کد خبر : 1990899 | 10 دی 1402 ساعت 08:59 | 4.8K بازدید | 3 دیدگاه

علیرضا مهمدی: در خودم می‌بینم سهمیه المپیک بگیرم

دارنده مدال نقره جهان گفت: برای اولین‌بار در وزن ۸۷ کیلوگرم روی تشک رفتم و عنوان قهرمانی را به‌دست آوردم و با این قهرمانی، کسب سهمیه المپیک را در خودم می‌بینم.

علیرضا مهمدی: در خودم می‌بینم سهمیه المپیک بگیرم

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر، مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی کشور به میزبانی قم در شرایطی برگزار شد که در دو وزن المپیکی که کشتی ایران موفق به کسب سهمیه المپیک نشده اتفاقات جالبی رخ داد. در وزن ۷۷ کیلوگرم که محمدعلی گرایی سال‌های یکی از مدعیان این وزن بود به دلیل محرومیت از سوی اتحادیه جهانی از حضور در مسابقات قهرمانی کشور منع شد، در مقابل امیر عبدی کشتی‌گیر قمی توانست یکی از مدعیان این وزن باشد. همچنین در وزن ۸۷ کیلوگرم، علیرضا مهمدی که توانست برای نخستین‌بار در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ به مدال نقره وزن ۸۲ کیلوگرم برسد، با تغییر وزن در مسابقات قهرمانی در وزن ۸۷ کیلوگرم به عنوان قهرمانی رسید.

تا به حال محمدرضا گرایی، مهدی محسن‌نژاد، محمدهادی ساروی و امین میرزازاده برای تیم ملی فرنگی سهمیه المپیک کسب کردند و تنها در اوزان ۷۷ و ۸۷ کیلوگرم سهمیه کسب نشده است.

علیرضا مهمدی درباره قهرمانی در مرحله نخست چرخه انتخابی تیم ملی در وزن ۸۷ کیلوگرم گفت: خدا را شکر در مسابقات قهرمانی کشور که اولین مرحله از چرخه انتخابی برای حضور در المپیک است، در وزن جدید توانستم عنوان قهرمانی را به‌دست بیاورم. این اولین تجربه من در وزن ۸۷ کیلوگرم در مسابقات رسمی بود، خدا را شکر توانستم در برابر همه مدعیان این وزن که هدفشان رسیدن به میدان المپیک بود، پیروز میدان شدم.

وی در مورد شانس کسب سهمیه در وزن ۸۷ کیلوگرم گفت: قطعاً برای کسب سهمیه المپیک شانس دارم. مسابقات قهرمانی کشور سطح بسیار بالایی داشت و برای اولین‌بار در وزن ۸۷ کیلوگرم روی تشک عنوان قهرمانی را به دست آوردم. در این وزن تنها چند نفری در آسیا کشتی‌گیران از ازبک و چین هستند، موفق به کسب سهمیه نشدند. من در اولین سال حضورم در مسابقات جهانی در وزن ۸۲ کیلوگرم توانستم به مدال نقره برسم. قطعاً در خودم می‌بینم که در وزن جدید هم بتوانم سهمیه المپیک کسب کنم.

دارنده مدال نقره جهان در مورد برنامه تمرینی‌اش گفت: از امروز تمرینات را شروع می‌کنم ولی هنوز کادر فنی برای حضور در مسابقات مختلف تصمیمی نگرفته و به ما اعلام نکرده است. هفت ماه دیگر تا المپیک زمان باقی مانده و همه تلاشم را به کار می‌گیرم که در این مدت بتوانم سهمیه کسب کنم و در المپیک روی تشک بروم.

دیدگاه‌ها