کد خبر : 1672936 | 19 اسفند 1398 ساعت 10:54 | 8.9K بازدید | 0 دیدگاه

درخواست سعید آذری: 

با بارگذاری اساسنامه، انتخابات را برگزار کنید

مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان با اشاره به اهمیت اساسنامه، خواستار عدم برگزاری مجمع انتخاباتی در تاریخ ۲۵ اسفند شد.

با بارگذاری اساسنامه، انتخابات را برگزار کنید

به گزارش “ورزش سه”، بعد از اینکه فیفا نیز با رد اساسنامه کنونی خواهان تعویق انتخابات فدراسیون فوتبال ایران شده، مدیرعامل فوتبال نیز که یکی از منتقدین در‌ این زمینه محسوب می‌شود روی این موضوع تاکید کرد. برنامه "ورزش بدون ویرایش" با موضوع وظایف، کارکردها و اختیارات مجمع فدراسیون فوتبال و در ارتباط تلفنی با سعید آذری مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان و کریم بهرامی رئیس هیئت فوتبال قم از شبکه رادیویی گفت و گو پخش شد.

 

بهرامی در آغاز بیان کرد: مجمع به آقای رأی کِینی و پرویزی رای نداده و احتمالا اعضای هیئت رئیسه را بدون هماهنگی با اعضای مجمع جایگزینی کردند و به ثبت رساندند که این خود می تواند خلاف مقررات باشد.

 

رئیس هیئت فوتبال قم افزود: مجمع باید کارش را به درستی انجام می داد یعنی تصمیم گیری می کرد و کار را به هیئت رئیسه و اعضای فدراسیون محول و بعد هم نظارت می کرد اما 12 سال سیستم انتخابات همین شکل است و یک بار نشده که ما به این مشکل فدراسیون اعتراف کنیم و هیئت رئیسه را استیضاح نماییم.

 

وی با اشاره به اینکه قانون این اجازه را به مجمع نداده که اختیاراتش را به هیئت رئیسه واگذار کند گفت: وقتی ما اختیارات مان را غیرقانونی واگذار می کنیم تمرکز قدرت در یک جا قرار می گیرد و در این صورت اشکالات زیادی هم ایجاد می شود و هر کسی هر کاری می کند.

 

بهرامی با بیان این پیشنهاد که باید مجمعی متشکل از گروه ها و تخصص های مختلف به صورت تخصصی فعالیت کند افزود: کمیته انضباطی و اخلاق و استیناف و خزانه دار حتی یک بار هم توسط مجمع انتخاب نشده اند.

 

رئیس هیئت فوتبال قم تأکید کرد: مجمع باید به خودش بیاید و معتقدم که با همین اساسنامه و به راحتی می توان فدراسیون را اداره کرد.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا اعضای مجمع برای برگزاری یک مجمع فوق العاده و تعیین تکلیف تلاشی می کنند یا خیر؟ گفت: اعضای مجمع حتماً باید این کار را انجام دهند و کم و بیش در جریان هستم که دوستان تلاشهایی می کنند.

 

همچنین در ادامه، آذری بیان داشت: نامه ای درخصوص مسائل مرتبط با اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال خدمت دکتر شکوری در تاریخ یکم اسفندماه ارسال و متعاقباً برای بررسی پیشنهادات در اولین مجمع پیش رو مقرر شد که 10 نفر از اعضای مجمع وارد کار شوند و به دکتر شکوری ارسال کنند. 

 

مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان گفت: همین آقای کفاشیان که می گوید انتخابات برگزار نمی شود در دوره قبلی با یک هوش و ظرافت خاص این قضیه را به رای مجمع گذاشت و گفت عزیزانی که تمایل دارند اساسنامه توسط مجمع به اعضای هیئت رئیسه جدید تفویض شود موافقت خود را اعلام کنند که نهایتاً تصویب شد.

 

آذری ادامه داد: اساسنامه جدید در خردادماه با حضور دو تن از اعضای فیفا و یک نفر ازAFC تدوین شد اما مشکل این است که بر اساس 10 امضایی که تهیه و به خدمت دکتر شکوری دبیر فدراسیون فوتبال ارسال شده هنوز این حق برای اعضای مجمع وجود دارد. 

 

مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان گفت: با وجود اینکه پنج نفر از اعضابه علل نامعلوم اعلام کردند امضاهایشان را پس می گیرند اما هنوز از حیِز انتفاع خارج نشده است لذا اگر اعضای مجمع نگران سرنوشت خود باشند می توانند این قضیه را پیگیری کنند تا اساسنامه جدید مطرح شود.

 

آذری با بیان اینکه فیفا تکلیف همه را مشخص کرده است افزود: تنها راهکار دموکراتیک این است که اساسنامه مصوب در خرداد ماه روی سایت فدراسیون فوتبال گذاشته و حدود 15 تا 20 روز هم به اعضا فرصت داده شود تا اساسنامه را با دقت بخوانند، سپس مجمع به طور فوق العاده برای تصویب اساسنامه جدید تشکیل شود و ایرادات را بررسی کند تا نهایتاً به یک اساسنامه استاندارد مورد قبول فیفا با حضور کلیه اعضای مجمع برسیم.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا پارس جنوبی جم به عنوان عضو حقوقی مجمع فدراسیون فوتبال ثبت رسمی شده یا خیر؟ بیان کرد: بنده اطلاعی در این مورد ندارم، اما کلیه باشگاه ها موظف بودند اساسنامه های خود را به فدراسیون ها تقدیم کنند تا اعضای هیئت رئیسه هم آنها را به بخش حقوقی فدراسیون ارجاع دهد.

 

مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان همچنین در پاسخ به این سوال که آیا 25 اسفند زمان مناسبی برای برگزاری حداقل مجمع فوق العاده فدراسیون فوتبال برای تعیین تکلیف هست یا خیر؟ گفت: برگزاری چنین جلسه ای در این فرصت کم به صلاح نیست.مجمع فوق العاده زمانی باید تشکیل شود که اساسنامه پیشنهادی روی سایت فدراسیون فوتبال قرار گیرد ضمن اینکه با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور عاقلانه نیست که 74 نفر از مفاخر فوتبال را دور هم جمع کنیم.

دیدگاه‌ها