کد خبر : 1780720 | 28 شهریور 1400 ساعت 14:44 | 44.3K بازدید | 7 دیدگاه

ماجرای پر حاشیه 250 هزار دلاری

حقیقت ماجرای هزینه اردوی استقلال در دبی چیست؟

کاروان استقلال پیش از مصاف با الهلال، اردویی چند روزه را در دبی برگزار کرد که هزینه های آن، باعث واکنش های زیادی در رسانه ها شد.

حقیقت ماجرای هزینه اردوی استقلال در دبی چیست؟

به گزارش "ورزش سه"، کاروان استقلال چند روز پیش از دیدار برابر الهلال و برای برگزاری اردویی راهی کشور امارات شد و حتی یک دیدار دوستانه را نیز در این کشور برگزار شد. در همین خصوص مدیران استقلال اعلام کردند که 250 هزار دلار از مبلغ انتقال مهدی قایدی به شباب الاهلی امارات را برای انجام این اردو و سفر بازیکنان و اعضای کادرفنی استقلال به دوبی هزینه کرده اند. مسئله ای که احمد مددی با حضور در برنامه تلویزیونی ورزشگاه  آن را رسما اعلام کرد.

 

اما به نظر می رسد در این میان مدیران استقلال تمامی ابعاد ماجرا را برای هواداران این تیم به صورت شفاف اعلام نکرده اند. طبق قوانین لیگ قهرمانان آسیا، هزینه موارد زیر به عهده تیم میزبان است و از آنجایی که استقلال در دیدار برابر الهلال میزبان بود، این هزینه ها را پرداخت کرده است. مواردی نظیر:

 

* هزینه هتل و پذیرایی از تیم الهلال، دو روز قبل از بازی تا روز بعد از بازی
* هزینه اجاره استادیوم الوصل جهت برگزاری مسابقه و تمرینات دو تیم در روز قبل از بازی
* هزینه اتوبوس و حمل و نقل تیم الهلال در دوبی؛ رفت و آمد به فرودگاه، هتل، استادیوم و محل تمرین
* هزینه اقامت داوران، نماینده‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا و مسئولان کشور میزبان
* هزینه های متفرقه روز مسابقه مانند تأمین نیروهای امنیتی، کادرپزشکی، آمبولانس و...

 

چنانچه تمامی این هزینه‌ها را محاسبه کنیم، به راحتی قابل تشخیص است که استقلال برای بازی با الهلال باید مبلغی بیش از ۲۵۰ هزار دلار خرج کرده باشد. چون هزینه‌ مواردی که در بالا ذکر شد، تنها مختص الهلال نبوده و برای کاروان استقلال نیز انجام شده است. نباید از این نکته نیز غافل شد که مبلغ 50 هزار دلار نیز به عنوان پیش پرداخت به گابریله پین کمک مربی ایتالیایی پرداخت شده است.

 

اگر طبق ادعای احمد مددی، کنفدراسیون فوتبال آسیا پذیرفته باشد که هزینه های خرج شده پیرامون اجاره ورزشگاه الوصل از حساب استقلال در کنفدراسیون پرداخت شود، می‌توان به جای باشگاه تصحیح کرد که مبلغ ۲۵۰ هزار دلار مطرح شده، فقط هزینه‌های اردوی استقلال در دوبی نبوده و هزینه‌های میزبانی از الهلال هم شامل آن بوده است.

علاوه بر این، قیمت تقریبی هزینه های استقلال در امارات به این شرح بوده است: 80 هزار دلار بابت اجاره هتل استقلال، 50 هزار دلار برای اجاره هتل محل اقامت الهلال و سایر هزینه های این تیم در دبی، 20 هزار دلار برای هزینه های مربوط به داوران و نماینده کنفدراسیون و حدود 100 هزار دلار نیز برای اجاره ورزشگاه الوصل و زمین تمرین هزینه شده ضمن اینکه 50 هزار دلار هم به گابریله پین پرداخت شده است که در نتیجه مجموع این هزینه های مبلغی نزدیک به 300 هزار دلار می شود و چنانچه مطابق با ادعای احمد مددی، AFC با درخواست استقلال مبنی بر کسر هزینه های استادیوم الوصل از محل مطالبات این باشگاه در کنفدراسیون فوتبال آسیا موافقت کرده باشد، در نتیجه مدیران استقلال حتی با مبلغی بین 40 تا 50 هزار دلار کمتر از هزینه اعلام شده 250 هزار دلاری به تهران بازگشته اند!

دیدگاه‌ها