کد خبر : 1939870 | 04 خرداد 1402 ساعت 18:00 | 29K بازدید | 12 دیدگاه

روبیالس: بخشیدن کارت قرمز وینیسیوس را درک نمی‌کنم

رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا می‌گوید از بخشش کارت قرمز وینیسیوس در بازی مقابل والنسیا توسط یکی از کمیته‌های این فدراسیون متعجب شده است.

روبیالس: بخشیدن کارت قرمز وینیسیوس را درک نمی‌کنم

به گزارش "ورزش سه"، لوئیس روبیالس، رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا، که بعد از جنجال‌ حملات نژادپرستانه به وینیسیوس جونیور به دفاع از او پرداخت و از جدل رسانه‌ای رئیس لالیگا با این ستاره برزیلی رئال مادرید انتقاد کرده بود امروز در اظهارات تازه‌اش ضمن محکومیت دوباره نژادپرستی گفت علت بخشیده شدن کارت قرمز او در دیدار مقابل والنسیا را درک نمی‌کند.

روبیالس در ابتدای صحبت‌های خود به دفاع از کشورش پرداخت و گفت اسپانیا کشوری مهمان‌نواز و والنسیا شهری فوق‌العاده است. او خشونت را غیرقابل‌قبول دانست و گفت نژادپرستی یکی از اشکال خشونت است. در این بیانیه که در سایت فدراسیون فوتبال منتشر شده و امضای روبیالس را پای خود دارد از اسپانیا به عنوان یکی از چندنژاده‌ترین کشورهای دنیا یاد شده که همه انسان‌ها از هر دین و رنگ پوستی در آن می‌توانند با بهترین کیفیت زندگی کنند. او در ادامه گفت همان‌طور که در واکنش اولیه‌اش اعلام کرده اتفاقات ورزشگاه مستایا علیه وینیسیوس را لکه‌ای بر آبروی کشور می‌داند ولی با نشانه رفتن همه مردم یک شهر مخالف است.

1879648

بخشی از بیانیه رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا که مورد توجه قرار گرفته انتقاد او از تصمیم یکی از واحدهای این فدراسیون است. کمیته مسابقات فدراسیون اسپانیا اعلام کرد کارت قرمزی که وینیسیوس در دیدار رئال مقابل والنسیا گرفته بود بخشیده شده است.

روبیالس با اعلام اینکه از این تصمیم شگفت‌‌زده شده و علت آن را درک نمی‌کند به مستقل بودن کمیته مسابقات تاکید کرد و گفت: "درباره تصمیم کمیته مسابقات فدراسیون حرف و حدیث زیادی مطرح شده است. همه می‌دانند که این کمیته از سه نفر تشکیل شده که توسط سه نهاد مختلف منصوب می‌شوند: یک نماینده از لالیگا، یک نماینده از فدراسیون فوتبال و یک نماینده از مجمع ملی ورزش کشور. طبق قانون عملکرد این کمیته کاملا مستقل است. خیلی وقت‌ها این کمیته یا دیگر کمیته‌های فدراسیون تصمیماتی می‌گیرند که من با آنها یا بخشی از آنها موافق نیستم. تصمیم اخیر درباره بخشیدن یک کارت قرمز که توسط داور به بازیکن داده شده را من متوجه نمی‌شود و نمی‌فهمم بر اساس کدام قانون این تصمیم گرفته شده است".

1879649

دیدگاه‌ها