کد خبر : 1861531 | 06 دی 1401 ساعت 18:50 | 15.7K بازدید | 4 دیدگاه

بیژن حیدری به صحنه جنجال باز می‌گردد

سوت‌های اتمی پزشک محترم لیگ برتر فوتبال ایران

در چند سال گذشته هر وقت بیژن حیدری قضاوت مسابقات استقلال را برعهده داشته، یک جنجال بزرگ ایجاد شده است.

سوت‌های اتمی پزشک محترم لیگ برتر فوتبال ایران

به گزارش "ورزش سه"، یکبار دیگر قضاوت بیژن حیدری برای استقلال خبرساز شده است؛ دو تصمیم مشکوک پزشک ارتوپدی که سال‌های سال است در عرصه داوری فعالیت می‌کند در بازی استقلال نفت آبادان سوژه داغ فوتبال در یکی دو روز گذشته بوده است. بعضی کارشناسان اعتقاد دارند بیژن حیدری باید در اوایل نیمه دوم صالح حردانی را از بازی اخراج می‌کرد و از طرفی پنالتی‌ای که او در ثانیه‌های پایانی برای استقلال گرفت مورد بحث واقع شده است. اعتراض تند باشگاه نفت آبادان به تصمیمات خبرساز دکتر بیژن را هم در ادامه شاهد بودیم تا یک جنجال بزرگ به راه بیفتد.

در کنار همه این مسائل قضاوت های بیژن حیدری در بازی‌هایی که یک طرف آن استقلال بوده همواره با جنجال‌های متفاوتی همراه شده است. او در برخی بازی‌ها اعتراض استقلالی‌ها را به جان خریده و در برخی مسابقات هم مورد انتقاد حریفان استقلال قرار گرفته است. باهم برخی قضاوت های جنجالی بیژن حیدری برای استقلال و حریفانش را مرور می‌کنیم.

1785503


**یک پنالتی در لیگ نوزدهم دردسر درست کرد
در لیگ نوزدهم دو تیم استقلال و سپاهان در شرایطی مقابل یکدیگر قرار گرفتند که این بازی تقابل حساس فرهاد مجیدی و امیر قلعه‌نویی محسوب می‌شد. البته قلعه‌نویی به خاطر بیماری روی نیمکت سپاهان حضورنداشت. بیژن حیدری که آن زمان 42 سال سن داشت، یک پنالتی جنجالی به سود استقلال اعلام کرد. صحنه برخورد شایان مصلح و شیخ دیاباته که سپاهانی‌ها معتقد بودند که مصلح مرتکب خطا نشده و دیاباته شبیه‌سازی کرده اما بیژن حیدری اعلام پنالتی کرد تا با گلزنی دیاباته آبی‌ها پیش بیفتند و در نهایت شاگردان مجیدی با برتری 2 بر یک از سد سپاهان گذشتند. در آن بازی آرش رضاوند هم با کارت قرمز بیژن حیدری از میدان مسابقه خارج شد. کارت قرمزی که با اعتراض تند و شدید فرهاد مجیدی همراه شد و برای دقایقی بازی متوقف شده بود.

1785506

**تکرار پنالتی و از دست رفتن قهرمانی
دو فصل پیش استقلال و فولاد با پشت سر گذاشتن مسابقات سخت به فینال جام حذفی رسیدند. حاصل کار شاگردان فرهاد مجیدی و جواد نکونام در 120 دقیقه تساوی بود تا بازی به ضربات پنالتی برود. قاضی آن مسابقه حساس بیژن حیدری بود و در ضربات پنالتی یک تصمیم جنجالی از سوی این داور باتجربه شاید به منزله از دست رفتن قهرمانی برای آبی ها تمام شد. در آن بازی اگرچه یکی دو بازیکن استقلال پنالتی های خود را خراب کردند اما اتفاق جنجالی در صحنه پنالتی اول فولاد رخ داد. جایی که رشید مظاهری دروازه بان استقلال پنالتی بازیکن فولاد را مهار کرد اما دکتر بیژن رای به تکرار ضربه داد. او اعتقاد داشت مظاهری قبل از زده شدن ضربه پای خود را از روی خط برداشته و جلو آمده است. تکرار پنالتی گل شد و بعدها استقلالی‌ها به شدت نسبت به این تصمیم معترض شدند و معتقد بودند دکتر بیژن قهرمانی حذفی را از آنها گرفته است.

1785507

**پیکان هم مدعی شده بود
تیم استقلال در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فصل گذشته میهمان پیکان بود. در مسابقه ای که به وقت های اضافی رفت و در نهایت یک بر صفر به سود آبی ها خاتمه یافت، بیژن حیدری یک تصمیم جنجالی دیگر را اتخاذ کرد. بعد از بازی پیکانی‌ها مواضع شدیدی نسبت به قضاوت این داور باتجربه گرفتند و البته بسیاری از طرفداران تیم های دیگر هم به این موضوع پرداختند که در دقیقه 57 باید علیرضا رضایی دروازه بان استقلال از بازی اخراج می‌شد. در آن صحنه منتقدان حیدری بر این باور بودند که دروازه‌بان استقلال بیرون از محوطه جریمه توپی که تک به تک بوده را با دست گرفته و باید ضمن اعلام خطا اخراج می‌شده است. حیدری اما چنین نظری نداشت تا یک جنجال دیگر به راه بیفتد.

1785505

**حیدری، بازهم علیه تیم قلعه‌نویی
کمیته داوران فدراسیون فوتبال قضاوت بازی حساس استقلال و گل‌گهر سیرجان در هفته بیست و یکم فصل گذشته را به بیژن حیدری سپرد. بازهم تقابل مجیدی و قلعه‌نویی. آن بازی را استقلال با نتیجه دو بر یک برد اما اتفاق جنجالی‌ پنالتی‌ای بود که حیدری در دقایق پایانی به سود استقلال گرفت و همین مساله باعث شد امیر قلعه‌نویی و سایر نیمکت‌نشینان به شدت علیه دکتر بیژن موضع بگیرند. بعد از مصاحبه فوق‌العاده جنجالی قلعه‌نویی با دوربین صداوسیما، حساب توییتری باشگاه گل‌گهر هم مطالب عجیبی را علیه داور تحصیلکرده فوتبال مطرح کرد. باشگاه گل‌گهر با تیتر «پنالتی صد میلیاردی» نوشته بود: «داور وسط مسلط به صحنه پنالتی نمی‌گیرد؛ داور کنار می‌گیرد».

1785508

**استقلال همین فصل از حیدری شکایت کرده بود!
جالب است که بدانید استقلالی‌ها در همین فصل جاری از بیژن حیدری شکایت کرده بودند! دکتر فوتبال ایران در هفته اول لیگ مسابقه استقلال و سپاهان را سوت زد. بازی‌ای که با برتری دو بر صفر شاگردان مورایس بر بازیکنان ساپینتو خاتمه یافت. بعد از بازی باشگاه استقلال نسبت به قضاوت حیدری موضع گرفت و اعلام کرد که از این داور شکایت خواهد کرد. استقلالی‌ها معتقد بودند حیدری خطای پنالتی روی آرمان رمضانی را اعلام نکرده و همین موضوع در تعیین نتیجه مسابقه تاثیرگذار بوده است.

1785509

دیدگاه‌ها