کد خبر : 1828787 | 22 خرداد 1401 ساعت 15:33 | 73.2K بازدید | 17 دیدگاه

مربی کارکشته آلمانی به ایران می‌آید؟

ماگات گزینه جذاب و هیجان انگیز سپاهانی‌ها

مسئولان باشگاه سپاهان مذاکره با فیلیکس ماگات آلمانی را آغاز کرده‌اند و اگر اتفاقی رخ ندهد این مربی طی روزهای آتی به عنوان جانشین نویدکیا معرفی خواهد شد.

ماگات گزینه جذاب و هیجان انگیز سپاهانی‌ها

به گزارش "ورزش سه"، هضم کردن خبر خداحافظی محرم نویدکیا کار سختی برای هواداران سپاهان به شمار می‌رود و به همین دلیل سرمربی فصل آینده طلایی‌پوشان که قرار است جانشین چهره محبوب اصفهانی‌ها باشد کار بسیار سختی در پیش دارد. در این بین جدایی اسماعیلی‌فر و زمزمه‌هایی که درباره خروج چند ستاره دیگر سپاهان نظیر سروش رفیعی و سجاد شهباززاده شنیده می‌شود نیز دغدغه‌های هواداران این تیم را دو چندان کرده است.
با این حال از پیرامون باشگاه سپاهان خبر می‌رسد که مذاکرات برای انتخاب جانشین محرم نویدکیا از روزهای پایانی هفته گذشته آغاز شده و اگر اتفاق ویژه‌ای رخ ندهد، ظرف چند روز آینده نهایی خواهد شد.
در همین زمینه محمدرضا ساکت که هم به عنوان مدیرعامل سپاهان در دهه 80 و هم به عنوان یکی از مدیران بلندپایه فوتبال ایران در دهه 90 عملکرد قابل توجهی داشته، این روزها در حال مذاکره با فیلیکس ماگات سرمربی سرشناس و مطرح آلمانی است که بی‌شک در صورت نهایی شدن این مذاکرات، حضور این مربی می‌تواند کمک زیادی به فوتبال ایران و بهبود کیفیت فنی آن نیز بکند.
البته مسئولان باشگاه سپاهان علاوه بر این مربی آلمانی که مذاکرات با او در مراحل پایانی قرار دارد، شرایط چندین مربی سرشناس دیگر که در ایران سابقه حضور دارند، نیز زیر نظر دارند و اگر مذاکرات برای جذب ماگات به هر دلیلی مطابق برنامه پیش نرود، گزینه‌های دیگر را مدنظر قرار خواهند داد؛ گزینه‌هایی که آنها هم حضورشان می‌تواند با هیجان و البته بار فنی زیادی برای سپاهان همراه باشد.

1720810
کریمی و هاشمیان دو بازیکن ایرانی هستند که در بایرن مونیخ سابقه همکاری با ماگات را دارند. ماگات در شالکه نیز در انتقالی عجیب علی کریمی را از استیل آذین به فوتبال آلمان برد.

سپاهان طی دو سال گذشته با محرم نویدکیا توانست به مقام‌های نایب قهرمانی و سومی دست پیدا کند و هواداران این تیم که فوتبال زیبایی نیز از تیم‌شان می‌دیدند تنها در فصل جدید با کسب عنوان قهرمانی راضی خواهند شد.
ماگات جزو شش نفری است که هم به عنوان بازیکن و هم به عنوان مربی توانسته قهرمان مسابقات بوندسلیگا شود. او به عنوان مربی دو بار با بایرن مونیخ به مقام قهرمانی بوندسلیگا دست پیدا کرده و یکبار هم این عنوان را با وولفسبورگ در فصلی که این باشگاه اشکان دژاگه را در اختیار داشت به دست آورده است. او دو مرتبه نیز با بایرن مونیخ قهرمان جام حذفی آلمان شده است.
ماگات که تجربه حضور در تیم‌های پرشماری نظیر هامبورگ، نورنبرگ، وردربرمن، آینتراخت فرانکفورت، اشتورتگارت، بایرن مونیخ، وولسفبورگ، فولام، شاندونگ و هرتابرلین را دارد، در صورت قبول پیشنهاد سپاهان به یکی از شناخته‌ترین مربیان دنیا بدل خواهد شد که سابقه حضور در فوتبال ایران را نیز پیدا می‌کند.

دیدگاه‌ها