کد خبر : 1820615 | 31 فروردين 1401 ساعت 13:02 | 22K بازدید | 2 دیدگاه

اودیون ایگالو خرید غیرمنتظره ای که در آسیا هم درخشید

یک منچستری و پر کردن جای گومیس برای الهلال

اودیون ایگالو مهاجم سابق منچستر یونایتد که به عنوان جانشین بافتیمبی گومیس به الهلال پیوسته، در این مدت عملکرد درخشانی در ترکیب قهرمان آسیا داشته است.

یک منچستری و پر کردن جای گومیس برای الهلال

به گزارش "ورزش سه"، خرید یک مهاجم 30 ساله از لیگ چین، انتقال عجیب و غیرمنتظره ای بود که در آخرین روزهای نقل و انتقالات زمستانی دو فصل پیش (2019 – 2020) به وقوع پیوست و اودیون ایگالو مهاجم ملی پوش نیجریه ای راهی اولدترافورد شد تا لباس منچستر را بر تن کند.

اوله گونار سولسشر سرمربی وقت یونایتد برای کسب سهمیه اروپایی به دنبال تقویت خط حمله خود بود و ایگالو از شانگهای شنهوا به جمع شیاطین سرخ اضافه شد. او در 19 بازی برای یونایتد به میدان رفت و تنها موفق به زدن 5 گل شد و فصل قبل نیز مشخصا جایی در افکار سولسشر نداشت و تا نیم فصل جز دقایق کوتاهی، فرصت چندانی برای حضور در ترکیب تیم را به دست نیاورد و در نقل و انتقالات زمستانی با انتقال غیرمنتظره دیگری این بار راهی لیگ عربستان شد.

ایگالو با سابقه 23 بار پوشیدن پیراهن منچستر یونایتد تصمیم گرفت حضور در الشباب عربستان را نیز تجربه کند. برخلاف دوران حضور در انگلیس، او در الشباب هم فرصت بیشتری برای بازی به دست آورد و هم اینگه گل های بیشتری را وارد دروازه رقبا کرد. او در 19 بازی لیگ امسال و در همه رقابت ها 13 بار پایش به گلزنی باز شد و همین درخشش ها سبب شد تا مدیران الهلال به دنبال خرید بازیکن 32 ساله نیجریه ای بیفتند.

 

1707493

 

با جدایی بافتیمبی گومیس از الهلال، سران باشگاه در پی  پر کردن جای خالی ستاره فرانسوی خود بودند. بازیکنی که از لیگ برتر انگلیس به این کشور آمده بود و در تیم الشباب که ستاره های کمتری در اختیار دارد، توانسته بود به خوبی بدرخشد. همین مسئله کافی بود تا پیشنهاد خوب مالی آبی های ریاض باعث فروش ایگالو و پیوستن او به الهلال شود.

ایگالو نخستین بار در جام جهانی باشگاه ها برابر الجزیره به میدان رفت و موفق به گلزنی نیز شد. تلاش های او برابر چلسی بی نتیجه بود و در بازی رده بندی مقابل الاهلی مصر نیز نیمکت نشین بود. پس از تغییرات روی نیمکت الهلال، این بازیکن به مهره ثابت خط حمله تیم رامون دیاز تبدیل شد و او در دیدار یک چهارم نهایی جام حذفی نیز برابر رقیب دیرینه یعنی النصر موفق به گلزنی شد.

نکته جالب اینکه نخستین بازی ایگالو در لیگ حرفه ای عربستان مقابل تیم سابقش الشباب بود و او در این بازی 2 بار پایش به گلزنی باز شد. پس از آن و به طور کلی، این بازیکن باتجربه 12 بار برای الهلال به میدان رفته و 12 مرتبه نیز موفق به گلزنی شده که آمار فوق العاده ای برای او محسوب می شود.

 

1707494

 

این بازیکن که جانشین گومیس در خط حمله آبی های ریاض شده، به مانند این بازیکن فرانسوی نیز شادی خاصی دارد و پس از هر بار گلزنی، بالهایش را به نشانه پرواز عقاب باز کرده و اینگونه شادی خودش را به نمایش می گذارد.

ایگالو شب گذشته نیز در چهارمین دیدار الهلال در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا برابر استقلال تاجیکستان به میدان رفت و موفق شد دو بار دروازه حریف را باز کند تا تجربه گلزنی در بالاترین سطح از رقابت های باشگاهی قاره کهن را نیز به کارنامه اش اضافه کند.

 

1707495

 

او که در دو دیدار ابتدایی برابر الریان و الشارجه جزو لیست الهلال قرار نگرفت تا فرصت بیشتری برای استراحت به دست بیاورد، در بازی سوم تیمش مقابل استقلال دوشنبه به میدان رفت اما در گلزنی ناموفق بود تا اینکه شب گذشته و در دور چهارم و دیدار برگشت مقابل نماینده تاجیکستان موفق به دبل شد و برای حریفان آسیایی الهلال خط و نشان کشید.

پر بودن دست رامون دیاز سرمربی الهلال در استفاده از بازیکنان خارجی باعث شده تا الهلال به لطف داشتن بازیکنان خارجی متعدد و باکیفیتی نظیر اودیون ایگالو به یکی از مدعیان جدی کسب عنوان قهرمانی آسیا تبدیل شود و این بازیکن نیز تاکنون به خوبی جای خالی بافتیمبی گومیس را در ترکیب آبی های ریاض پر کرده است.

 

1707492

دیدگاه‌ها