کد خبر : 1740871 | 12 اسفند 1399 ساعت 08:04 | 52.9K بازدید | 4 دیدگاه

فدراسیون فوتبال و ۷۲ ساعت سرنوشت ساز؛

تلاش همه‌جانبه بحرین برای گرفتن میزبانی از ایران

بحرین گام های مثبتی برای گرفتن میزبانی مرحله مقدماتی جام جهانی برداشته و این در حالی است که ایران هنوز درخواستی برای آن نداده است.

تلاش همه‌جانبه بحرین برای گرفتن میزبانی از ایران

به گزارش ورزش سه، در شرایطی که قرار بود دو بازی مرحله اول مقدماتی جام جهانی در فروردین ۱۴۰۰ برگزار شوند اما به دلیل مشکلات ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا، فدراسیون جهانی فوتبال این زمان‌بندی را تغییر داد و به خردادماه پیش رو موکول کرد تا مسابقات هر گروه به شکل متمرکز در یک شهر برگزار شود.

 

این در حالی است که قرار بود ایران از سه بازی پایانی میزبانی کند و در ورزشگاه آزادی به مصاف عراق و بحرین برود اما حالا همه چیز در حالت ابهام قرار گرفته و هیچ بعید نیست که میزبانی تیم ملی هم از دست برود.

 

دو کشور هنگ کنگ و کامبوج باتوجه به قوانین سفت و سخت منع رفت و آمد در کشورهای شرق آسیا، از میزبانی متمرکز بازی ها انصراف داده‌اند و عراق نیز امکان برگزاری دو دیدار همزمان در یک شهر را ندارد. اما بحرین به شکل سفت و سخت دریافت میزبانی را دنبال می‌کند و فاصله چندانی هم تا تحقق این هدف ندارد.

 

بحرینی ها باتوجه به پیشرفت فوق العاده در واکسیناسیون و همچنین امکانات مطلوب برای قرنطینه و برگزاری بازی در شرایط کرونا، نظر مسئولان تصمیم گیر را جلب کرده‌اند اما نکته اصلی نه امکانات بحرین بلکه غفلت ایران است؛ جایی که حتی فرم درخواست میزبانی هم از سوی فدراسیون فوتبال ایران ارسال نشده تا فرآیند تصمیم گیری برای انتخاب میزبان به منامه پایتخت بحرین محدود شود.

 

1577814

 

ایران تا روز پنج شنبه یعنی ۷۲ ساعت دیگر فرصت این را خواهد داشت تا درخواست میزبانی خود را به صورت رسمی ارسال کند و شاید این نخستین گام تیم مدیریتی جدید در فدراسیون فوتبال ایران باشد.

 

باتوجه به این که تیم ملی ایران باید در ۷۵٪ مسابقات باقی مانده میزبان باشد و به خصوص در دو بازی آخر مقابل بحرین و عراق در خانه به میدان برود، روی کاغذ شانس بیشتری دارد و نسبت به بحرین محق‌تر است اما در نهایت همه چیز به مذاکره و جلب نظر و اعتماد مسئولان فیفا بستگی خواهد داشت.

 

شکست ایران در دو بازی مقابل بحرین و عراق سبب شده تا حساسیت ویژه ای برای چهار بازی پایانی وجود داشته باشد و بدون تردید برگزاری بازی در خارج از تهران، شانس تیم دراگان اسکوچیچ برای صعود را کاهش می‌دهد و شرایط را پیچیده می‌کند.

 

به‌خاطر داشته باشیم که دمای هوا در خرداد در بحرین شرجی به سود بازیکنان این تیم خواهد بود ، همه اینها مجموعه عواملی هستند که بحرین را وادار به تلاش مضاعف برای دریافت میزبانی می‌کنند.پس فعلا اولین اقدام رییس جدید در روزهای جابجایی قدرات در فدراسیون همین مسئله باید باشد:مذاکره جدی برای آن‌جه که حق ماست .

دیدگاه‌ها