتند، باعث شد تا هواداران و شهرخودرویی ها بیشتر از همه دقایق بازی مبهوت تصمیم داور شوند. تصمیمی که البته درباره آن نمی توان با قطعیت اعلام نظر کرد اما مطابق با دیده ها و فرمول های بیان شده برای تشخیص پنالتی، انتظار می رفت داور وسط تصمیمی برخلاف آنچه که گرفت بگیرد.

از دو فرصت شهرخودرویی ها که بگذریم دو کارت زرد به محمد محبی از سوی بیژن حیدری هم یکی از تصمیم گیری هایی بود که محل اعتراض یکی از دو تیم شد. سپاهانی ها که انتظار اخراج هافبک جوان خود را نداشتند پس از قبول دومین کارت زرد از سوی او، ناگهان موجی از اعتراض توسط نیمکت نشینان زردپوش را به همراه داشت. اتفاقی که دست زدن های پیاپی امیر قلعه نویی برای داور میدان به عنوان واکنشی جالب و البته عصبی از سوی مرد پرافتخار لیگ را به دنبال داشت.

 

1458216

 

هر آنچه که بود داوری بیژن حیدری در دیدار مهم هفته یعنی بازی شهرخودرو و سپاهان، یکی از عجیب ترین داوری های انجام شده در لیگ نوزدهم بود. دو فرصت برای تیم میزبان که اعلام پنالتی نکردن آن و البته اخراجی که محل بحث تیم مهمان بود زلزله ای در ورزشگاه و نیمکت دو تیم به راه انداخت و در نهایت حواشی فراوانی در پایان بازی بود و حول ورزشگاه ایجاد کرد. حاشیه هایی که علاوه بر تصمیمات  عجیب دکتر بیژن، بی تفاوتی داور پشت دروازه را هم می توان در به وجود آمدنش موثر دانست.

دیدگاه‌ها