کد خبر : 1979201 | 20 آبان 1402 ساعت 19:28 | 59.3K بازدید | 51 دیدگاه

تراکتور یکی از پرمهره‌ترین تیم‌های ایران است

نکونام: بی دلیل از بلانکو تعریف نکردم

سرمربی استقلال می‌گوید که خمس یک مربی بین المللی است و جواب حرف‌های او را نداده است.

نکونام: بی دلیل از بلانکو تعریف نکردم

به گزارش "ورزش سه"، استقلال در دیداری جذاب و دیدنی موفق شد با دو گل از سد میهمان خود تراکتور عبور کند. جواد نکونام در نشست خبری پس از بازی شرکت کرد و پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود که مشروح صحبت‌های او را در زیر می‌خوانیم:

* پیروزی نوجوانان برابر برزیل را تبریک می‌گویم
اول از همه دوست دارم برد تیم ملی نوجوانان کشورمان را برابر تیم ملی برزیل تبریک بگویم. کار بزرگی اتفاق افتاده و از صمیم قلب به آنها تبریک می‌گویم. امیدوارم در ادامه راه موفق باشند. این بازیکنان، آیندگان فوتبال هستند. باید تمام تمرکز و برنامه‌مان روی این افراد باشد تا آینده فوتبال ایران را بسازند.

ویدئو: 316404

* قضاوت وحید کاظمی سطح بالا بود
در مورد بازی نیز خودتان دیدید که برای هر دو تیم یک مسابقه پرفشار و درگیرانه بود. دیروز هم گفتم بازی سختی در پیش است. قضاوت این بازی نیز دشوار بود. با توجه به تنش و اتفاقاتی که دیروز رخ داد و صحبت‌هایی که انجام شد، آقای کاظمی خوب قضاوت کرد. طبیعی است که یک سری جاها اعتراض صورت بگیرد ولی واقعا خوب داوری کرد و به او خسته نباشید می‌گویم. کاملا قضاوتی با لول و کلاس بالا انجام دادند. فکر می‌کنم هر دو تیم از داوری رضایت داشته باشند.

* می‌توانستیم گل‌های بیشتری بزنیم
نیمه اول را خوب شروع کردیم و دقیقه سوم می‌توانستیم به گل برسیم ولی چنین نشد. در برنامه‌ای که داشتیم، توانستیم موقعیت‌های دیگری را ایجاد کنیم که اگر دقت می‌کردیم بخصوص روی توپ گیری‌هایی که انجام دادیم، می‌توانستیم گل بزنیم. به هر حال نهایتا نیمه اول را با برتری به رختکن رفتیم.

ویدئو: 316408

* باید با اختلاف بیشتر پیروز می‌شدیم
برایمان مهم بود که در نیمه اول حتما برابر تراکتور به گل برسیم. در نیمه دوم و با توجه به بالا بازی کردن حریف، دنبال استفاده از فرصت‌ها بودیم. اگر دقت می‌کردیم، می‌توانستیم روی ضدحمله، توپ گیری‌هایی که داشتیم به گل برسیم و بازی را با اختلاف گل بیشتر پیروز شویم.

1952663

* تمام این پیروزی‌ها برای هواداران و بازیکنان است
به بچه‌هایمان تبریک می‌گویم. جانانه بازی کردند. قبلا نیز گفته‌ام تمام پیروزی‌ها و اتفاقاتی که رخ می‌دهد، برای هواداران و بازیکنان است چون آنها از جانشان برای تیم مایه می‌گذارند و زحمت می‌کشند. خودتان دیدید که حسین مرادمند تا لحظه آخر تلاش می‌کرد بازی کند ولی مصدومیت پایش به او این اجازه را نداد.

* هواداران جو فوق العاده‌ای ایجاد کردند
از هواداران تشکر می‌کنم. واقعا یک جو فوق العاده را برای ما رقم زدند. یک جو کاملا استقلالی در استادیوم برای ما رقم زد. خوشحالم که خوشحال به خانه هایشان می‌روند و توانستیم سه امتیاز را کسب کنیم. امیدوارم در ادامه راه بتوانیم آنها را سربلند کنیم.

ویدئو: 316410

* خمس مربی بین المللی است و جوابش را ندادم
«ابتدای صحبت‌هایتان در مورد اظهارنظرهای مربیان رقبای استقلال در روز قبل از بازی توسط گفتید. آقای خمس گفتند داوری هیچ مشکلی نداشت. به نظر می رسد این پیش داوری‌ها قبل از بازی توسط حریفان استقلال، یک استراتژی باشد تا شانتاژی درست کنند و تیم شما تحت تأثیر قرار بگیرد. چون تیم شما خوب نتیجه بگیرد. در این خصوص چه استراتژی دارید؟»

نکونام در پاسخ به این سوال گفت: اول صحبت‌هایم هم جواب آقای خمس را ندادم. ایشان بزرگ فوتبال هستند و یک مربی بین‌المللی است و نظر خودم را دادم. در کنفرانس قبل از بازی هم گفتم که تمرکزمان روی کار خودمان است و با این صحبت‌ها و حاشیه‌ها درگیر نمی‌شویم و تمرکزمان کاملا روی تیم خودمان است. با بازیکنان صحبت کردم و می‌دانیم که حواشی در این راه زیاد است و از این اتفاقات رخ می‌دهد، اما متمرکز هستیم تا بهترین عملکرد را داشته باشیم.

1952667

* این سوال درون خانوادگی است
جلوگیری از حضور بازیکنان در فضای مجازی؟ اسرار ازل را نه تو دانی و نه من (با خنده.) من می‌دانم ولی خیلی چیزها درون خانوادگی است و نیازی نیست الان درباره آن صحبت کنم.

* از مسیر طولانی رختکن خسته شده‌ام
مسیر طولانی از رختکن به محل کنفرانس؟ الآن من نشستم گفتم واقعاً خسته شدیم. باید جایی درست کنند یا یک کانکس و چادر بزنند تا نشست را برگزار کنیم. من بعد از بازی از آن ور استادیوم باید بیایم اینجا، از اینجا یک سربالایی را بیایم و از پله‌ها و آسانسور استفاده کنم و الان عزای برگشت به رختکن را دارم. ان شالله در استادیوم جدید کنفرانس‌های بهتری برگزار شود (با خنده.)

* مثل همه تیم‌ها روی ضربات ایستگاهی تمرین می‌کنیم
برنامه روی ضربات ایستگاهی؟ وقتی خطا اتفاق می‌افتد یا کرنر به دست می‌آید، با توجه به کیفیت ارسال‌های خوبی که بازیکنان ما دارند، سعی می‌کنیم بهترین عملکرد را داشته باشیم. هر ضربه‌ای که بتواند برابر حریف موثر باشد، به گل تبدیل شود یا به موقعیت تبدیل شود را استفاده می‌کنیم. بازیکنان سر زن در ضربات ایستگاهی نیازمند ارسال خوب هستند تا گل بزنند. ما هم مثل همه تیم‌ها تمرین می‌کنیم و شاید تمرکز ما روی تیم خودمان و آنالیز حریف باشد، اما برای ضربات ایستگاهی  هم برنامه داریم، چون خیلی از گل‌ها در دنیا روی همین ضربات اتفاق می‌افتد.

1952662

* بازیکنان ما برای گلزنی عجله داشتند
عجول بودن بازیکنان؟ برنامه ما این بود که به دلیل کیفیت تیم تراکتور که یکی از پرمهره‌ترین تیم‌های ایران است را از بالا پرس کنیم تا به موقعیت برسیم. در ضربات آخر و پاس آخر کم دقت بودیم. اول صحبت هایم گفتم که اگر دقت می‌کردیم و پاس آخر را خوب می‌دادیم می‌توانستیم گل‌های بیشتری بزنیم، اما یک مقدار عجول بودیم. حتی دیدید که در نیمه اول دو بازیکن ما اینقدر عجله داشتند که به گل برسند، با همدیگر برخورد داشتند که ما توپ را از دست دادیم. قطعاً باید تمرین کنیم و بیشتر تمرکز کنیم تا بهتر شویم.

* کیفیت بلانکو خیلی بالاتر از این است
عملکرد بلانکو؟ قطعاً خودم چون بازی کرده‌ام و مربی هستم، نمی‌توانم بی‌دلیل از کیفیت یک بازیکن تعریف کنم. شاید در این راه اتفاقاتی پیش بیاید که خواسته‌های هوادار، باشگاه یا مربی اتفاق نیفتد. واقعیت این است که بلانکو فوتبالیست خوبی است و ما برای این بازی برنامه داشتیم و او هم کیفیت خود را نشان داد. به نظر من کیفیت و کارایی او خیلی بالاتر از این است و همچنان نیاز به زمان و بازی دارد تا با جو و شکل کاری که تیم می‌خواهد انجام دهد، آشنایی پیدا کند.

ویدئو: 316411

* تمرکز تیمی، عامل کمتر گل خوردن ماست
کمتر گل خوردن استقلال؟ من درباره دفاع تیمی صحبت می‌کنم، ما امروز با تمرکز وارد بازی شدیم. موقعی که توپ داشتیم عملکرد خوب داشتیم و زمانی هم که توپ نداشتیم عملکرد دفاعی تیم‌مان خوب بود. مقداری تمرکز تیمی ما و شرایطی که در هر بازی پیش می‌آید باعث کمتر گل خوردن تیم شده است.

دیدگاه‌ها