کد خبر : 1868919 | 17 بهمن 1401 ساعت 19:27 | 22.2K بازدید | 3 دیدگاه

یک ایرانی نفر اول بایرن مونیخ! (عکس)

ستاره‌های شطرنج ایران، این روزها در رقابت‌های شطرنج برتر آلمان برای بایرن مونیخ دست به مهره شده‌اند.

یک ایرانی نفر اول بایرن مونیخ! (عکس)

به گزارش "ورزش سه " ، نفر اول و دوم رده‌بندی شطرنج‌بازان برتر ایران، این روزها در آلمان برای باشگاه پر نام و نشان بایرن مونیخ شطرنج بازی می‌کنند.
بعد از حضور نامداران فوتبال ایران در این باشگاه پرآوازه که سرآمد آنها علی دایی بود و با این تیم به مقام نایب قهرمانی جام باشگاه‌های اروپا هم رسید، بایرن مونیخ این روزها میزبان دو بازیکن برتر شطرنج ایران است. 
رقابت‌های شطرنج آلمان به شاخ بوندس‌لیگا معروف است و پرهام مقصودلو بر روی میز اول (به نوعی سرگروه و کاپیتان تیم) و محمد امین طباطبایی بر روی میز سوم برای این باشگاه پرنام و نشان بازی می‌کنند. هر چند نتایج تیم بایرن مونیخ در شطرنج همانند نتایج  این تیم در بوندس‌لیگا و در فوتبال نیست و آنها بعد از سه هفته و برگزاری 7 دور در رده یازدهم جدول شانزده تیمی قرار گرفته‌اند.

1799040

آنها در آخرین دیدار خود برابر تیم بادن بادن که صدرنشین رقابت‌ها و مدافع عنوان قهرمانی است، در روز تساوی مقصودلو برابر حریف نامدار خود ریچارد راپورت مجار و شکست طباطبایی برابر حریف آلمانی نتیجه را 5 بر 3 واگذار کردند تا اختلاف امتیازشان با تیم صدرنشین به 12.5 امتیاز برسد.
پنج تساوی و یک برد و یک شکست آمار پرهام مقصودلو در هفت بازی خود تا اینجای رقابت‌هاست که منتج به از دست دادن 8 واحد درجه ریتینگ او شده است. او که در رقابت‌های تاتا استیل موفق شد 9 واحد به امتیازات خود اضافه کند، در ادامه این رقابت‌ها باید این عقب‌افتادگی را جبران کند.
محمدامین طباطبایی نیز با سه برد، دو تساوی و دو شکست ، هیچ درجه‌ای از دست نداده است و امید دارد در ادامه مسابقات به باشگاه 2700تایی‌ها برسد و لقب مستعار سوپر استاد بزرگی را به افتخارات خود اضافه کند.

1799041

دیدگاه‌ها