کد خبر : 1852346 | 16 آبان 1401 ساعت 16:54 | 2.7K بازدید | 1 دیدگاه

گرمای شدید دردسرساز شد: کنیا فاتح ماراتن نیویورک

اوانز چابت و شارون لوکدی که هر دو اهل کنیا هستند موفق شدند برنده دوی ماراتن نیویورک شوند.

گرمای شدید دردسرساز شد: کنیا فاتح ماراتن نیویورک

به گزارش "ورزش سه"، مسابقارات ماراتن دوی نیویورک روز یکشنبه برگزار شد و قهرمان هرکدام از رشته‌ها مشخص شدند.
دنیل دو ناسیمنتو که از ابتدا کارش را بسیار سریع شروع کرد و موفق شد فاصله خوبی با سایرین ایجاد کند و در اکثر مسیر نیز نفر اول بود اما با شدت گرما از حال رفت و به زمین افتاد تا چابت از این فرصت استفاده کند و با زمان دو ساعت و هشت دقیقه و 41 ثانیه به مقام اول برسد. شورا کیتاتا از اتیوپی هم با 13 ثانیه اختلاف دوم شد.
گفته می‌شود دو ناسیمنتو با فاصله حداقل دو دقیقه در اکثر مسیر از حریفان پیش بود اما گرمای بیش از حد باعث شد که در 21 مایلی به زمین بیفتد و در نتیجه تیم پزشکی بالای سر او حاضر شد تا شرایط این دونده را بررسی کند. این در حالی بود که او چند مایل قبل به مدت 20 ثانیه از توقف دستشویی استفاده کرده بود.

1760504
دونده برزیلی که در اکثر مسیر از رقبا پیش بود، نتوانست به دلیل گرمای بیش از حد به خط پایان برسد و در میانه راه به زمین افتاد و از حال رفت

گرمای هوا در نیویورک به شکل عجیبی بالا بود و دمای ثبت شده در ساعت 11 صبح در سنترال پارک به 23 درجه سانتی‌گراد رسید که پیش از این بی‌سابقه بود و باعث شد که این گرم‌ترین مسابقه از سال 1986 شود که مراسم به نوامبر منتقل شد. آخرین رکورد گرمایشی که ماراتن دو نیویورک به ثبت رسانده بود به سال 1993 برمی‌گشت که دمای هوا 19 درجه بود.
از سوی دیگر، لوکدی که برای اولین بار در دوی ماراتن نیویورک شرکت کرده بود نیز موفق شد با زمان 2:23:23 در جایگاه اول قرار بگیرد و این در حالی بود که چمتای سالپتر با اختلاف هفت ثانیه در جایگاه دوم قرار گرفت.

دیدگاه‌ها