کد خبر : 1974943 | 02 آبان 1402 ساعت 21:52 | 238.5K بازدید | 470 دیدگاه

یک پنالتی برای آنها سوخت، یکی برای ما؛

پرسپولیس 2 - استقلال تاجیک 0: باید سه هیچ می‌شد!

تیم پرسپولیس با دو گل موفق شد استقلال تاجیکستان را شکست دهد.

پرسپولیس 2 - استقلال تاجیک 0: باید سه هیچ می‌شد!

به گزارش "ورزش سه"، در چارچوب هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا تیم پرسپولیس در شرایطی مقابل استقلال تاجیکستان قرار گرفت که بعد از پیروزی مقابل الدحیل امید زیادی داشت تا بتواند با کسب دومین پیروزی، شرایط خود در جدول را بهتر کند. حضور هواداران پرسپولیس در ورزشگاه رنگ و بوی خاصی به استادیوم آزادی بخشیده بود اما بازی با حملات استقلال تاجیکستان آغاز شد.

روی یکی از این حملات و با اشتباه مسعود ریگی و البته به کمک تکنولوژی داور ویدیویی، یک پنالتی به سود استقلال تاجیکستان اعلام شد. مهاجم نیجریه‌ای استقلال اما این ضربه پنالتی را از دست داد تا تیم میهمان فرصت بسیار خوب برای برتری را از دست بدهد.

در ادامه و پس از درگیری و مشاجره عجیب سروش و کنعانی روی یک ضربه ایستگاهی در دقیقه 40 که منجر به تعویض هر دو بازیکن خاطی در آغاز نیمه دوم شد، پرسپولیس با شوت سعید صادقی که با مدافع حریف نیز برخورد داشت، به گل رسید تا پیروز به رختکن برود.

در نیمه دوم نیز پرسپولیس یک گل دیگر به ثمر رساند. این گل با اشتباه کمک داور در ابتدا مردود شد اما وی ای آر به کمک پرسپولیس آمد تا گل سعید صادقی هم درست اعلام شود.

نکته جالب اینکه در آخرین دقایق بازی یک موقعیت مشکوک به پنالتی برای پرسپولیس پیش آمد اما این بار داور بعد از دقایق طولانی تماشای این صحنه از روی نمایشگر تصمیم گرفت بازی را ادامه دهد.

در نهایت پرسپولیس با کسب پیروزی دو هیچ در این دیدار شش امتیازی شد و موقتا در جایگاه دوم جدول قرار گرفت و حالا باید امیدوار به شکست خانگی النصر باشد تا شرایطش برای صعود مستقیم با سرگروهی بهتر شود.

ویدئو: 314498

تقویمهفته سوم لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۳-۲۴ / ورزشگاه آزادی  تماشاگر: 36450 نفر
سوتگروه داوری: محند قاسم سارای، واثق‌مدل سعیدی، احمدصباح قاسم بغدادی و عمار اشکانانی / گروه داوری VAR: علی صباح قیصی و هاشم آل ابراهیم

1944387

پرسپولیسترکیب پرسپولیس:
علیرضا بیرانوند | گئورگی گولسیانی | حسین کنعانی‌زادگان (مهدی ترابی '46) | علی نعمتی | وحدت حنانوف | مسعود ریگی | سروش رفیعی (سینا اسدبیگی '46) | دانیال اسماعیلی فر | سعید صادقی (نبیل باهویی '89) | محمد عمری (امید عالیشاه '2+90) | شهاب زاهدی (میلاد سورگی '84)
سرمربی: یحیی گل‌محمدی

استقلال تاجیکستانترکیب استقلال تاجیکستان:
رستم یتیموف | تبرز اسلاموف | آرتور کارتاشیان | سدیوجون قوربانوف | دنیس بگانوویچ | علیشهر جلیلوف | سنین سبایی (شرونی '72) | احمدونی کمالوف | احسان پنشنبه (اوکورو '46)| رومیش جلیلوف و ایوان نووسلیچ
سرمربی: ایگور چرفچنکو


کارت زردکارت زرد:
سروش رفیعی (45)
ایوان نووسلیچ (55)
گئورگی گولسیانی (63)


توپ گلپرسپولیس 1 - استقلال دوشنبه 0 (سعید صادقی - دقیقه 44): در حالی که شوت اول شهاب زاهدی از روی ضربه ایستگاهی به دیوار دفاعی برخورد کرد، در ادامه سعید صادقی با یک حرکت عرضی شوت خود را به سمت دروازه زد که بعد از برخورد به مدافع استقلال از بالای دست یتیموف عبور کرد و تبدیل به گل شد.

ویدئو: 314487

پرسپولیس 2 - استقلال دوشنبه 0 (سعید صادقی - دقیقه 72): حرکت ترکیبی بازیکنان پرسپولیس با پاس در عمق شهاب زاهدی به سعید صادقی همراه شد که این بازیکن ضربه نهایی را به گوشه سمت راست دروازه زد و توپ گل شد. در ابتدا کمک داور این صحنه را آفساید گرفته بود اما در ادامه وی ای آر به کمک تیم داوری آمد و مشخص شد گل در موقعیت سالم به ثمر رسیده است.

ویدئو: 314495

کرنومترلحظات حساس:
دقیقه 2: ارسال یک توپ روی دروازه پرسپولیس با برخورد بین مسعود ریگی و بگانوویچ همراه بود که در نهایت داور پس از تماشای صحنه در وی ای آر این توپ را پنالتی گرفت.
دقیقه 4: سنین سابای پشت پنالتی ایستاد و ضربه خود را به سمت راست زد که بیرانوند به خوبی این پنالتی را مهار کرد.

ویدئو: 314482

دقیقه 5: ارسال از روی نقطه کرنر با ضربه سر مدافع پرسپولیس بالاتر از آرتور همراه شد که توپ از دروازه بیرانوند بالا رفت.
دقیقه 10: یک حمله از سمت چپ با پاس کات بک به علی نعمتی همراه شد اما شوت این بازیکن در چارچوب نبود و از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 38: علی نعمتی که از سمت چپ قصد ارسال توپ را داشت، ضربه خود را به صورت مستقیم زد اما این توپ را یتیموف به خوبی مهار کرد.
دقیقه 40: یک ضدحمله برق‌آسا با ضربه جلیلوف همراه شد که ضربه کاپیتان استقلال از بالای دروازه راهی اوت شد.
دقیقه 48: ارسال روی دروازه استقلال با دفع یتیموف همراه شد اما در مقابل محوطه جریمه عمری اقدام به شوتزنی کرد که ضربه والی او به بیرون رفت.
دقیقه 52: مهدی ترابی بعد از نفوذ به دفاع حریف شوت خود را زد که این توپ گل نشد.
دقیقه 56: پاس در عمق مهدی ترابی به محمد عمری رسید اما ضربه سر بازیکن به یتیموف خورد و راهی کرنر شد.
دقیقه 63: ضربه علیشهر جلیلوف از پشت محوطه جریمه با واکنش بیرانوند همراه شد تا دروازه پرسپولیس همچنان بسته بماند.
دقیقه 90: پاس سعید صادقی به محمدمیلاد سورگی رسید و او شانس خود را برای گلزنی امتحان کرد اما ضربه این بازیکن از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 2+90: مهدی ترابی از سمت چپ نفوذ کرد و ضربه خود را به بین پاهای یتیموف زد که او توپ را به کرنر فرستاد.
90+3: امید عالیشاه بلافاصله بعد از ورود به زمین یک شوت زد که این توپ از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 4+90: فرار نبیل باهویی با تکل خطرناک مدافع استقلال همراه شد و در حالی که داور از سوی اتاق وی ای آر فراخوانده شد، بعد از بررسی طولانی این صحنه را رد کرد.


پاس گلبهترین بازیکن: سعید صا‌دقی
هافبک تهاجمی سرخپوشان با دو گل نام خود را به عنوان بهترین بازیکن زمین مطرح کرد و نقش اول را در برتری تیمش داشت. گل اول روی یک شوت به دست آمد و گل دوم در موقعیت تک به تک ثبت شد. صادقی در آخرین دقایق یک موقعیت هم برای سورگی ساخت.


بولت سرشاخهاتفاق ویژه:
درگیری بین سروش رفیعی و حسین کنعانی در لحظه ضربه ایستگاهی پرسپولیس، مهم‌ترین صحنه این بازی بود. جایی که مشاجره لفظی آنها اگر با ورود دیگر بازیکنان و میانجی‌گری آنها همراه نمی‌شد، حتی امکان داشت یک درگیری بزرگ‌تر را در خود داشته باشد. سرانجام یحیی هر دو بازیکن را تعویض کرد و حالا شاید جرایم بیشتر هم در راه باشد.


🔻حواشی:
* نبیل باهویی بعد از پایان بازی به سمت داور رفت و بابت عدم اعلام پنالتی از او انتقاد کرد.
* داور حدود 5 دقیقه صحنه مشکوک به پنالتی را بررسی کرد.
* تعداد تماشاگران حاضر در ورزشگاه، 36450 نفر اعلام شد.

1944361

* یحیی بلافاصله بعد از پایان نیمه، سروش و کنعانی را تعویض کرد.
* در صحنه کاشته قبل از گل پرسپولیس، سروش رفیعی و حسین کنعانی‌زادگان به شدت با یکدیگر بحث می‌کنند که این موضوع با ورود بیرانوند و اسماعیلی‌فر حل و فصل شد.
* پس از مهار پنالتی توسط بیرانوند بازیکنان پرسپولیس به سمت او رفتند و از گلر تیمشان تشکر کردند.
* داور برای دقایق طولانی صحنه را از نمایشگر کنار دروازه بررسی کرد و در نهایت حکم به پنالتی داد.
* برای اولین بار است که وی ای آر در ورزشگاه آزادی و بازی پرسپولیس مورد استفاده قرار می‌گیرد. 
* بعد از برخورد ریگی و بگانوویچ از اتاق کمک داور ویدیویی به داور اطلاع دادند که این صحنه باید بررسی شود.

1944326

* هواداران پرسپولیس در شروع بازی به شدت تیمشان را تشویق می‌کنند.

1944325

* وحدت حنانوف با بازیکنان تیم سابق خود دیدار کرد.
* یحیی گل‌محمدی به سمت تماشاگران رفت و از آنها بابت حضور در ورزشگاه تشکر کرد.
* تماشاگران زن در طبقه دوم جنوبی ورزشگاه مستقر هستند.
* بازیکنان استقلال تاجیکستان با کت و شلوار رسمی وارد استادیوم آزادی شدند.

دیدگاه‌ها