کد خبر : 1704337 | 05 شهریور 1399 ساعت 12:25 | 158.7K بازدید | 2 دیدگاه

جنگ تمام عیار کاتالونیا به عدلیه کشیده می‌شود؟

بوروفکس چیست؟ حربه مسی برای پیروزی در دادگاه

رسانه‌های اسپانیایی گزارش دادند مسی برای اعلام قصد خود برای ترک بارسلونا به این باشگاه یک بوروفکس ارسال کرده. اما بوروفکس چیست و چه کاربردی دارد؟

بوروفکس چیست؟ حربه مسی برای پیروزی در دادگاه

به گزارش "ورزش سه"، از دیشب در گزارشهای رسانه‌های اسپانیایی درباره شوک بزرگ نقل و انتقالات تابستانی یعنی اعلام لیونل مسی به باشگاه بارسلونا مبنی بر اینکه او قصد ترک نوکمپ را دارد بارها به کلمه بوروفکس اشاره شده. بوروفکس نوعی از فکس است که در اسپانیا مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما این نوع فکس چیست و چه کاربردی دارد؟

 

1522597

 

بوروفکس چیست؟

بوروفکس یکی از خدماتی است که توسط پست اسپانیا ارائه می‌شود. از این سرویس برای ارسال اسنادی استفاده می‌شود که فرستنده می‌خواهد از رسیدن آنها به مقصد مطمئن باشد و همچنین می‌خواهد خیالش راحت باشد که محتوای فکس کامل و دست نخورده به مقصد خواهد رسید. زمانی که فرستنده می‌خواهد به شکل حقوقی از رسیدن فکسش به مقصد در تاریخی مشخص اطمینان حاصل کند در اسپانیا از بوروفکس استفاده خواهد کرد. دادگاه رسید بوروفکس را به معنای یک سند قانونی قبول خواهد کرد.

 

1522548

 

بوروفکس توسط یک دستگاه فکس معمولی به اداره پست اسپانیا ارسال می‌شود. اداره پست از این فکس چند کپی برابر اصل تهیه کرده و سپس آن را به صورت فیزیکی به گیرنده می‌فرستد و البته رسید آن را در اختیار فرستنده قرار می‌دهد.

 

چرا مسی از بوروفکس استفاده کرد؟

مسی بر روی بندی در قرارداد خود تکیه دارد که به او اجازه می‌دهد در پایان فصل قرارداد را یک طرفه فسخ کند. این بند البته در تاریخ 31 می منقضی شده ولی وکلای مسی می‌گویند طول کشیدن بیشتر فصل به دلیل اپیدمی کرونا به این معنی است که تاریخ مورد اشاره هم باید به زمانی دیرتر منتقل شود.

 

مسی در فکس خود به بارسلونا اطلاع داده که می‌خواهد قبل از پایان رسمی فصل، باشگاه را ترک کند. وکلای مسی می‌گویند پایان فصل به معنای پایان چمپیونزلیگ یعنی 23 آگوست بوده. مسی با استفاده از بوروفاکس می‌تواند دادگاه را مجاب کند که درخواستش را در تاریخی قبل از این به باشگاه ارسال کرده است (گفته می‌شود این تاریخ 20 آگوست بوده). در نتیجه مسی مدعی است که از نظر قانونی توان استفاده از آن بند و فسخ قراردادش را دارد.

 

اگر کار به دادگاه کشیده شود وکلای مسی از برگه رسید بوروفاکس او استفاده می کنند تا ثابت کنند باشگاه بارسلونا پیش از تاریخ مورد اشاره از قصد مسی باخبر بوده است.

 

 

دیدگاه‌ها