کد خبر : 1868680 | 16 بهمن 1401 ساعت 14:29 | 5.6K بازدید | 1 دیدگاه

پاسخ منفی ژاپنی‌ها به ایران برای دیدار با تیم ملی

رایزنی فدراسیون بسکتبال با ژاپنی ها به منظور انجام دیدار تدارکاتی پیش از پنجره ششم و پایانی انتخابی جام جهانی با وجود پیگیری های بسیار به نتیجه نرسیده است.

پاسخ منفی ژاپنی‌ها به ایران برای دیدار با تیم ملی

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر، اهمیت دو دیدار پنجره ششم و پایانی انتخابی جام جهانی و لزوم کسب امتیاز کامل از آنها، برگزاری دیدار تدارکاتی پیش از حضور در این پنجره را وارد برنامه های پیشنهادی تیم ملی بسکتبال کرد تا بر اساس آن ملی پوشان یک هفته زودتر از زمان مقرر برای دیدار با تیم ملی ژاپن عازم این کشور شوند و طی یک هفته برگزارکننده یک یا دو دیدار تدارکاتی با تیم های باشگاهی ژاپن باشند.

البته اجرای این برنامه تدارکاتی منوط به همکاری باشگاهی از سوی ژاپنی‌ها بود که تا به امروز میسر نشده و همین مسئله احتمال لغو دیدارهای تدارکاتی پیش‌بینی شده را موجب شده است.

پشنهاد برگزاری دیدار تدارکاتی پیش از دو دیدار پنجره ششم و پایانی انتخابی جام جهانی، جزء برنامه‌هایی بود که بعد از پنجره قبل (آبان ماه) مطرح شد. بر همین اساس طی یک ماه و نیم اخیر مسئولان فدراسیون بسکتبال با همتایان ژاپنی خود وارد مذاکره و رایزنی شدند تا از این طریق با حداقل یک تیم باشگاهی برای انجام دیدار تدارکاتی به توافق برسند، اما نگرانی‌های مربوط به و از طرفی خالی نبودن برنامه‌ها باعث شده تا امروز هیچ پاسخ مثبتی از این پیگیری‌ها حاصل نشده باشد.

این در حالی است که مقرر شده اردوی آماده‌سازی تیم ملی بسکتبال از ۲۱ بهمن ماه آغاز شود و ۲۶ بهمن ماه هم زمان اعزام به ژاپن اعلام شده است.

تیم ملی بسکتبال در چارچوب پنجره پایانی انتخابی جام جهانی ۴ اسفندماه در ژاپن به مصاف تیم ملی این کشور می‌رود و ۷ اسفندماه هم در هنگ‌کنگ با تیم ملی چین دیدار خواهد داشت.

فدراسیون بسکتبال در تلاش است پیگیری‌های خود را برای قطعی کردن دیدار تدارکاتی ملی‌پوشان در ژاپن ادامه دهد. اما حتی اگر این موضوع نتیجه‌ای نداشته باشد، سفر زودهنگام تیم ملی به ژاپن برای پیگیری یک‌هفته‌ای تمرینات در این کشور به قوت خود باقی است.

دیدگاه‌ها