کد خبر : 1869829 | 22 بهمن 1401 ساعت 21:22 | 38.6K بازدید | 12 دیدگاه

شب درخشش بن‌یدر

سقوط پاریس بدون بهترین‌های جهان، باخت به موناکو!

پاری سن ژرمن امشب در هفته بیست و سوم لیگ یک فرانسه در خانه موناکو نتیجه‌ای بهتر از شکست 3-1 به دست نیاورد.

سقوط پاریس بدون بهترین‌های جهان، باخت به موناکو!

به گزارش "ورزش سه"، پاری سن ژرمن در هفته بیست و سوم لیگ یک فرانسه به خانه موناکو رفت تا در آستانه دیدار حساس با بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان با این تیم دیدار کند.

پی‌اس‌جی در این بازی دو ستاره خود مسی و کیلیان امباپه را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت و امروز خبرهایی منتشر شد که نشان می‌داد چند نفر از بازیکنان این تیم به ویروسی گوارشی مبتلا شده‌اند.

پاریسی‌ها خیلی زود دروازه‌شان را باز شده دیدند. در حالی که تنها چهار دقیقه از شروع مسابقه گذشته بود. سانتر دیاتا به دست مارکینیوش برخورد کرد و هواداران موناکو معتقد بودند باید یک پنالتی به سود تیم‌شان اعلام شود، اما بازیکنان موناکو به حمله ادامه دادند. شوت بن یدر بعد از برخورد به پریرا مقابل گولووین قرار گرفت تا او موناکو را پیش بیندازد.

1800807
1800808

چند دقیقه بعد تیم میزبان صاحب موقعیت دیگری شد. هنریک پاس گولووین را برای فوفانا ارسال کرد، اما ضربه سر او را دوناروما دفع کرد تا در همان دقایق اولیه دروازه‌اش برای دومین بار باز نشود.

اما این پایان حملات همه‌ جانبه موناکو نبود. در دقیقه 18 تکل بیتشیابا روی پای دیاتا، بازیکن موناکو، باعث شد توپ مقابل پای بن‌یدر قرار بگیرد. او با یک شوت دوناروما را مغلوب کرد تا موناکو در کمتر از بیست دقیقه دو بار دروازه مهمان پاریسی‌اش را باز کند.

1800809
1800810

پی‌اس‌جی قادر به کنترل سرعت ضدحمله‌های موناکو نبود. بن‌صغیر پاسی زیبا برای دیاتا ارسال کرد و او با پشت پا توپ را به بن‌یدر سپرد. شوت کات‌دار او اما توسط دوناروما دفع شد تا پی‌اس‌جی از یک فاجعه فرار کند.

در دقیقه 30 پاری سن ژرمن صاحب یک کرنر شد ولی سنگربان موناکو با خروجی اشتباه باعث شد توپ به مارکینیوش برسد. ضربه او می‌رفت وارد دروازه موناکو شود که آگوئیلار توپ را از روی خط دروازه بیرون کشید.

چند دقیقه بعد پی‌اس‌جی موفق شد اختلاف را به یک گل کاهش دهد. خوان برنات از سمت راست فرار کرد و سانتر خوب او به محوطه شش‌قدم در حالی به وارن زئیر امری رسید که کسی او را کنترل نکرده بود. این هافبک فرانسوی با ضربه‌ای ساده اولین گل پاریسی‌ها را به ثمر رساند.

1800811
1800812

در حالی که لحظاتی به پایان نیمه اول باقی مانده بود و ساعت ورزشگاه دقیقه 45+2 را نشان می‌داد بن‌صغیر پاس خوبی برای بن‌یدر ساخته و پرداخته کرد. برنات با تکلی بلند سعی کرد توپ را از او دور کند اما بن‌یدر از این موقعیت فرار کرد و با شوتی پرقدرت دوناروما را مغلوب کرد تا نیمه اول با برتری 3-1 موناکو به پایان برسد.

1800813

حملات موناکو در آغاز نیمه دوم ادامه داشت. هنریک از سمت چپ سانتری تماشایی برای بن‌یدر ارسال کرد ولی دوناروما موفق شد ضربه سر او را به خوبی دفع کند.

فشار میزبان همچنان ادامه داشت. در دقیقه 74 گولووین در سمت چپ فضایی خالی پیدا کرد و سانتری به درون محوطه جریمه فرستاد. راموس توپ را دفع کرد ولی دخالت او می‌رفت توپ را وارد دروازه خودی کند که دوناروما موفق شد مانع از باز شدن دوباره دروازه پی‌اس‌جی شود.

1800814

در 10 دقیقه انتهای مسابقه پاری سن ژرمن سعی می‌کرد با اضافه شدن بازیکنان خط میانی و حتی مدافعین با حضور پرتعداد در یک‌ سوم دفاعی موناکو این نتیجه را جبران کند، اما آن‌ها به شکل مداوم روی ضدحمله‌ها آسیب‌پذیر نشان می‌دادند. امبولو روی یک فرار سریع از سمت چپ به سمت تیر نزدیک شوت زد، اما دوناروما موفق شد این توپ را مهار کند. 

در نهایت بازی با نتیجه 3-1 به سود موناکو به پایان رسید. موناکو با این پیروزی به رتبه دوم جدول صعود کرد. تیم کریستوف گالتیه که روز سه‌شنبه در یک بازی حساس در لیگ قهرمانان به مصاف بایرن مونیخ می‌رود با 54 امتیاز از 23 بازی صدرنشین لیگ یک است.

دیدگاه‌ها