کد خبر : 1958535 | 27 مرداد 1402 ساعت 15:50 | 10.3K بازدید | 2 دیدگاه

تیم ملی بسکتبال زنان مورد تحسین فدراسیون جهانی؛

واکنش فیبا به صعود تاریخی تیم ملی بسکتبال زنان

فدراسیون جهانی بسکتبال در یک گزارش نسبت صعود تیم ملی زنان ایران به فینال کاپ آسیا واکنش نشان داد.

واکنش فیبا به صعود تاریخی تیم ملی بسکتبال زنان

به گزارش "ورزش سه"، ظهر امروز از ساعت 11:30 بود که تیم ملی بسکتبال زنان ایران موفق به شکست اردن شد و بدین ترتیب، برای نخستین بار به فینال مسابقات کاپ آسیا دویژن B صعود کرد. بلافاصله بعد از این مسابقه، فیبا با انتشار یک گزارش در سایت رسمی فدراسیون جهانی بسکتبال، عملکرد شاگردان النی کاپوچیانی را تحسین کرد.

فیبا در این گزارش نوشت: ایران اولین باخت را به اردن تحمیل کرد تا نخستین فینالیست کاپ آسیا باشد. در جدال تیم‌های غرب آسیا، ایران موفق شد با نتیجه ۷۲ بر ۵۴ اردن را شکست دهد که این اولین باخت اردن در این مسابقات بود. این پیروزی حضور ایران در فینال را قطعی کرد تا آنها برای صعود به دویژن A نزدیکتر شوند. اولین حضورش را در این مسابقات بعد از سال ۱۹۷۴، سال ۲۰۲۱ تجربه کرد اما حضور آنها در جام ملت‌های آسیا بدون برد بود اما این پیروزی، صعود به فینال و بهبود عملکرد آنها چشمگیر است. 

در یک بازی فیزیکی که هر ۲ تیم داشتند، ایران توانست فرمی را حفظ کند که آنها را به نیمه نهایی رساند. این نشان دهنده بازی سخت دفاعی و توزیع حمله بین کل تیم بود.

بهترین بازیکن ایران فائزه شهریاری بود که با ۵ ضربه ۳ امتیازی در نهایت ۲۲ امتیاز کسب کرد. او یکی از برترین گلزنان ایران در این رقابت‌ها بوده است. پیشرفت او چیزی است که باید به آن اشاره کرد چرا که این بازیکن ۲۸ ساله در کل مسابقات در سال ۲۰۲۱ تنها ۱۷ امتیاز کسب کرد.

دیدگاه‌ها