کد خبر : 1835906 | 08 مرداد 1401 ساعت 15:22 | 18.6K بازدید | 3 دیدگاه

نویدکیا معلم فارسی من بود؛

موجیری: گولسیانی یکی از بهترین‌های گرجستان است

مدافع گرجستانی سابق سپاهان و فولاد ابراز امیدواری کرد این دو تیم با ستاره‌های جدید خود بتوانند در لیگ جدید موفق باشند.

موجیری: گولسیانی یکی از بهترین‌های گرجستان است

به گزارش "ورزش سه"، جابا مجیری نامی آشنا برای فوتبالدوستان ایرانی است؛ مدافع گرجستانی که حدود 9 سال در لیگ برتر ایران در ترکیب سپاهان و فولاد خوزستان به میدان رفت و بازی های درخشانی نیز داشت. او که اولین بار با پیراهن سپاهان در ایران مشاهده شد، بعد از یک وقفه کوتاه که به کشور خود رفت، دوباره به ایران برگشت و پیراهن فولاد را چندین سال برتن کرد.

حالا چند سالی از دوران بازنشستگی مجیری می‌گذرد و این فوتبالیست گرجستانی همچنان روابط خوبی در ایران دارد. او در این سال‌ها که دیگر فوتبال بازی نمی‌کند، هر چند وقت یکبار به ایران سر می‌زند و البته که از حضور بازیکنان هموطن خود در ایران استقبال می‌کند.

مجیری ضمن حمایت از گئورگی گولسیانی مدافع گرجستانی پرسپولیس امیدوار است در‌آینده ای نزدیک شاهد حضور گرجستانی‌های دیگر در لیگ ایران باشد.

بازیکن سابق سپاهان و فولاد در گفت و گویی با خبرنگار ما درباره شرایط لیگ ایران و برخی مسائل دیگر صحبت‌هایی را انجام داد که مشروح آن را در ادامه می خوانید:

**لیگ ایران را دنبال می‌کنید؟
بله، بعضی از بازی ها و به خصوص دیدارهایی که یک طرف آن سپاهان یا فولاد باشد را نگاه می‌کنم. به نظرم سطح لیگ ایران نسبت به زمانی که ما بازی می‌کردیم بهتر شده است. کیفیت بازیکنان بسیار بالاتر رفته و شرایط بهتر فنی ای که بر تیم ها نسبت به قبل حاکم است نشان دهنده بالا رفتن کیفیت مربیان لیگ برتری است.

1731094

**اوضاع سپاهان و فولاد دو تیم سابق خود را چطور می‌بینید؟
به نظر من سپاهان و فولاد بهترین باشگاه‌های ایران هستند. آنها پارسال بدشانسی آوردند و قهرمان نشدند. الان اما بسیار پرمهره تر شده‌اند. بازیکنی مثل اشکان دژاگه که بسیار بزرگ است به فولاد رفته و امیدوارم امسال هم سپاهان و هم فولاد نتایج درخشان و خوبی به دست آورند.

**در حال حاضر تنها بازیکن گرجستانی لیگ ایران گولسیانی است؛ او را دنبال می‌کنید؟
گئورگی یکی از بهترین بازیکنان گرجستان محسوب می‌شود. او در یکی از بهترین های تیم های کشور ما یعنی دینامو تفلیس توپ می‌زد. به نظرم یکی از بهترین خارجی هایی است که در لیگ ایران بازی می کند. قطعا تیم بزرگی مثل سپاهان از کیفیت او باخبر بوده که چند سال از گولسیانی استفاده کرده است. همچنین پرسپولیس هم با آن همه هوادار اگر گولسیانی شرایط خوبی نداشت، قبول نمی کرد که این بازیکن را به خدمت بگیرد. امیدوارم او در پرسپولیس هم موفق باشد. چند روز قبل با گئورگی صحبت کردم و فهمیدم شرایط او خوب است. انشاالله ایام خوبی را تجربه کند.

**در گذشته بازیکنان گرجی دیگری هم به ایران آمدند اما در کل از کشور شما فوتبالیست های زیادی در لیگ ایران نبودند...
بله، کاخا کاکاشویلی را خودم به ایران آوردم و به فوتبال ایران معرفی اش کردم. البته او مصدوم شد و نتوانست زیاد در ایران بازی کند. با اینحال الان شرایط او خوب است و ممکن است در آینده دوباره به فوتبال ایران برگردد و بازی کند.

**به نظر می‌رسد فرهنگ گرجی‌ها به ایرانی‌ها نزدیک است؛ شما به عنوان کسی که سال‌ها در ایران بودید این مساله را تایید می‌کند؟
ما مثل جنوبی های ایران هستیم(می‌خندد). ما میهمان نواز هستیم، درست مثل ایرانی‌ها. گرجی‌ها مثل ایرانی‌ها آدم‌های گرمی هستند و هرگز در رفتار آنها سردی احساس نمی‌کنید. من 9 سال در ایران بودم اما هیچ وقت احساس نکردم که بیرون از خانه‌ام هستم.

**در سال‌های گذشته و بعد از پایان فوتبال بازهم به ایران سفر کرده‌اید؟
بله، چند بار به ایران آمدم. یکبار به خاطر کاخا آمدم. چند بار هم برای کار آمدم. دوستان زیادی در ایران دارم. هنوز با هادی عقیلی و جلال اکبری و... در ارتباط هستم. البته بیشتر وقتی به ایران می آیم، به اهواز می روم یا در تهران می‌مانم.

1731093

**بازیکنان ایرانی هم در گرجستان حضور دارند؟
بله ، اخیرا بازیکنی به نام محمدرضا عباسی که 19 سال سن دارد و جوان است به یکی از تیم های گرجستان آمده. به نظرم این ارتباط دوطرفه به نفع فوتبال دو کشور است.

**با اینکه چند سال اینجا نبودید، فارسی را همچنان خوب حرف می‌زنید...
(می‌خندد) اولین معلم فارسی من محرم نویدکیا بود. هر کلمه ای را اشتباه می‌گفتم او در سپاهان به من می‌گفت که این غلط است وچطور صحبت کن. بعدها فارسی را یاد گرفتم و الان هم رفقای فارسی زبان زیادی دارم.

دیدگاه‌ها