کد خبر : 1784758 | 18 مهر 1400 ساعت 14:21 | 31.8K بازدید | 11 دیدگاه

مشکل تماشاگر حل شده، اما بازی در خاورمیانه نه؛

وحشت بزرگ کره‌‎ای‌ها از سردار و تاریخ

کره‌ای‌ها معقتدند مهار سردار آزمون می‌تواند کلید بازی برابر تیم ملی ایران و شکست طلسم 74 ساله باشد.

وحشت بزرگ کره‌‎ای‌ها از سردار و تاریخ

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتبال ایران در شرایط بسیار ایده‌آلی به کره جنوبی رسیده و در ورزشگاه آزادی با اتکا به بازیکنان تعیین کننده و سرحال این روزهای خود، به دنبال یازدهمین برد با دراگان اسکوچیچ است. این‌ها موضوعاتی است که به علاوه سابقه بازی در ورزشگاه آزادی، به شدت اهالی فوتبال در کره‌جنوبی را نگران کرده است.


در حال حاضر تیم فوتبال کره‌جنوبی با کسب 7 امتیاز از 3 مسابقه، رتبه دوم جدول رده‌بندی گروه اول مسابقات مقدماتی جام جهانی را پس از ایران که با کسب 9 امتیاز از سه مسابقه در صدر قرار گرفته، در اختیار دارد و به هیچ وجه دوست ندارد با شکست در تهران، اختلاف امتیاز در فاصله یک هفته مانده به پایان مرحله رفت مسابقات به 5 امتیاز برسد.


پس برای کره‌ایها این بازی و نتیجه آن اهمیت بسیاری دارد و در یکی از گزارش‌های روز یکشنبه سایت‌های خودشان اینطور به این مسابقه و سختی آن پرداخته شده است:« انتظار بازی بسیار سختی داریم. حریف ایران است که سال‌ها در آسیا به همراه کره‌جنوبی و ژاپن برای کسب عنوان قدرتمندین تیم قاره تلاش کرده است. ضمن اینکه محل برگزاری این مسابقه ایران است که به گورستان تیم‌های حریف معروف است. در این مسابقه درست است که مثل قبل ده‌ها هزار نفر بازی را از نزدیک تماشا نخواهند کرد، اما آن احساس دشوار بازی کردن در خاورمیانه همچنان پایدار است.»


قسمت بعدی گزارش خبرنگار کره‌ای به طلسم شکست ناپذیری ایران در تهران اشاره می‌‍کند و در مورد آن نوشته است:« از گذشته تا به حالا، کره‌جنوبی در ایران ضعف خاصی داشته و از سال 1974 حالا 47 سال است که در ایران پیروز نشده‌اند. پایئولو بنتو در این مورد می‌گوید:« بازی با ایران چالش بزرگی است، ولی ضعف در بازی با ایران مربوط به گذشته است و ما باید به آینده نگاه کنیم.»


موضوع بعدی مورد اشاره این گزارش به اهمیت سردار آزمون در ترکیب تیم ملی ایران اشاره دارد و با اینکه این روزها مهدی طارمی عملکرد بهتری از آزمون داشته، باز هم تاکید این رسانه کره‌ای روی آزمون است و آنها از بازیکن تیم فوتبال زنیت سن‌پترزبورگ به عنوان سرگروه تیم ملی ایران نام برده‌اند و در مورد این مهاجم اهل بندر ترکمن نوشته‌اند:« یک نکته پیچیده دیگر هم وجود دارد و آن هم سردار آزمون است که رهبری نسل فعلی فوتبال ایران را برعهده دارد و به دنبال گلزنی به کره جنوبی است و در این مسیر دنباله‌رو علی دایی است که رکورد بیشترین گل تاریخ ملی را تا چند ماه پیش در اختیار داشت و همینطور جواد نکونام که یکی از بهترین هافبک‌های تاریخ فوتبال آسیا بوده است.»


بخش بعدی این گزارش ارائه آماری از سردار آزمون است که طی سال‎های اخیر عملکرد چشم‌گیری با زنیت داشته و فصل گذشته را نیز با 19 گل تمام کرد، اما در این بخش از گزارش بیشتر عملکرد او در تیم ملی مدنظر قرار گرفته است و البته تعداد گل‌های ملی او که بسیار قابل توجه است.


کره‌ایها در این مورد می‌گویند، اگر ایران آزمون دارد ما هم کیم را داریم؛ مدافعی که در مورد آزمون حرف نزده و در مصاحبه خود تاکید کرده که تیم ملی  فوتبال کره جنوبی بتواند تیم ایران را از کار بیندازد:« به جای مهار کردن یک بازیکن ما باید با تجزیه و تحلیل مناسب به عنوان یک تیم آماده مسابقه شویم. تا زمانی که از نظر روحی باشیم، می توانیم برنده باشیم و این را مطمئنم.»

دیدگاه‌ها