کد خبر : 1862046 | 10 دی 1401 ساعت 01:59 | 13.9K بازدید | 3 دیدگاه

بازگشت به مسابقات یوفا در دستور کار؛

حضور روسیه در آسیا فعلا منتفی است!

فدراسیون فوتبال روسیه به دنبال حضور در مرحله مقدماتی جام جهانی در قاره اروپاست.

حضور روسیه در آسیا فعلا منتفی است!

به گزارش "ورزش سه"، اتحادیه فوتبال روسیه دقایقی پیش اعلام کرد که می‌خواهد تیم‌هایش به مسابقات بین‌المللی بازگردند و در اروپا به کار خود ادامه دهند.

جلسه کمیته اجرایی اتحادیه فوتبال روسیه در روز جمعه تصمیم گرفت فعلاً حضور در کنفدراسیون فوتبال آسیا را از دستور کار خود خارج کند و مذاکرات با یوفا برای رفع محرومیت را ادامه دهد.

دیوکوف رئیس فدراسیون فوتبال روسیه در این خصوص گفت: «برای ما مهم است که در مقدماتی جام جهانی 2026 شرکت کنیم.» او اگرچه حضور در آسیا را به طور کلی رد نکرد اما گفت که به دنبال تشکیل کارگروهی است که رایزنی با یوفا برای حضور روسیه در مسابقاتش را جدی تر کند.

به عنوان بخشی از محرومیت یوفا، روسیه از قرعه کشی مقدماتی یورو 2024 کنار گذاشته شده است و در مسابقات مقدماتی که از ماه آینده شروع می شود، شرکت نخواهد کرد.

روسیه همچنین از سوی فیفا از حضور در رقابت‌های بین‌المللی فوتبال محروم شد و در جام جهانی 2022 قطر که با پیروزی آرژانتین به پایان رسید، حضور نداشت. دادگاه داوری ورزش (CAS) مستقر در سوئیس، درخواست‌های روسیه برای لغو محرومیت‌های فیفا و یوفا را رد کرد.

پیش از این روسای فوتبال باشگاهی در روسیه، هشدار دادند که حضور در کنفدراسیون فوتبال آسیا، قرارگیری در نقطه صفر برای فوتبال روسیه خواهد بود.

دیدگاه‌ها